Aniiee skrev 2014-12-15 01:06:50 följande:
Nja, miffo är snarare slang/förkortning för missfoster, som inte är samma sak som utvecklingsstörd. Ett missfoster är, per definition, någon som föds missbildad. Idag skulle vi nog säga gravt missbildad. Det mest välkända miffot torde väl vara Ringaren Quasimodo i Notre Dames katedral i Paris. Forskare är numera tämligen säkra på att han faktiskt existerat och att Victor Hugo, som skrev boken Notre Dame de Paris (Ringare i Notre Dame) kände honom personligen. Det är först på senare tid ordet miffo har används i överförd bemärkelse till att betyda "konstig" med överbetoningen "ska vara rädd för den som är [konstig]".
Idiot betydde idiot, men det är helt sant att de flesta idioter var det som idag kallas för utvecklingsstörd.
Hur som helst så kommer du inte ta livet av dig eller vara ett miffo. Det enda du kommer vara är drama queen, men det är du redan, så det gör ingen skillnad.....
Jag vet inte så mycket om ringaren i notredam man i disneys version heter stenfigurerna Victor och Hugo vet jag.
Idiot betydde utvecklingsstörd
det är väl upp till mig men aspergare är jobbiga tycker jag eller Assburgers borde man säga egentligen. jag är ingen dramaqueen, Annie Lööf! hur vet du att jag inte kommer göra det isåfall? vilket jag kommer göra!