• Linda8110

IVF 2015 januari - februari

Tog detta på morgonen. Jag har tydligen varit gravid och har nu ett tidigt missfall... Blöder massor. Känslorna är många...

• Linda8110
    Kingston skrev 2015-02-18 07:45:23 följande:
    Kramar om! Jag beklagar verkligen! Ta hand om dig och varann <3
    Tack!!!
  • Linda8110
    lisodan skrev 2015-02-18 08:08:42 följande:
    Beklagar verkligen. Men se till att bli ordentligt undersökt och fortsätt ta progesteron tills dess. Det finns ju dem som blöder mycket i början och det ändå är ok. Vill inte ge dig falska förhoppningar, men dumt att sluta med Progesteronet iaf. Snacka med kliniken!
    Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-02-18 09:34:05 följande:
    Usch då! Men som andra har sagt så kan det ju vara något annat så ta inte ut något i förskott. Ibland får man till exempel en blödning på den dagen men skulle haft sin mens.

Kram
    Tack för stöd! Jo jag vet att man kan få en blödning, men inte denna "flod" i 1v tid... Får pausa en månad nu och ta nya tag sen om allt ser bra ut!
  • Linda8110
    lisodan skrev 2015-02-18 18:01:31 följande:
    Ja, det är ju positivt att du KAN bli gravid!!! Har ni några i frysen?
    Haha ja det är positivt! Ja vi har 9 embryon kvar i frysen efter detta.
  • Linda8110
    Gweny skrev 2015-02-18 19:24:36 följande:
    uch tråkigt att det blev så, men bra att ni har så många i frysen, ligger nog starka små och väntar på er!
    Ja får hålla tummen för det :)
  • Linda8110

Då kör vi lite influensa på detta också! Missfall och influensa på samma vecka... Detta blir en av de sämre veckorna detta år. Så nu var jag klar med bitterheten för idag :)

• Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-20 08:45:27 följande:

Jag ska tillbaka på ultraljud imorgon förmiddag och då bestämmer de nog hur det ska bli. Antagligen tar de ut äggen på måndag, kanske tisdag. Är det någon som vet ifall de befruktar äggen innan de fryser dem? Det hoppas jag, tycker mig ha hört att embryon klarar tining bättre än ägg.
    Hur som helst - man är så sjukt sugen på att få tillbaka nu, inte vänta!

Är man överstimulerad så är det bättre att vänta med att föra tillbaka. Ökar chanserna när kroppen är sig själv igen. De brukar befrukta innan de fryser!
  • Linda8110
    Velveteen skrev 2015-02-20 21:11:27 följande:

Å vad ni alla kämpar på!

Jag fick veta i dag att kliniken jag går hos (Nordic IVF Gbg) beslutade att jag Inte behöver göra ett andra ultraljud för att se hur äggblåsorna växt till sig utan den dagen det var planerat så blir det Ovitrelle utan föregående koll och så äggplock onsdag 25/2. Jag hoppas att de inte gör det för att tjäna pengar, för vi gjorde första ultraljudet på en klinik i vår hemmaort och då får Nordic betala 3000:- till dem för varje ultraljud. Nu slipper dem det... Jag är lite skeptisk till privatkliniker, även om bemötandet från dem har varit jättebra.

Någon annan som bara behövde/fick göra ett ultraljud under tiden ni sprutade?

Jag gjorde ultraljud nästan varannan dag innan äggplock. Går på Huddinge.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari