• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Oj vad mycket som händer här inne på 24 h :) gött med det här "ält-utrymmet" som någon kallade det!

Lycka till alla som precis vart på äp och självklart till alla ruvare!

Själv har jag väl tappat tron lite efter första vul, men jag fortsätter att använda mig själv som nåldyna ett tag till så får vi hålla tummarna att det är till någon nytta ;)

Oroar mig för det mesta faktiskt. Men det är väl inte så mkt man kan göra åt den här situationen... Det är ju antingen det här eller låta bli (och det senare känns inte som ett alternativ ännu).

Tänk va många vi är här inne i denna tråd... jag kan inte låta bli att undra (jag talar för mig själv nu!), hur många som finns i den närmaste omvärlden som håller på som jag/vi gör utan att man vet om det. Aldrig har jag tänkt på att detta var ett så vanligt problem, innan jag själv hamnade här...

Som ni märker är mitt humör inte på topp för tillfället. Känner mig otroligt deppig, omotiverad och ledsen för det mesta. För att inte tala om trött...

• Kingston
    Sandi skrev 2015-02-05 06:59:28 följande:

Jag hade äggplock igår och till alla er som är oroliga kan jag bara säga att det gick väldigt smidigt.  Personalen var supergulliga, jobbade snabbt och precist, frågade hela tiden om jag behövde mer smärtlindring. Det är klart att det gör ont men det var mycket bättre än förra gången.
    Jag fick ut 8 stycken ägg trots att de bara såg 7 äggblåsor på VUL Glad.  Nu håller jag tummarna för att många blir befruktade och delar sig. Kram på er!

Härligt att det kändes så bra och att man fann en liten rackare till :D

Nu håller vi tummarna för att resten går lika bra!
  • Kingston

2:a vul avklarat och ikväll tar jag äntligen de två sista sprutorna (förutom den absolut sista som ska ge ägglossning). Bara det är värt fira för nu är jag nedrans trött på dom!!!! :)

Äggplock på måndag och både jag och gubben börjar nog känna av en viss nervositet.

Håller med om att listan börjar bli väldans lång och då har jag inte ens lagt till mig själv ännu :D

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 13:24:27 följande:

Råkade skicka tomt!

Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!

[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick]

[/quote]Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!
  • Kingston
    Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Josefinehej och kingston:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

Tack så mkt för dina fina ord! Och bra råd att ta med vetekudde! Ska packas ner :)
  • Kingston
    Längta skrev 2015-02-08 19:34:29 följande:
    Hej. Efter att ha gjort äggplock 3ggr nu kan ja säga att den värsta smärtan var nör dom la bedövning mlt äggstockarna. Glad för morfin då.

Men de som hjälper lite e verkligen och få tens innan. :)
    Ska ta allt jag kan få för att göra den här upplevelsen till den bästa möjliga!

Vet att jag mår väldigt dåligt på morfin men hellre det än att ha ont...
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 19:56:34 följande:

Jag håller din hand tillbaka! Detta kommer gå fint för oss båda :) Ett viktigt steg mot målet! KRAM

Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!
    [/quote]Ja det här fixar vi! Heja oss och kram tillbaka :)
  • Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-08 20:14:35 följande:

Lycka till imorgon, ni som ska göra ÄP!

För mig minns jag det som en positiv händelse, mycket tack vare morfinet. Det kändes som en skön berusning smile5.gif jag håller med tidigare talare, värmekudden var min bästa vän efteråt!

Tur det finns hjälpmedel att ta till! ;)

Tack för lyckönskningen!
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 21:00:21 följande:

Kingston: du är Inte med på listan? Hur gammal är du? :)

Nä jag sitter aldrig vid en dator så jag kan inte skriva i mig hehe.

Jag är strax 28 år.

Äggplocket är nu gjort och jag överlevde trots allt. Det var uthärdligt och jag skulle kunna göra om det (men jag hoppas innerligt att jag slipper).

12 äggblåsor och 8 ägg och nu väntar vi igen...
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-09 09:33:17 följande:

Okej skriv dina uppgifter så fixar jag det sen!

Gud vad skönt! Jag har också gjort nu och det gick jättebra:) jag har ej fått reda på antalen ägg än :)

Skönt att det gick bra. Hoppas på ett fint resultat för dig <3

Kingston: 28 år

Försök: 1

Sprutstart: 29/1

Äp: 9/2
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari