-
Bra att kliniken ska ringa dig imorgon. Låter som om de kanske ska ta lite prover på dig! Jag fick åka in varannan dag och lämna prover. Lycka till :)noctura skrev 2015-02-08 16:27:52 följande:Mina symptom började efter äggplock. Några dagar efter ET försvann svullnaden och vätskan. Men i fredags kom allt tillbaka, gahha! Är mer svullen och har mer vätska nu men jag hoppas det går över snart. Är nog överstimulerad som du skriver. Vatten ska det bli :) Tack för dina råd!
-
Det är Progesteronet som gör dig hård i magen. Jag har IBS och är alltid förstoppad. Sväljer en till två tabletter frukt&fiber varje kväll tillsammans med massa vatten. Kan verkligen rekommendera dessa under perioden du är hård. Sen kan du krysta hur hårt du vill. Embryot kan inte ramla ut :)Niskan15 skrev 2015-02-08 22:52:05 följande:
En fråga (lite pinsamt men ..)
Någon här inne som är hård i magen efter återinföring? Vet inte om det är av latinus men jag är så hård i magen. Vågar inte heller riktigt "ta i" då jag är rädd att något ska gå fel. Ruv.dag 4
-
Klart du är gravid!!! Ovitrelle sitter inte i mer än max 10 dagar. Grattis :)))Bebro001 skrev 2015-02-09 09:10:07 följande:Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.
Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...
Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :( -
Dagen efter återföring är ruvardag 1 :)Längta skrev 2015-02-09 09:14:09 följande:
Hej alla.
En undran. E de från återföeingsdagen man räknar ruvardag 1 eller dagen efter? Osäker vilken ruvaedag jag e på.
-
Träffade också ett ägg till IVF läkare en gång som sa att 2-dagars är ingen mening att sätta in om man har blastocyster också. Jag fråga honom vad jag ska göra med de 2-dagars jag har i frysen då. Dem tyckte han typ att jag kunde strunta i. Knäpp!lisodan skrev 2015-02-10 17:24:17 följande:Tack tror inte det är den bästa läkaren faktiskt. Tyckte också jag kunde läsa av doktor nr 2 att hon blev lite irriterad på honom.
-
RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!
-
Tack för kramar! Kramar tillbaka
-
Tack! Ja man måste ju hålla sitt huvud högt, även om det dippar titt som tätt. Skulle aldrig förlåta mig själv om vi ger upp "redan". Men ja guuuud så tungt det är.Kingston skrev 2015-02-10 22:46:29 följande:Tråkig läsning! Men blev ändå glad av att du håller huvudet högt och kommer igen! Heja dig!
-
Grattis!Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:
Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!
-
Vill börja med att beklaga att inget kom till frysen... Förstår din frustration.Akelois skrev 2015-02-11 11:28:46 följande:
Inga ägg gick att frysa... Innebär alltså att jag kommer behöva göra om hela behandlingen och vi fick inte ens en chans att stoppa in något ägg. SUCK!!
Ska dessutom gå ner 20 kilo på 2 månader innan behandlingen och jag är livrädd att det ska vara något annat som det ska skita sig på då... Något annat de "glömmer att kolla"
Har iaf pratat med läkaren i ösd och hans ursäkt till misstaget är att jag snyggfet. SNYGGFET?! Därför trodde inte han att jag har de BMI jag har. Allvarligt?!
Läkaren i Falun tyckte att det vikten stod lite luddigt så han hade missat det. Och på grund av detta så har vi gjort en hel hormonbehandling helt jävlar i mig i onödan!!
Det är inte min mening att kliva in här och vara negativ men det är skönt att skriva av sig någonstans då vi inte har pratat med släktingarna om detta.
Sedan, SNYGGFET! Anmäl fanskapet som sa så. Idioti! Vilka nötter!
Kram och lycka till med viktnedgången! Kämpa på med fokus :)