• Kakan1976

IVF 2015 januari - februari

Googlade lite på när ägget fäster och hittade detta som kan vara intressant för oss ruvare.

What is Implantation - and what are the signs?

Answer: Many consider a pregnancy to have taken place with the union of the egg and the sperm - or with fertilization. That fact is, when the egg is fertilized it remains initially "detached" from the mother - just a tiny, free-floating speck in the wide universe of the womb. Following fertilization, the incipient embryo (or blastocyst) is just a cluster of multiplying cells - and the blastocyst must develop and grow through a number of phases and stages before it is prepared to "hook up" with the mother. This hook up or connection is called "implantation".

When the embryo (blastocyst) is ready, it will nestle into the womb or side of the uterus. At this moment of implantation, pregnancy has officially taken place and the placental tissue begins to secrete the hormone hCG. Implantation may take place as early as a handful of days after ovulation or well over a week. On average, one can expect implantation to occur about seven to ten days after you ovulate. This is also the point at which you can take an early pregnancy test.

Signs of implantation are few: Unlike pains associated with the release of the egg (mittelschmerz), there is seldom any kind of cramping or physical awareness that implantation has taken place. In fact, the first sign of implantation may be a positive pregnancy test! On the other hand, some women do experience what is called implantation bleeding, a very light spotting that may occur just shortly after the embryo implants in the uterine lining of the womb. Again, this spotting will be very light, won't last more than a day, and will be typically brown or possibly reddish in color.

• Kakan1976
    shinyxxx skrev 2015-02-12 18:25:00 följande:

Testade possitivt igår med 2 starka streck, =) Känns helt overkligt! 

Härligt! Grattis!
  • Kakan1976
    sofotrollet skrev 2015-02-12 21:50:51 följande:

och även detta försök misslyckades... Vet inte hur vi ska göra nu. Detta var vårt andra ET och vet ej om vi har några ägg i frysen. Ska ringa och fråga imorn.. Tror dock ej på fet då äggen sist klarade upptining dåligt! Känner att allt är hopplöst. Vet ej hur vi ska orka gå vidare. Prick på 14e dagen efter ÄP/Äl så kommer blödningen. Precis som vanligt. Förstår ej hur det kan verka som att allt "fungerar" men så gör det ändå ej det...

Några här som börjat fundera på adoption?

Usch så tråkigt!

Stor kram
  • Kakan1976
    noctura skrev 2015-02-13 09:50:21 följande:

Ni kan även lägga in mig under gravida :) Dock är jag överstimulerad och ligger på sjukhus men jag hoppas det blir bättre snart och att fröt mår bra där inne :)

Ha! Grattis! Jag anade ju att du var gravid när du sa att överstimuleringsbesvären blivit värre. Jobbigt att du är på sjukhus dock :(: Krya på dig!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-13 11:08:10 följande:

Grattis till alla pluss! Själv fick jag världens migränanfall igår. Inte roligt när det enda jag vågar ta är Alvedon. Och vill helst inte ta det heller ju. Välkomna till denna tråd om ni vill www.familjeliv.se/forum/thread/72471047-vi-som-antligen-ar-gravida-efter-ivfad-20142015

Du kan ta Citodon eller Panocod mot migrän när du är gravid! Be kliniken skriva ut.
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-13 21:53:05 följande:

En undran bara. Ni som ruvar. Vilka tider tar ni er lutinus??

6, 14 och 22. Typ...
  • Kakan1976

Jag är på RD 9 och det hemskt nervöst nu. Jag tänkte testa imorgon. Jag har lite ont i brösten vilket känns lovande men jag hade sänkt temperatur i morse vilket inte känns lovande. Blir galen!

Förstår er oro. När hade ni tänkt testa?

• Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-02-14 09:02:02 följande:

Jag tänkte försöka hålla mig o testa BIM vilket är tisdag. Min mens kommer oftast 14 dgr efter äl. Min testdag är 23/2.

Fick tillbaka 3 dgrs o är på rd8 nu.

Kakan1976 fick du blasto?

Fick tillbaka tvådagars. Jag pallar inte att vänta och vara rädd för att få en blödning när jag är på jobbet och när jag testade positivt sist gjorde jag det RD 11. Tänker att en dag inte gör skillnad och de flesta verkar få rätt resultat på RD 10. Vill testa imorgon så jag kan vara hemma och smälta resultatet i lugn och ro.

Har också egentlig testdag den 23:e. Nordic har väldigt lång ruvarperiod. På Sahlgrenska har man 15 dgr.
  • Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-02-14 14:37:17 följande:

Ju närmare BIM jag kommer desto mer galen blir jag på detta väntande ;) Men 4 dgr kvar "bara" :)

Ja alltså jag blir tokig snart! Vi har inget tålamod här hemma, lättirriterade och det känns som att allt går fel. Brände oss båda två på en ugnsform, sambon satte upp en tavla som åkte i backen och gick sönder och massa annat smått. Gah! Vill att det ska bli imorgon och jag vill se Gravid 1-2 på stickan!
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-14 15:20:12 följande:

Då var även jag ruvare och "gravid tills dess att motsatsen är bevisad" som läkaren så fint sa :)

Tycker allt känns väldigt overkligt men hoppas tiden fram till testdag går skitfort för jag vill inte vänta mer nu... Har ju väntat hela livet känns det som ;)

Fick dessutom minst 2 jättefina blastisar till frysen. Tumme upp på det!

Härligt! Och vad lyxigt med två blastisar till frysen!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari