• Anonym (AL)

Spice

Lyssnade på ett program om spice igår, funderar lite över vad som händer med en när man tar det och vad som händer när man inte får det? Vad kostar det, lika dyrt som kokain etc? 

Andra som har synpunkter/åsikter är välkomna att skriva.

Vill bara lyfta detta ämne då det är många som dött av drogen pga överdos.

Så finns det någon missbrukare här inne som använder spice, välkomna att öppna ert hjärta! Eller en förälder som har barn som använder denna drog.

• Svar på tråden Spice
  • Anonym (A)

Mitt ex (grov drogmissbrukare) har erfarenheter av spice. Han varnar för det och säger att det är det värsta han testat samt att det "förstört honom". Då får man ha i tanken att han testat samt missbrukat droger som amfetamin och heroin också.

• Anonym (Trean)

Min arbetskamrats son hamnade i koma efter att ha rökt spice. Han vaknade aldrig upp igen, Så sorgligt och bara tragiskt att se en familj trasas sönder pga droger. 

• Anonym (AL)

Vad kostar spice för en missbrukare? Är det så himla mycket billigare än tex cannabis OCH varför (om folk nu ska hålla på med skiten) köper folk inte och tillverkar detta själva, då torde dom kunna veta hur starkt det är och slippa ta en överdos?!?!

• Carnitas
    Anonym (Trean) skrev 2014-12-16 13:20:27 följande:
    Min arbetskamrats son hamnade i koma efter att ha rökt spice. Han vaknade aldrig upp igen, Så sorgligt och bara tragiskt att se en familj trasas sönder pga droger. 
    Hade aldrig skett om vi hade haft en reglerad försäljning.
  • Anonym (Hm..)

Jag beställde spice för att använda det som självmordsmetod. Med tanke på det så är det väldigt farligt att det finns.. Det är så enkelt att få tag på och för mig kändes det väldigt enkelt att "bara" röka något. Det låter så ofarligt och smärtfritt.

Jag rörde dock inte drogerna, jag lät de stanna hos posten.

• Carnitas
    Anonym (AL) skrev 2014-12-16 13:29:08 följande:
    Vad kostar spice för en missbrukare? Är det så himla mycket billigare än tex cannabis OCH varför (om folk nu ska hålla på med skiten) köper folk inte och tillverkar detta själva, då torde dom kunna veta hur starkt det är och slippa ta en överdos?!?!

Vi ska vara medveten om att det är bara ett fåtal spice varianter som är så farliga, som denna som nu har dödat.
    Men pga de får illegal status en efter en, så kommer nya en efter en.
    Och nu kom vi till en farlig.

Testa för 5år sedan en spice, när det var relativt nytt,
    Kostade inte speciellt mycket.

Men missbrukar man, så blir ju det en del man får spendera.

• Anonym (föredetta pundare.)

Spice hade från början ett liknande rus som cannabis.

I takt med att de narkotikaklassade blandningarna, så hittade de på nya och idag finns det ingenting alls säkert med spice.

Jag har rökt spice två gånger. Första gg runt 2005, då fick jag ett rus liknande cannabis men det gick ur fortare.

Andra gången var för ett år sedan, innan julen 2013.

Då fick jag ett rus som gjorde att jag trodde att jag hade blivit galen. Mitt huvud kokade, jag gick från att vara jättelåg till jättespeedad, till låg igen inom loppet av några sekunder. Ibland snurrade allt, ibland blev det svart. Jag var livrädd helt klart.

Kan tillägga att jag brukat cannabis, amfetamin, kokain och även testat Lsd, svamp och e och haft en del otrevliga trippar. Inget går att jämföra med spice.

På gatan kostar 5g cannabis mellan 500-600kr medans 5g spice kostar 250-300kr.

Därav anledningen att spice används mycket av yngre.

Don't do drugs.

• Anonym (AL)
    Anonym (föredetta pundare.) skrev 2014-12-16 19:06:50 följande:

Spice hade från början ett liknande rus som cannabis.

I takt med att de narkotikaklassade blandningarna, så hittade de på nya och idag finns det ingenting alls säkert med spice.

Jag har rökt spice två gånger. Första gg runt 2005, då fick jag ett rus liknande cannabis men det gick ur fortare.

Andra gången var för ett år sedan, innan julen 2013.

Då fick jag ett rus som gjorde att jag trodde att jag hade blivit galen. Mitt huvud kokade, jag gick från att vara jättelåg till jättespeedad, till låg igen inom loppet av några sekunder. Ibland snurrade allt, ibland blev det svart. Jag var livrädd helt klart.

Kan tillägga att jag brukat cannabis, amfetamin, kokain och även testat Lsd, svamp och e och haft en del otrevliga trippar. Inget går att jämföra med spice.

På gatan kostar 5g cannabis mellan 500-600kr medans 5g spice kostar 250-300kr.

Därav anledningen att spice används mycket av yngre.

Don't do drugs.

Intressant läsning! MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!
  • Carnitas
    Anonym (AL) skrev 2014-12-17 09:02:09 följande:
    Intressant läsning! MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!
    Du får det låta som det är svårt att hantera droger.
  • Anonym (Lora)
    Anonym (AL) skrev 2014-12-17 09:02:09 följande:
    Det är det ju, om man är missbrukare av dem.
Svar på tråden Spice