IVF 2015 januari - februari
Okei jag kunde inte hålla mig mer....
Tog detta testet precis (efter ha sovit ca 4 timmar) och ja... Jag vet inte?!
Ser jag i syne????
Okei jag kunde inte hålla mig mer....
Tog detta testet precis (efter ha sovit ca 4 timmar) och ja... Jag vet inte?!
Ser jag i syne????
Men åh! Nej du ser inte i syne. Grattis! Vilken dag är du på? Jag är på RD11 med 2 dagars och har också fått ett svagt svagt plus idag! Va så nervös när jag gjorde de att jag höll på att svimma... Hoppas att de blir starkare nu ! Kram
Både testet från igår (det vänstra) och idag syns ju tydligare nu, men det kanske man inte ska titta på eftersom man inte "ska läsa av efter mer än 30 minuter"??!
Vad tror ni? Är plus alltid ett plus?
Ni som plussat får gärna haka på här:
www.familjeliv.se/forum/thread/74871579-vi-som-ar-gravida-efter-ivf-i-januarifebruari-2015
Hej i morgon den 1 Mars är det åter dax för oss för återföring...... Denna gång blir vår 14:e. Av de 14 gångerna har vi varit gravida 10 men har slutat med missfall eller ofostrig graviditet. men vi ger inte upp utan HOPPAS på att detta är vår lyckogång Lycka till ni alla andra.... Kram
Hoppar in här igen.. Blev gravid naturligt precis när vi skulle starta ivf.en och jag trodde det var våran tur.. Idag var jag på ett tidigt ul i enligt mina uträkningar v10(9+2) och dom såg nada.. Imorn fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräftat missfall och få hjälp med att driva ut det.. Känner mig så lurad av min egen kropp.. Hur kan graviditeten avstanna så tidigt att det inte syns någonting på ett vul utan att kroppen tar han om det.. Nu ligger medicinerna och väntar i kylen så det är bara att kontakta ivf kliniken igen..
Hej alla.
Vi åker på vår skidresa i helgen och kommer sen på onsdag att göra en skrapning (på mig för att reta slemhinnan. Och ev skapa en liten inflammation.
För er som inte känner igen mig så är vi nu på vår 5 ivf. Allt ser så bra ut alla värden topp embryo osv. Har slipat äggen (aha) före insättning, tagit blodförtunnande för att undvika en proppar osv. Nu testar vi alltså detta. Har blivit gravid 2 gånger på egen hand men fått MF.
Det finns vetenskap som visar att det kan hjälpa ägget att fästa om man gör en skrapning så vi gör det nästa vecka. Kram på er alla
Jag tar andra sprutor och där kan det läcka ut någon droppe då och då.
Idag ska jag till mvc så det ska bli spännande. Hoppas allt ser bra ut. Är lite nervös konstigt nog :)
Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?
Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6
Alltså jag blir TOKIG! Efter missfallet har jag nu blödit över 3 veckor!!! De senaste 5-6 dagarna har det bara kommit småskräp så jag har ju trott att det är över men nu kommer det mer och mer igen och idag är det lika mycket som vid mens. Har dessutom ont över äggstockarna. Läkarna sa att denna mens kommer ju skjutas upp eftersom det ej finns något att blöda ut. Skulle det vara vanlig mens är den dessutom 5 dagar tidig.