• maka011

IVF 2015 januari - februari

Monsan skrev 2015-01-27 23:27:20 följande:

Jag får ringa bm imorgon och boka in en tid..:)..

Håller tummarna! :)
  • maka011

Äp idag gick bra. 22 ägg plockade. Gjorde väldigt ont stundvis, men de var snabba med att fylla på med smärtstillande så var en bra upplevelse. Då makens prov såg bättre ut blir hälften befruktade vanligt och hälften med icsi. Totalfrys dock då jag har mycket vätska i buken. Men känns bra. Nu håller vi tummarna för att många klarar sig.

• maka011
    Kakan1976 skrev 2015-01-28 12:56:28 följande:

Härligt med 22 ägg! FET ger också ofta bättre resultat så totalfrys är en bra sak i sammanhanget.

Verkligen! Hade 35 blåsor, så inte konstigt att jag varit öm och svullen.
  • maka011

Måste bara prisa calanderska lite här. Så trygg jag känner mig i deras händer. Kände mug verkligen omhändertagen där idag. Har haft kontakt med jourhavande läkare under kvällen pga att jag har väldigt ont och hon har varit superb. Fixade recept på smärtstillande omgående som min man åkte och hämtade. Fantastiskt att ha henne ett samtal bort bara.

• maka011

8 av 22 blev befruktade. Nu hoppas vi att de klarar frys och upptining. Nytt besök på carlanderska imorgon. Tok svullen, andfådd och jätte ont. Grattis till er som plussat!

• maka011
    Akelois skrev 2015-01-30 22:56:02 följande:

Grattis Fröken Smilla!!

Idag ringde Falun och på onsdag blir det äggplock! Ja hur ska jag beskriva känslan inför det? Skräckfylld? Överlycklig? Blandat?

Skulle tro blandad, är sinnessjukt nervös inför den fysiska smärtan MEN är samtidigt överlycklig över att komma ett steg närmare vårt mål.

Jag skulle få lugnade men är så rädd att det inte ska fungera lugnade.

Ja många frågor snurrar runt i huvudet på mig nu som ni märker... Jag vill iaf säga grattis till alla som har gjort ännu en dag i behandlingen! Bra kämpat!

Jag tyckte inte att äggplocket var farligt. Visst det kändes, men de var snabba med att fylla på med smärtstillande. Jag har det däremot ganska jobbigt nu. Gjorde plocket i onsdags och jag har haft väldigt ont sen dess. Men det är individuellt. Har en del vätska i buken och väldigt svullna äggstockar. Men det är normalt. Så är vila och värme som gäller. Lycka till! :)
  • maka011
    Niskan15 skrev 2015-02-01 18:24:47 följande:

ÄP imorgon och min mage känns så svullen och öm. Känns även nervöst med tanke på att många har upplevt det smärtsamt medan andra tycker att det är helt ok. Mina bröst känns också väldigt ömma idag. Någon mer som har känt så? Kör på korta perioden. I fre kunde läkaren se 10 äggblåsor. Nu håller vi bara tummarna...

Kan någon snäll som sitter vi en dator uppdatera :)

Tack!

Don't even get me started. Var tvungen att ha sporttop på mig så de gungade minimalt. Äp var i onsdags och de är fortfarande ömma. Så det är inga konstigheter. :)
  • maka011

Blev bara ett embry som klarade sig till frysen. Ett endaste av de 17 ägg som var mogna. Är så besviken så jag inte vet vart jag ska bli av. För detta innebär ju att jag måste gå igenom skiten igen! Vet inte om jag fixar det en gång till.

• maka011
    LadyMaria skrev 2015-02-03 10:07:28 följande:
    Näe.... Sa dem något om varför de andra inte klarade vägen? Riktigt jobbigt.... I min första ivf fick vi inte en enda till frysen. Hur många försök har du/ni gjort?
    Kram
    CB1982 skrev 2015-02-03 10:15:23 följande:
    Vi hade också 17 ägg sist där alla först såg jätte bra ut men blev ändå inte något till frysen så förstår din besvikelse. Men ett är bättre än inga och kanske räcker det till ev ett nytt försök om det inte skulle gå nu? Annars till ett syskon försök.
    De hade slutat dela sig och några var för fragmenterade för att överleva frysning. Att sätta in något av nu var inget alternativ då jag är överstimulerad och mår dåligt som det är. Hade hamnat på sjukhus.
    Så vi har det här endaste ägget. Fäster inte det måste vi börja om. :(
    1 ½ försök. Fick avbryta det förra pga dålig respons och oväntad blödning.

• maka011
    Kakan1976 skrev 2015-02-03 15:31:24 följande:

ÄP idag. Fick ut 12 ägg vilket är det bästa resultatet vi fått någonsin! Hade det dock krångligt med spermaprovet vilket innebar att min sambo fick göra om det. Inte helt lätt under press men det gick bra och prov nummer två såg mkt bättre ut.

Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt blir bekräftade och bra. Ett steg i taget...

Strongt gjort av sambon. Inte alla som fixar att "ladda om". Och dessutom under press.
  • maka011
    ljungen78 skrev 2015-02-04 15:14:30 följande:

Hoppar in här också - man kan ju inte få för mycket ält-utrymme i den här situationen Gjorde äggplock i måndags efter korta protokollet och fick igår veta att 17 av 21 var befruktade (3 omogna). Tänker inte ta reda på mer förrän fredag, dvs dagen innan eventuell återföring. Mycket  kan ju hända till dess, men jag tänker glädja mig åt detta fram till dess - det är sällan man bara kan finnas i en klänsla i den här situationen...

Pga risk för överstimulering är det heller inte säkert att det blir ngt överhuvudtaget på lördag, beror på hur jag mår. Om risken kvarstår blir det nedfrysning av allt och frysåterföring i nästa cykel. Hoppas sååååå på återföring på lördag! Jag är sjukt öm i magen när jag trycker på den eller rör mig. Och svullen. Ngn som har koll på hur det SKA kännas...?  

Jag är överstimulerad. "Måttligt" som det står på sjukintyget. Har som dig. Ont vid tryck på magen och när jag rör mig. Klarar bara att vara uppe och gå korta stunder, sen gör det för ont.
    Det börjar släppa undan för undan. Nu fixar jag toalettbesöken ordentligt åtminstone.
  • maka011
    Kingston skrev 2015-02-04 20:58:49 följande:

Oj vad mycket som händer här inne på 24 h :) gött med det här "ält-utrymmet" som någon kallade det!

Lycka till alla som precis vart på äp och självklart till alla ruvare!

Själv har jag väl tappat tron lite efter första vul, men jag fortsätter att använda mig själv som nåldyna ett tag till så får vi hålla tummarna att det är till någon nytta ;)

Oroar mig för det mesta faktiskt. Men det är väl inte så mkt man kan göra åt den här situationen... Det är ju antingen det här eller låta bli (och det senare känns inte som ett alternativ ännu).

Tänk va många vi är här inne i denna tråd... jag kan inte låta bli att undra (jag talar för mig själv nu!), hur många som finns i den närmaste omvärlden som håller på som jag/vi gör utan att man vet om det. Aldrig har jag tänkt på att detta var ett så vanligt problem, innan jag själv hamnade här...

Som ni märker är mitt humör inte på topp för tillfället. Känner mig otroligt deppig, omotiverad och ledsen för det mesta. För att inte tala om trött...

Det är helt okej. Var jätte ledsen hela dagen igår. All ångest runt sprutor, vul, hormoner, värk i magen mm mm kulminerade i att bara ett ägg klarade sig. Ja jag borde vara tacksam, men jag är så sjukt besviken. Men tänker tillåta mig att  vara det. Det här tar upp så mycket av ens energi och tankar.
  • maka011

Kommer att ta en paus ifrån tråden ett tag. Behöver tillåta mig själv att vara besviken ett tag. Och även om jag är jätte glad för er som det går bra för vaknar det gröna monstret så fort jag läser om er. Måste ta ett steg tillbaka.
    Återkommer när jag laddat batterierna och orkar glädjas med er på riktigt.

Lycka till allihopa!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari