• maka011

IVF 2015 januari - februari

Deras reaktion kan bero på att vi har väldigt svårt för att få in vikarier och det är väldigt tungt överlag. Tror inte de menade illa, men visst blir man besviken. Men nu blickar vi framåt. Vul idag visade flera ägg som vuxit till sig. :) Nytt, och förhoppningsvis sista, vul på lördag. Åh är det äntligen vår tur nu? :)

• maka011
    happyhappy skrev 2015-01-21 10:00:33 följande:
    Känner igen det där med mindre flexibel arbetsplats.

Var också på vul idag, flera äggblåsor på g men ska fortsätta beh och nytt vul i helgen (jobbar såklart dag i helgen) men hoppas på att någon kollega vill byta pass med mig.

Hejja äggen!!!

Positiva tankar! Det är vår tur nu. ????????????
    Som mig då. Fast är ledig som tur är. Har krånglat så det räcker för en vecka känner jag.
    Ja jag hoppas verkligen det!! :)
  • maka011

Då har jag varit på vul. 18 ägg som var i bra storlek. Så 28/1 blir det äp för mig. :) Dock ligger jag i riskzonen för överstimulering, så blir ev totalfrys.

• maka011
    Kakan1976 skrev 2015-01-24 11:43:26 följande:

18 ägg är ju toppen! Hoppas att du slipper överstimulering och får tillbaka ett toppenfint ägg!

Ja det är kanon. :) Men har fått som mensvärk. Är det normalt tro?
  • maka011
    Kakan1976 skrev 2015-01-24 16:25:10 följande:

Ja det är för att det växer så det knakar, inte konstigt alls. Om du får svårt att andas så är det dock tecken på överstimulering så då får du kontakta vården. Jag har varit hemskt svullen, haft ont och lite andfådd vid mina försök utan att det var någon fara.

Skönt att höra. Har bara legat och sovit i soffan sen vi kom hem med vetekudde på magen. Är så jäkla trött hela tiden. Men nu är det förhoppningsvis våran tur. :)
  • maka011
    noctura skrev 2015-01-24 21:12:52 följande:

Fixat! Håller tummarna på att det går bra för dig!! :)

Nu känns onsdag som en evighet bort. Är otroligt nervös.
  • maka011

Jag har kört på Emlakräm för att sprutorna inte ska kännas. Har funkat kanon bra!

Slutsprutan tagen ikväll. :) Och förhoppningsvis den sista någonsin. Håller tummarna för många fina ägg som klarar sig. Onsdag, kära onsdag, kom! :)

• maka011

Äp imorgon. Är tok nervös! Och väldigt säker på att det blir totalfrys. Jag mår inte bra alls. Har väldigt ont i magen, mår illa och känner hur svullen jag är i buken. Är så rädd för att det ska göra jätte ont vid plocket. Söv mig tack!

• maka011
    Bebro001 skrev 2015-01-27 21:18:34 följande:

Va jobbigt för dig! Bättre att frysa än att bli sjuk. Håller tummarna för dig imorgon! Skriv gärna hur det gått! Lycka till. :) hoppas det inte gör allt för ont. Jag själv gör äggplock på torsdag. p

Ja verkligen! Vill bara slippa det onda och spända i magen. Lovar att återkomma med en rapport. :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari