Inlägg från: Anonym (Anti FUB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:28:18 följande:

Hur gammal är du? Ingen människa är helt normal vet du och om någon är det sâ är nog personen ganska tråkig. Grejen är att fokusera pâ det fina i personen, sâ är det med vem man än är med. Om du inte hade märkt något "avvikande" som du inte gillade hos honom innan du sâg brevet sâ ser jag inte vad problemet är. 

får jag fråga skulle du ha varit ihop med någon med AS?
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:28:44 följande:

Vad exakt är det som är "normalt"?

Och du skriver att han verkade "normal" i början, han kan knappast ha ändrat personlighet bara för att du fick reda på att han har AS. Det betyder att det är dina fördomar och hjärnspöken som ställer till det.

Däremot tror jag att han har det mycket bättre utan dig.

folk som inte har diagnoser är normala. han vill gärna ha mig och ha en villa med mig och resa utomlands med mig säger han men jag vet inte riktigt..
  • Anonym (Anti FUB)
    Raz skrev 2014-12-14 22:29:47 följande:

Vad gör du i framtiden om du får ett barn med utvecklingsstörning, med din "normala" framtida man?

Accepterar FUB eller fortsätter på din skumma "anti" åsikt?

jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:30:12 följande:

Är det viktigare än att du älskar personen i fråga? Hör du inte själv hur absurt det låter? Vad sitter du och säger? Någon att visa upp?

Om du inte märkte något konstigt, varför skulle dina vänner och släktingar göra det? 

Jag älskade honom förut. jag tycker det inte låter så absurt jag menar jag vill ju kunna säga till vänner och släkt "detta är min fina pojkvän" och vara glad men det går inte med honom :(

för de kanske märker sådant bättre än vad gjorde.
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:31:42 följande:

OMFG alla med AS är inte så. Jag har träffat personer som är bra mycket värre än han i filmen och personer som man inte märker av det på om hen inte berättar det själv. Och flera personer mellan de lägena.

Killen du har träffat hör tydligen till den senare gruppen eftersom att du inte ens misstänkte det förrän du såg brevet.

men ändå jag är rädd för att mina framtida barn skulle få asperger
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:37:00 följande:

Om jag verkligen älskade personen sâ ja. Det skulle i alla fall inte hänga pâ sâna saker som om jag skulle vilja "visa upp" min kille inför vänner och familj. Lyckan sitter verkligen inte i vad man visar upp för andra.

Jag vill ha ett seriöst förhållande med någon som inte har diagnos. vad är det för fel med det?
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:39:30 följande:

Inte tydligt svar, vad definierar du som normalt?

Vad för diagnoser syftar du på? Psykiatriska eller somatiska?

Vad är det som gör dig så rädd när det kommer till Aspergers?

Du tyckte ju om honom före du fick veta, vad ändrades? Han är fortfarande samma person för det där har han haft hela livet.

psykatriska.

aspergare är svåra att ha och göra med. jag blev så shockad när jag såg det
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:40:26 följande:

Okej du har en lång väg att gâ. Jag hoppas att du är väldigt väldigt ung och har tid pâ dig att mogna och komma lite längre i din människosyn, synd annars. I annat fall skulle man kunna tro att du själv lider av något som kännetecknas av brist pâ empati och känsloliv.

men min största mardröm är att mina framtida barn skulle bli utvecklingsstörda det skulle förstöra mitt liv
  • Anonym (Anti FUB)
    elle9 skrev 2014-12-14 22:42:36 följande:

Eeeh? Vi är medlemmar i Fub i vår familj och vi får INTE brev från dem varje månad. Det kommer en tidning som heter Unik några gånget per år. Lokalföreningarna meddelar sig max en gång i halvåret.

En person med Asberger är normalbegåvad och går i vanlig skola. Det finns andra föreningar för autismspektrumstörningar som är bättre.

Det här är helt klart en trolltråd och ibland är sådana roliga. Den här är bara pinsam.

Jag skrev anti fub av ilska. jag stöttar inte FUB. ja det är en tidning han får, han skämms över det.

mitt hjärta är förstört okej! alla föreningar har någon hater
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:44:55 följande:

Åter igen, uppenbarligen är han inte särskilt svår att ha och göra med!

En psykiatrisk diagnos kan alla få, vart drar du gränsen?

Skulle du stanna med din partner om hen fick ångestproblematik? Depression? Psykos? PTSD?

men ändå vi var nära på att bli ett par men det stoppades

ja, då skulle jag stötta honom
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad