Carnitas skrev 2014-12-20 16:00:23 följande:
Cannabis ger inga hjärnskador, dock har man sett att om man i unga år röker en del.
Så får man några poäng mindre i IQ.
Men i samma rapport, så sa man inte kunde se detta om man hade sin debut vid 18år eller senare.
Denna Dunedin studien, är flitigt använt i Sverige.
Men av någon konstig anledning, så glömmer man berätta detta varje gång.
Man behöver inte vara dödligt sjuk eller kroniskt sjuk, för få högre livskvalitet utav att använda medicinsk cannabis.
Tyvärr har man plockat ur Sativex ur högkostnadsskyddet, så finns ingen som har råd med denna medicin.
Fast det där är ju din åsiktsom du baserar på de undersökningar som stödjer din åsikt inte någon slags sanning eller fakta.
Andra människor baserar sina åsikter på forskningsresultat som säger annorlunda
.
Själv finner jag uttalanden från forskare mer tillförlitliga än information som sprids på internetforum av människor som oftast själva brukar cannabis(eller har gjort) och inte kan ses som helt opartiska.
Man ser också att många använder sig av samma uttalanden och sätt att föra vidare sina åsikter om cannabis, det är nästan mer som att man upprepar det man har läst på en sida och sen håller fast vid detta oavsett vad andra forksningsresultat eller människors erfarenheter visar.
Bland annat kan man tyvärr se den i brist på bättre ord 'oförlåtliga vrede' som riktas mot de som har använt cannabis och sen uttalar sig om sina erfarenheter som visar sig inte överensstämma med de människor som anför att cannabis är ofarligt osv.
Men oavsett vilken syn man har så är cannabis olagligt och ansvaret för att använda Spice ligger hos de som använder drogen.
Jag själv kan faktiskt inte förstå hur folk med den kunskap som finns fortfarande vågar använda drogen, mina egna slutsatser kan bara vara att antingen följer man inte debatten eller har allmänsintresse överhuvudtaget eller så bryr man sig inte för man är så fast i sitt beroende att man är villig att ta risken.
Lösningen är inte att legalisera alla droger, lösningen är tycker jag att göra fler droger olagliga, och här kommer en åsikt som inte är populär.. jag anser att även alkohol ska förbjudas.
Men alkoholen i Sverige är en helig ko, men likt de flesta droger skadar den både samhälle och person.