• maka011

IVF 2015 januari - februari

Hejsan!

Jag och min man påbörjade ett försök i höstas men var tvungna att avbryta då min kropp inte svarade så bra plus att jag fick en blödning mitt i alltihopa.

Nu har jag påbörjat Provera. Beräknad första blödningsdag 12/1.

• maka011
    Ingen mens idag heller.. :(

Är lite kluven för denna starten. Ska ha bröllopsfest i april och innan dess lär jag bli kidnappad till fruhippa då vi gifte oss i hemlighet. Jag vill verkligen börja, men är samtidigt rädd för att de ska kidnappa mig med nyinsatta ägg eller liknande. Känner inte för att bausonera ut min situation till alla.
  • maka011
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-13 09:14:33 följande:
    Är där ingen nära du kan anförtro dig åt så att hon kan hjälpa till att styra när och hur en eventuell fruhippa skulle bli?
    Jodå, mina systrar vet om att vi har inlett ett nytt försök. Men återigen verkar det som att mina kropp inte vill samarbeta då mensen inte vill komma. Så vet ju inte alls när vi kan börja med sprutorna.
  • maka011
    Akelois skrev 2015-01-13 10:43:22 följande:

Hur många sprutor brukar man behöva ta?

Jag ska börja den 22/1 och planerat äggplock är vecka 6. Innebär det sprutor till vecka 6?!

Är inte supersugen på sprutmomentet...

Hej!

Inte nödvändigtvis, beror ju lite på hur din kropp svarar. Men ja, det kan bli så.
    Jag hatar sprutor. Inte "åh vad läskigt nu blundar jag" utan "gråta helt utan värdighet så snoret forsar". Men jag klarade det. Första sprutan är värst. Sen blir man så jävla stolt över sig själv. :)
    Man får ha målet i sikte och kanske någon som kan ge en sprutan om modet skulle svikta.
    Mina tips är att ligga så plant som möjligt på rygg så att du slappnar av så mycket som det bara går i magen, ta ett stort och ordentligt grepp om magen och stick in sprutan bestämt.

Vilka sorter har du fått?
  • maka011
    Akelois skrev 2015-01-13 23:58:14 följande:
    Haha! Jäklar vad jag skrattade när du beskrev känslan inför sprutan!

Ja alltså nu är jag så harig så jag har bett en granne som är sjuksköterska att ta sprutorna på mig. Min man erbjöd sig men serru där sätter jag stopp.

Jag har hämtat ut 12 Bemfola och 1 Oviterelle. Lyckoönskningen var väl att dessa tretton var till flera behandlingar...

Hur har du mått på sprutorna?
    Hahaha.. Ja men lite distans till det inser ju jag med hur kul det låter.. :)

Här går det undan nu.. Fick blödning igår så ska börja med Menopur 150 ie ikväll redan.. Fett nervös, men som tur är har jag maken hemma ikväll så han får hjälpa mig. Första sprutan är värst.
    Tur att även du har hjälp! Ibland räcker det med moraliskt stöd. :)

Jag mådde bra förra omgången. Märkte ingen skillnad alls. Kan bero på blygsam startdos. Var bara en kväll när jag tog båda sprutorna som jag var, hur ska jag uttrycka mig, lite känslig? ;) Tårarna sprutade trots att jag egentligen inte var ledsen. 
  • maka011
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 22:52:50 följande:

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

Men hallå där?! Grattis! :)
  • maka011

Att vara i vår sits innebär en evig väntan. Nu är det 2 år sen vi bestämde oss för att vi var redo. Vi visste sen tidigare att vi kommer behöva hjälp pga min pco. Men fy fan rent ut sagt för all väntan. Hoppas så att det går vägen nu. Var tvungna att avbryta första försöket. Är så satans rädd för sprutorna, men förhoppningsvis får vi lön för mödan.

• maka011
    Namn och ålder:

Happyland: 38 år
    Meligna: 28 år
    Kakan1976: 38 år
    Akelois 29 år
    Sandi: 36 år
    maka011: 29 år

Försöknr.:

Happyland: 1
    Meligna: 1
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    Akelois: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    maka011: 2 (första avbröts)

Spraystart:

Sandi: 31/12
    Happyland: 30/12
    Akelois: 5/1

Sprutstart:

Sandi: 20/1
    Meligna: 12/1
    Kakan1976: v. 4
    Akelois: 22/1
    maka011: 14/1

ÄP:

Happyland: v. 5
    Meligna: v 5
    Akelois: v 6

FET:

ET:

TD:

Klinik:

Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Akelois: Falun
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    maka011: Calanderska
  • maka011
    Citrona skrev 2015-01-16 21:14:19 följande:

Hej jag vill gärna vara med här!

Jag börjar min första IVF med ICSI nu om...en halvtimme när jag tar första sprutan Menopur 375 ie.

Är 36 år och har en 4,5 åring.

FSH 13

AMH 0.36

Sophiahemmet.

Välkommen! :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari