• Linda8110

IVF 2015 januari - februari

Heystella skrev 2015-02-04 15:30:02 följande:

Nu är jag ruvare till en 6-dagars blasto! :) Någon får gärna lägga till testdag 18/2.

Coolt :) Det hoppas jag få bli vid nästa FET!
  • Linda8110
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-04 18:47:52 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med läkaren inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Definitivt 1 blasto!
  • Linda8110
    Kingston skrev 2015-02-04 20:58:49 följande:

Oj vad mycket som händer här inne på 24 h :) gött med det här "ält-utrymmet" som någon kallade det!

Lycka till alla som precis vart på äp och självklart till alla ruvare!

Själv har jag väl tappat tron lite efter första vul, men jag fortsätter att använda mig själv som nåldyna ett tag till så får vi hålla tummarna att det är till någon nytta ;)

Oroar mig för det mesta faktiskt. Men det är väl inte så mkt man kan göra åt den här situationen... Det är ju antingen det här eller låta bli (och det senare känns inte som ett alternativ ännu).

Tänk va många vi är här inne i denna tråd... jag kan inte låta bli att undra (jag talar för mig själv nu!), hur många som finns i den närmaste omvärlden som håller på som jag/vi gör utan att man vet om det. Aldrig har jag tänkt på att detta var ett så vanligt problem, innan jag själv hamnade här...

Som ni märker är mitt humör inte på topp för tillfället. Känner mig otroligt deppig, omotiverad och ledsen för det mesta. För att inte tala om trött...

Sååå otroligt många som håller på med samma sak som vi gör. När jag är på Huddinge så känns det som om folk springer i skytteltrafik. Och vi skyfflas liksom in i båsen. Tror alla har någon i ens närhet som grejar med just detta.
  • Linda8110
    LadyMaria skrev 2015-02-05 14:14:02 följande:

Hej Pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

Aldrig testat blasto men förmodligen av det jag lärt mig så borde det visa positivt nu om du var gravid. Mensen kommer säkert snart. Blir ju sen ibland när man går och väntar på den... Hoppas ändå att ett stort plus visar sig på måndag :)
  • Linda8110
    shinyxxx skrev 2015-02-05 18:37:54 följande:

Hej.. tänkte hoppa in i denna tråd om de e ok.. 
    Jag är på ruvardag 8 och ruvar på en blastocyst odlad i 5 dagar. Jag har testdag på onsdag. Det känns som en evighet dit. I flera dagar har jag haft mensvärk ont i korsryggen.. Inga direkta PMS symtom..  
    Har dock väldigt ont i perioder i rygg / ljumskar/ mage... nån annan som haft så här o sedan plussat? 

Första g¨ngen fick jag ganska tidigt bruna flytningar  och sen kom mensen 5 dagar innan testdag... 

Jag har också ont i mina ljumskar. Men det hade jag även de två andra gångerna och då var det inget tyvärr... Är på RD 8 men med en 2-dagars. Tiden går sååå sakta!
  • Linda8110

Blir alltid så ledsen när mensen kommer och att gå på toaletten är alltid en pina eftersom man aldrig vet om man kommer få se blod. Funderar på att göra det tvärtom denna gången, att testa INNAN mensen kommer så vet jag i alla fall om den är på väg eller inte. Hur tidigt kan man eventuellt se ett plus med en 2-dagars?

• Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-02-05 19:21:48 följande:
    Ja usch! Jag är så färgad av mina försök att jag fick panik igår när Lutinuset var rosa. Till jag kom på att jag inte ens gjort återföringen ännu!

RD 10 verkar de flesta testa rätt.
    Haha ja man blir störd!

RD10 är på lördag... HOPPAS inte mensen hinner före testet! Har riktiga menskänningar tyvärr...
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-02-05 19:55:30 följande:
    Grejen är ju att mensvärk och växtvärk känns likadant. Så länge inte mensen dyker så lever hoppet! Heja heja!
    Haha ja heja heja! Dock så känns inget alls i mina bröst och därför känns det ej lika hoppfullt.
  • Linda8110
    Gweny skrev 2015-02-06 17:44:45 följande:

Undrar bara om vi kanske kan ha listan med allas start, äp osv i en egen tråd? för den tar upp väldigt mycket plats och blir mycket att bläddra ner för att läsa dem vanliga inläggen? smile1.gif

Haha bästa förslaget! Listan börjar driva mig till vansinne haha ;)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari