• Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-03 16:10:16 följande:
    Håller tummarna för er kakan!

Strongt gjort av gubben din måste jag säga! (Vet jag inte om min sambo hade fixat faktiskt)

Ge honom en extra gó kram idag :)
    Tack! Det ska jag göra!

Det går upp och ner som sjutton i den här karusellen. Hoppas det känns bättre snart och att alla dina 7 blir toppenbra!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-03 16:24:40 följande:

Vet inte varför, men jag känner mig deppig och trött. Har ont i magen och känner mig spänt om magen och gaserna är inte att leka med... Blä just nu!

Vad jobbigt! Det är ju både hormoner och känslor som spökar, inte konstigt humöret blir lidande. Hoppas det känns bättre snart!
  • Kakan1976
    Heystella skrev 2015-02-03 17:58:43 följande:

Imorgon är det dags för FET med 6-dagars blasto! Detta blir vårt andra försök :) Hoppas nu bara att den klarar upptiningen bra imorgon...är nästan mest nervös över det.

Lycka till!
  • Kakan1976
    noctura skrev 2015-02-03 21:03:57 följande:

Fick besked idag att inget embryo gick till frysning. Tydligen dålig utveckling av embryo.

Får hoppas att embryot som fördes in utvecklar sig bra. Det såg bra ut vid dag 3 men det är ju inga garantier då även de andra två gjorde det. Bara vänta och se :)

Hoppas hoppas!
  • Kakan1976
    Akelois skrev 2015-02-04 10:51:48 följande:

JAG ÖVERLEVDE ÄGGPLOCKET!!! Hade sån ångest flera dagar innan och drömde att jag skulle på en massa olika sätt men det gick bra!

Det var inte skönt, det var det inte. Men det gick. Fick ett suveränt bemötande och full förståelse att jag var rädd.

9 ägg väntar nu på att bli befruktade och imorgon får vi veta om det blir 2,3 eller 5 dagar. Spännande! Är 9 ägg en bra pott förresten?

Bra! 9 låter också bra tycker jag. Som Gweny sa så är det optimala mellan 5-12. Nu håller vi tummarna för att det blir befruktade och bra!
  • Kakan1976
    Smillan83 skrev 2015-02-04 11:04:51 följande:

Hur många dagar är det normalt mellan äggplock och återinsättning?

Hur gör ni när ni åker iväg för IVF, sjukskriver ni er eller tar semesterdagar?

Oftast två dagar men ibland odlar dem till blastocyster och då väntar man 5-6 dagar.

Jag tar komp.
  • Kakan1976
    CB1982 skrev 2015-02-04 14:16:49 följande:

Hej!

Fick igår veta att vi inte fick några ägg till frysen denna gången heller

Det fanns ett ägg av 6 som lyckades bli blastocyster men inte i tillräckligt bra skick för att frysas tyvärr.

Känns trist och nu har vi "bara" hoppet till det ägg som blev insatt.

Är öm i brösten (började igår) men vad jag förstått kan det vara en biverkning på lutinus. Hade dock inte ont i brösten sist förrän 5 dagar innan testdag som sen var positivt. Så hoppas verkligen att brösten är öma pga en graviditet och inte pga biverkningar.

Vad tråkigt. Men dina ägg mår säkert bättre i naturlig miljö då så vi hoppas på det som ni satte tillbaka!

Jag har inte fått ömma bröst av Lutinus däremot ömma bröstvårtor så det lovar lovande för dig!

Jag fick just besked om att 5 av min 12 ägg blivit befruktade. Vi ska sätta tillbaka två imorgon och försöka göra blastocyster av resten. Hoppas de klarar sig men det är ju risky business att odal dem vidare så vi får se.
  • Kakan1976
    Gweny skrev 2015-02-04 17:12:13 följande:
    Så spännande att sätta in 2! Håller tummarna
    Tack! Vi har satt tillbaka två vid två tillfällen innan. Ena gången blev jag gravid men fick missfall i vecka 6, andra gången satte det sig inte alls. Den här gången ska det gå hela vägen!
  • Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-02-04 19:00:16 följande:

Kakan1976 hur långt är du i behandlingen?

Vi är väl precis samma? ÄP i tisdags och ET imorgon? På Nordic?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari