• Nyttförmig

Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)

/SaraHej

Vi har börjat kolla på barnvagnar men känner att det är en enda stor djungel trots långläsning på barnvagnsbloggar och recensioner.

Vi funderar på en Brio Go och undrar om ni som har en sådan där ute är nöjda med den?

Vi bor i stan och har inte hiss hela vägen upp därför får vagnen inte vara för tung och gärna lätt att fälla, (jag har dessutom tennisarmbåge och kan inte bära för tungt) hissen är inte speciellt stor så även måtten ska passa. (vilket Brio go gör)

Vi är båda långa och vill därför ha ställbart handtag samt att barnet antagligen blir långt med...hur länge fungerar då Brio Go?
    Vi kommer köra mycket i stan (Malmö så en del kullersten tex) men vill självklart att vagnen ska fungera vid skogspromenader och på gräs/sand etc (stranden och lekplatser).

Hade varit oerhört tacksam för tips och råd gällande denna vagnen, varför eller varför inte ska vi välja denna?
    Finns det någon annan som ni annars ist skulle rekommendera och varför?

/Sara

• Svar på tråden Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)
  • Copyjulia

Måste revidera min uppfattning om Brio Go lite sedan jag gjorde mitt inlägg för ett tag sedan i denna tråd. I dag bröts hela ryggplattan rakt av på min Brio Go som är använd i 1 år och 3 mån. Jag skulle fälla upp den från ligg- till sittläge när det knakade till och så var hela ryggplasten (eller vad den nu är gjord av) av. Brukade absolut inget våld eller så. Fällde bara upp den som jag alltid brukar göra... Hoppas det går att reparera på nåt sätt.

• Cakes
    redfox skrev 2014-12-31 00:42:04 följande:

Byglarna är avtagbara på Brio go from 2013

Hur gör man? :) Vi har en från 2013 och jag fattar verkligen inte, haha...
  • turkos77

Jag vill också veta hur man får av den jäkla bågen. Satte på den själv så det borde ju inte va så svårt att ta av. Men lyckas inte..

• turkos77

Hitta hur man gjorde. På insidan av bygeln finnsen knapp. Halvt gömd i tyget. På den runda delen där den sitter fast.

• Minza83
    Copyjulia skrev 2014-12-30 22:49:16 följande:

Måste revidera min uppfattning om Brio Go lite sedan jag gjorde mitt inlägg för ett tag sedan i denna tråd. I dag bröts hela ryggplattan rakt av på min Brio Go som är använd i 1 år och 3 mån. Jag skulle fälla upp den från ligg- till sittläge när det knakade till och så var hela ryggplasten (eller vad den nu är gjord av) av. Brukade absolut inget våld eller så. Fällde bara upp den som jag alltid brukar göra... Hoppas det går att reparera på nåt sätt.

Finns att köpa ny på WWW.babyhuset.se för 399:-, men om ni köpte den ny i butik så skulle jag höra med dem först! Kanske kan ni få en ny!

Jag har haft över 20 vagnar och brio go är absolut bästa vagnen! Inte alls skumpig att köra på ojämna underlag tack vare stötdämpningen som är helt suverän! Och vilket gung vagnen har! Finns ingen annan vagn som har detta gunget!! Helt wunderbar!
  • Minza83

Och förresten för att få fullt sittläge dvs rakt upp så kan man sprätta baktill på sömmarna ;) enkelt gjort!

• Minza83
    Minza83 skrev 2015-01-01 22:15:56 följande:

Och förresten för att få fullt sittläge dvs rakt upp så kan man sprätta baktill på sömmarna ;) enkelt gjort!

Alltså på remmarna.. ;)
  • redfox

Vet inte riktigt hur man får bort bygeln. Har precis köpt en, men har googlat på detta tidigare och då läst flera, oberoende som påstår detta. Borde ju stå i instruktionsboken.

• Copyjulia
    Minza83 skrev 2015-01-01 22:15:28 följande:
    Finns att köpa ny på WWW.babyhuset.se för 399:-, men om ni köpte den ny i butik så skulle jag höra med dem först! Kanske kan ni få en ny!

Jag har haft över 20 vagnar och brio go är absolut bästa vagnen! Inte alls skumpig att köra på ojämna underlag tack vare stötdämpningen som är helt suverän! Och vilket gung vagnen har! Finns ingen annan vagn som har detta gunget!! Helt wunderbar!
    Jo, jag har sett att man kan köpa den där men fattar inte hur det ska gå till. Själva ryggdelen sitter ju ihop med övriga sittdelen och är inte löstagbar. Finns ingen form av öppning. Babyplanet som jag köpte vagnen av fattar inte heller hur det skulle gå till. Men genom dem har jag nu skickat en reklamation till Brio. De kanske kan byta ut den. Hoppas det, för annars är jag väldigt nöjd med vagnen. 
  • Copyjulia
    turkos77 skrev 2015-01-01 12:17:25 följande:

Hitta hur man gjorde. På insidan av bygeln finnsen knapp. Halvt gömd i tyget. På den runda delen där den sitter fast.

Jag måste vara helt dum i huvet. Men jag fattar fortfarande inte. När jag trycker på knappen fälls bygeln bara ned. 
  • Copyjulia
    turkos77 skrev 2015-01-01 12:17:25 följande:

Jag måste vara helt dum i huvet. Men jag fattar fortfarande inte. När jag trycker på knappen fälls bygeln bara ned. 
  • turkos77

Det är inte den gråa knappen. Knappen sitterpå själva bygeln där man har satt ner den. På insidan. På min låg tyget lite halvt över knappen.

Svar på tråden Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)