• Nyttförmig

Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)

/SaraHej

Vi har börjat kolla på barnvagnar men känner att det är en enda stor djungel trots långläsning på barnvagnsbloggar och recensioner.

Vi funderar på en Brio Go och undrar om ni som har en sådan där ute är nöjda med den?

Vi bor i stan och har inte hiss hela vägen upp därför får vagnen inte vara för tung och gärna lätt att fälla, (jag har dessutom tennisarmbåge och kan inte bära för tungt) hissen är inte speciellt stor så även måtten ska passa. (vilket Brio go gör)

Vi är båda långa och vill därför ha ställbart handtag samt att barnet antagligen blir långt med...hur länge fungerar då Brio Go?
    Vi kommer köra mycket i stan (Malmö så en del kullersten tex) men vill självklart att vagnen ska fungera vid skogspromenader och på gräs/sand etc (stranden och lekplatser).

Hade varit oerhört tacksam för tips och råd gällande denna vagnen, varför eller varför inte ska vi välja denna?
    Finns det någon annan som ni annars ist skulle rekommendera och varför?

/Sara

• Svar på tråden Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)
  • Bestemor

Min dotter hade brio go till sin son. Den var helt underbar att köra (jag har en stor axelskada).

Den gick in i en väldigt liten hiss när man fällde ner handtaget.

Jag klarade av att ta ner den en halvtrappa ner och ipp från barnvagnsförrådet utan större besvär trots min värkande axel.

• Linc

Vi har precis köpt (inte hämtat ut än) Brio Smile. Vet inte skillnaden mellan de vagnarna Go och Smile men tror att Smile har större däck fram som är låsbara :)

• Cakes

Ville bara lite kort säga vad jag tycker, vi har Brio Go 2013 :)

På plussidan:

- Passar långa barn (både ligg och sittdel), många andra liggdelar hade vår son vuxit ur innan tre månader typ:

- Såååå lätt att köra!

- Bra med handtag som går att justera

- Lätt att lyfta (klarade det med svår foglossning)

- Tar liten plats ihopfälld...

- Får plats massor i korgen under vagnen om ni ska handla...

På minussidan:

- Jag tycker att den skumpar lite väl mycket på kullersten, men man kan ju välja att låsa framhjulen (möjligt att den inte skumpar så mycket så)

- På sittdelen så kan man inte (eller så är det bara jag som inte fattar hur) ta loss själva bågen som är över vagnen, det är därför lite krångligt att sätta i bebisen i vagnen. Detta är egentligen det största minuset med vagnen.

- Sittdelen går inte lägga helt i liggläge, vilket jag ibland saknar.

I det stora hela, en såååå bra vagn ;)

• Nyttförmig

Tusen tack!

Hjälper jätte mycket med era kommentarer=)

Är det nästan fullt liggläge?

Känns som man inte kan få allt och den verkar ha mycket,  har dessutom hittat Brio Go 2014 för 6000kr med både ligg och sitt del=)

• Bestemor
    Nyttförmig skrev 2014-12-16 11:45:10 följande:

Tusen tack!

Hjälper jätte mycket med era kommentarer=)

Är det nästan fullt liggläge?

Känns som man inte kan få allt och den verkar ha mycket,  har dessutom hittat Brio Go 2014 för 6000kr med både ligg och sitt del=)

Ja nästan liggläge. Banbarnet sov bra i sittdelen.

Jag älskade den vagnen.

Det kommer säkert du också att göra med tanke på din tennisarmbåge.
  • Copyjulia

Jag älskar vår Brio Go. Var skeptisk till att den inte hade fullt liggläge till en början men det har absolut inte varit något problem. 

Plus
    Min sambo är 196 och vi valde denna vagn mycket för att den hade bland de längsta handtagen.

Bra med rejäla vinterhjul som går att köpa till. Vi hade en äldre Brio Go första året som man inte kunde köpa vinterhjul till och den var helt värdelös att köra i snö.

Väldigt enkel att vända så att barnet tittar framåt eller bakåt.

Rymligaste varukorgen av alla vagnar jag sett.

Inga luftdäck som riskerar att punkteras men ändå bra stötdämpning på den nyare modellerna.

Stor sittdel. Det är både långt och har bra sittdjup. Vår stora 2-åring som väger 16 kilo sitter fortfarande bekvämt i den.

Snygg!

Skön att köra.

Minus
    Liggdelen var lite otymplig att bära och hade rätt opraktiska handtag.

Den är absolut inte svår att fälla ihop men jag har testat vagnar som är ännu enklare. 

Bygeln går inte att ta loss. (Har blivit otroligt tungt att få i och ur stora tvååringen nu.) 

Medföljande regnskydd är kassa. Men det är ju en petitess. 

• MillisVanillis

Har brio go och köpte den när dottern var straxt över 1 och vi älskar den hela familjen.

Bygeln på 14 går att ta av med knappar på insidan av bygeln. Det enda minuset vi har hittat är att fullt sittläge är lite för tillbakalutat för dottern, hon ser inte lika bra som i bugaboo vi haft innan.

• Copyjulia
    MillisVanillis skrev 2014-12-20 21:52:55 följande:

Har brio go och köpte den när dottern var straxt över 1 och vi älskar den hela familjen.

Bygeln på 14 går att ta av med knappar på insidan av bygeln. Det enda minuset vi har hittat är att fullt sittläge är lite för tillbakalutat för dottern, hon ser inte lika bra som i bugaboo vi haft innan.

Men går själva bygeln enkelt att ta loss? Med knapparna tar man väl bara loss tyget på bygeln?
Svar på tråden Hjälp! Brio Go eller vad ska vi välja?=)