• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Första sprutan avklarad. Gick väl bra men måste erkänna att jag tycker det är obehagligt på många vis.

Att berätta för min arbetsgivare skulle bara innebär mer problem för mig än vad det skulle göra nytta.

Vi är väldigt många på vårt företag (300+) och här sprids rykten snabbt som vinden och det vill jag verkligen inte!

• Kingston
    Bebro001 skrev 2015-01-30 11:01:55 följande:

Nu ringde dem :) av 14 ägg så blev 9 befruktade. Är så glad!

Alla ska odlas fram till tisdag pga att de vill sålla och se vilken/vilka som har bäst kvalité. (blastocyster). Hoppas de fortsätter dela sig! Alltid något att vara lite nervös över :)

Vilket fantastiskt resultat! Håller tummarna för att det ska bli riktigt fina blastocyster av dom allihop :)
  • Kingston

En fråga till er som använt Gonal f tidigare:

När började ni få några känningar eller symptom på att något händer i kroppen. Är på fjärde dagen (kör korta programmet, utan nässpray) och idag har jag haft "ömmande" äggstockar. Känns som om när jag ska ha ägglossning, fast på båda sidorna.

Tycker det är lite tidigt att börja känna av sådant eller?

• Kingston
    asa02 skrev 2015-02-02 10:51:33 följande:
    Kakan1976 skrev 2015-02-01 21:18:29 följande:Åh vad jobbigt! Jag har inte varit med om samma men fick missfall i vecka 6. Tror dessvärre inte att man kan få ett missfall konstaterat så tidigt. Till mig sa dem att jag skulle gravtesta en vecka efter att jag slutat blöda.

Håller tummarna för att det är nåt annat än ett missfall. Det är trots allt väldigt vanligt att man blöder i början av en graviditet.

Stor kram
    tack vad fina ni är... 
    ringde dem i söndags och de sa åt mig att ta ett nytt gravtest på onsdag. Men känns ju rätt värdelöst då jag ju läst det ni säger, att hcg kan stanna kvar i kroppen i flera veckor efter mf. 
    Hur kändes ditt missfall kakan? värken för mig är konstant molande och tryck. 

igår fick jag tryck på ena äggstocken och började oroa mig för utomkvedshavandeskap. Hur kändes det CB1982? Usch stackare, behövde du ta sån där hemsk abortmedicin för att få ut det?

så skönt att ha några med erfarenhet att prata med här:)
    Har också vart med om utomkveds. Jag hade jätteont på höger sida. Så ont att jag kallsvettades... Man kände tydligt att något var galet. Däremot hade jag inga blödningar alls...

Så om du verkligen har ont tycker jag du skall söka vård!
  • Kingston

Här har jag ikväll börjat med spruta nr 2. Den var lite värre än Gonal F måste jag säga...

Sved som sjutton gjorde den också! Men jag börjar redan känna mig sprängfylld i äggstockarna. Går med uppknäppta byxor typ hela tiden (tur man är ledig haha)...

Ska på första ul imon och är så nyfiken på vad det kommer att visa. Det känns ju som om det händer något iaf! Hoppas bara man kan hitta några granna äggblåsor också ;)

• Kingston

Nu sjönk både hoppet och modet känner jag.

Var på första ul idag och de hittade endast 6 äggblåsor... Och ingen reglering i dos.

Känner mig väldigt besviken och börjar fundera på varför man egentligen utsätter sig för allt det här? Känns frustrerande och meningslöst.

Finns det någon här inne som har haft liknande resultat och som har något positivt att säga? Behöver det mer än någonsin...

• Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-03 12:51:45 följande:
    Vad jag har förstått så är mellan 5-12 äggblåsor ett önskvärt resultat. Jag hade 7 st vid ul  måndags. Inte heller jag reglerades, vilket ju betyder att allt är som det ska. Så både du åjag har skött oss väl! smile5.gif
    Åh vad jag hoppas du har rätt! Både läkaren och sköterskan var lite besvikna på resultatet upplevde jag...

Dom sa 8-12 var bra, men jag har ju några dagar till på mig.

Hoppas nu dom små rackarna utvecklas som dom ska!
  • Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-03 15:18:12 följande:
    Jag hade bara två mätbara vid första UL och vid sista innan ÄP hade jag bara 6 st mätbara som dessutom växte i otakt, läkaren suckade tom lite. Men ändå plockades 10 st, 7 blev befruktade. Vi fick tillbaka en och har två blastocyster i frysen. Och den de satte tillbaka gjorde mig gravid smile1.gif Jag tycker ditt resultat vid första UL låter bra!
    Tack för dom orden! Behövde verkligen en solskenshistoria som denna!

Känner mig hur deppig och trött som helst. Kanske beror på sprutorna?
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-03 15:31:24 följande:

ÄP idag. Fick ut 12 ägg vilket är det bästa resultatet vi fått någonsin! Hade det dock krångligt med spermaprovet vilket innebar att min sambo fick göra om det. Inte helt lätt under press men det gick bra och prov nummer två såg mkt bättre ut.

Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt blir bekräftade och bra. Ett steg i taget...

Håller tummarna för er kakan!

Strongt gjort av gubben din måste jag säga! (Vet jag inte om min sambo hade fixat faktiskt)

Ge honom en extra gó kram idag :)
  • Kingston
    Happyland skrev 2015-02-03 18:31:44 följande:
    Vilket bra resultat! Håller tummarna för fortsatt lycka med befruktning! smile1.gif
    Heystella skrev 2015-02-03 17:58:43 följande:

Imorgon är det dags för FET med 6-dagars blasto! Detta blir vårt andra försök :) Hoppas nu bara att den klarar upptiningen bra imorgon...är nästan mest nervös över det.

Lycka till imorgon! smile1.gifJag hade ju bara 2 blåsor i ok storlek vid VUL 1. Sedan var det typ 5 vid VUL 2, men i olika storlekar. Vid ÄP fick vi 5 ägg och av dem befruktades 2 och dessa 2 var godkända och jag ruvar på dem nu. Tror det kommer gå fint för din del!

Och jag hoppas det går vägen för dig nu!

Tack för uppmuntran!

Har vart så deppig idag och fått kämpa emot tårarna några ggr.

Det är verkligen en bergochdalbana det här!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari