Inlägg från: Copyjulia |Visa alla inlägg
  • Copyjulia

Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)

Jag älskar vår Brio Go. Var skeptisk till att den inte hade fullt liggläge till en början men det har absolut inte varit något problem. 

Plus
    Min sambo är 196 och vi valde denna vagn mycket för att den hade bland de längsta handtagen.

Bra med rejäla vinterhjul som går att köpa till. Vi hade en äldre Brio Go första året som man inte kunde köpa vinterhjul till och den var helt värdelös att köra i snö.

Väldigt enkel att vända så att barnet tittar framåt eller bakåt.

Rymligaste varukorgen av alla vagnar jag sett.

Inga luftdäck som riskerar att punkteras men ändå bra stötdämpning på den nyare modellerna.

Stor sittdel. Det är både långt och har bra sittdjup. Vår stora 2-åring som väger 16 kilo sitter fortfarande bekvämt i den.

Snygg!

Skön att köra.

Minus
    Liggdelen var lite otymplig att bära och hade rätt opraktiska handtag.

Den är absolut inte svår att fälla ihop men jag har testat vagnar som är ännu enklare. 

Bygeln går inte att ta loss. (Har blivit otroligt tungt att få i och ur stora tvååringen nu.) 

Medföljande regnskydd är kassa. Men det är ju en petitess. 

• Copyjulia
    MillisVanillis skrev 2014-12-20 21:52:55 följande:

Har brio go och köpte den när dottern var straxt över 1 och vi älskar den hela familjen.

Bygeln på 14 går att ta av med knappar på insidan av bygeln. Det enda minuset vi har hittat är att fullt sittläge är lite för tillbakalutat för dottern, hon ser inte lika bra som i bugaboo vi haft innan.

Men går själva bygeln enkelt att ta loss? Med knapparna tar man väl bara loss tyget på bygeln?
  • Copyjulia

Måste revidera min uppfattning om Brio Go lite sedan jag gjorde mitt inlägg för ett tag sedan i denna tråd. I dag bröts hela ryggplattan rakt av på min Brio Go som är använd i 1 år och 3 mån. Jag skulle fälla upp den från ligg- till sittläge när det knakade till och så var hela ryggplasten (eller vad den nu är gjord av) av. Brukade absolut inget våld eller så. Fällde bara upp den som jag alltid brukar göra... Hoppas det går att reparera på nåt sätt.

• Copyjulia
    Minza83 skrev 2015-01-01 22:15:28 följande:
    Finns att köpa ny på WWW.babyhuset.se för 399:-, men om ni köpte den ny i butik så skulle jag höra med dem först! Kanske kan ni få en ny!

Jag har haft över 20 vagnar och brio go är absolut bästa vagnen! Inte alls skumpig att köra på ojämna underlag tack vare stötdämpningen som är helt suverän! Och vilket gung vagnen har! Finns ingen annan vagn som har detta gunget!! Helt wunderbar!
    Jo, jag har sett att man kan köpa den där men fattar inte hur det ska gå till. Själva ryggdelen sitter ju ihop med övriga sittdelen och är inte löstagbar. Finns ingen form av öppning. Babyplanet som jag köpte vagnen av fattar inte heller hur det skulle gå till. Men genom dem har jag nu skickat en reklamation till Brio. De kanske kan byta ut den. Hoppas det, för annars är jag väldigt nöjd med vagnen. 
  • Copyjulia
    turkos77 skrev 2015-01-01 12:17:25 följande:

Hitta hur man gjorde. På insidan av bygeln finnsen knapp. Halvt gömd i tyget. På den runda delen där den sitter fast.

Jag måste vara helt dum i huvet. Men jag fattar fortfarande inte. När jag trycker på knappen fälls bygeln bara ned. 
  • Copyjulia
    turkos77 skrev 2015-01-01 12:17:25 följande:

Hitta hur man gjorde. På insidan av bygeln finnsen knapp. Halvt gömd i tyget. På den runda delen där den sitter fast.

Jag måste vara helt dum i huvet. Men jag fattar fortfarande inte. När jag trycker på knappen fälls bygeln bara ned. 
Svar på tråden Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)