• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

Linda-76 skrev 2014-12-31 15:54:14 följande:

Ssa - lägg gärna till mig i listan!

Jag känner ingenting, har mått lite illa tre "spridda" dagar, och inte lika ömma bröst som tidigare. Eftersom vi inte får VUL förrän efter helgerna är jag lite orolig att det är MA (inga blödningar). Ingen vits att ta nytt gravtest heller har jag förstått, eftersom hormonerna hänger kvar en tid?

Vissa dagar känner jag heller inget, vilken vecka är du i? Jag började känna mer v7-8 och lite mindre nu i v9. Vi gjorde vul 23e december, ska på inskrivning den 5e januari men där har dom inget ultraljud.
  • Queenxiter

Sedan jag gick in i v10 har i princip alla symptom försvunnit, sitter hos BVC nu på inskrivning och är så orolig för att något ska vara fel. Jag känner mig precis som jag inte skulle vara gravid, kan knappt sova om nätterna. Vet att BVC inte har något UL heller så vi kan inte kolla ifall det är bra, men om två veckor är det KUB. Hoppas barnmorskan har någon lugnande förklaring varför det känns sådär.

• Queenxiter
    B_84 skrev 2015-01-05 14:19:10 följande:

Jag har läst och hört från andra gravida att symtom kan komma och gå sen kan man ju även vara helt symtomfri utan att det är någon fara med barnet! Jag förstår att du är orolig men jag håller tummarna att allt är som det ska!

Fick höra hjärtljuden hos barnmorskan så jag blev så glad, nu kanske jag kan sova gott igen. :)
  • Queenxiter

Jag mår fortfarande förvånansvärt bra, är i v10 nu.

Min mamma mådde heller aldrig direkt illa när hon var gravid med mig och brorsan så hoppas jag ärft det av henne. Har mina seabands på mig ifall att. Enda jag känner är att det konstant känns som jag vill äta något som jag inte riktigt vet vad det är. Testar allt möjligt men hittar inte detdär goda jag är sugen på.

Något som är väldigt gott är kolsyrat vatten, gärna mycket kolsyrat så det riktigt sticker i munnen. Sover dåligt, vaknar vid 5 varje morgon och har väldigt svårt att somna om igen.

• Queenxiter

Juste, fick reda på att i Värmlands län får man inte längre KUB test gratis. Vill man göra det får man göra det privat i Örebro. Känns taskigt att dom tagit bort den förmånen här. Är rätt dyrt att göra privat har jag förstått.

• Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-11 12:07:42 följande:

Någon som har varit hos naprapat under graviditet ?? Jag har ett svag bäckenet och ryggen låser sig ibland. Har tränat alltid för att hålla mig i form men sedan ivf började har jag inte gjort någonting förutom lätt övningar hemma. Nu är värken tillbaka och jag behöver ett besök hos naprapat. Vet ni om det är ok under tidig graviditet? Har mailat barnmorskan jag kommer att träffas - få se vad hon säger.

Jag har exakt samma som dig, har sjukt ont i bäckenet och musklerna runtom i skinkorna. Jag pratade iallafall med min svåger som utbildar naprapater och han sa att det är absolut ingen fara bara naprapaten själv vill, för vissa vill inte på grund av att dom vill inte kunna få skulden om något skulle hända (som skulle hänt iallafall) så prata med din naprapat, jag ringde min och han sa att det gick så bra så fram till 7 månaden iallafall.
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-11 17:34:18 följande:

Vad bra , tack!! Jag ringer imorgon och bokar tid.

Om du får några bra tips hur man ska handskas med detta nu kan du gärna skriva till mig, brukar få gå och knäcka bäckenet 1ggr i månaden men min kiropraktor har sagt att om det inte håller sig längre än så snart så måste vi komma på en annan lösning. Det hakar upp sig snett på något vis så jag blir helt sned i höfterna och benen blir olika långa.
  • Queenxiter

Åh nu är jag sådär jobbigt orolig igen.

Det är inget som inträffat utan det är avsaknaden av symptom, är 11+3 idag och har inte haft växtvärk på ett par dagar, brösten är lite mjukare men fortfarande ömma och större

Någon som har några lugnande ord?

• Queenxiter
    Linda-76 skrev 2015-01-13 21:51:48 följande:

Jag känner inte heller någonting. Har man sett hjärtslag på VULet ska det vara väldigt liten risk för MA!

Okej, det var skönt att höra. Jag såg hjärtat i v8 och fick höra det i v10 hos BM.

Ska till BM på måndag så får be att få höra igen. :)
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-14 19:49:44 följande:

Varit hos naprapat idag - känns så mycket bättre. Pratade med barnmorskan imorse som sa det är helt ofarligt att gå till naprapat. Naprapaten sa det också. Det ända de undviker är manipulering under första tre månaderna.

Hoppas ni alla mår bra !

Hej, vad skönt att höra. Jag var till naprapat i torsdags och ska dit imorgon med då det hoppade tillbaka nästan direkt denna gången. Finns en klinik i Karlstad som skrivit mycket om just bäcken problem. Funderar på att göra en utredning hos dom. För det håller inte att gå varje vecka när det uppenbarligen inte hjälper i längden.

Hur går det för er andra?

Mitt illamående kom tillbaka lite idag, men blev nästan glad då det var skönt att känna något. Mitt illamående är väldigt lindrigt då det mest känns som jag ätit alldeles för mycket. Har börjat få mycket drömmar också, inget speciellt om graviditeten. Men ganska mycket snuskiga drömmar faktiskt :)
  • Queenxiter
    Ssa skrev 2015-01-18 14:53:00 följande:

Suck. Värk tillbaka och ännu värre nu. Kan inte gå, sitta, jobba, sova :( ska till naprapat igen på onsdag och be henne att manipulera. Har gjort min egen forskning och läste artiklar från American Pregnancy Association att det är ofarligt att göra ledmanipulering även under första tre månaderna. Kan inte gå runt med så mycket värk. Tror det är säkert värre för fostret att lida av smärta.

In other news , illamående i stort sätt borta och nu har jag börjat äta normal igen :) hungrig ofta. Ska till bm på onsdag. Hoppas det går bra. Undrar ibland varför har de flesta symtomerna försvunnit - hoppas jag är fortfarande gravid.

Vilken vecka är du i? Alla mina symptom försvann i v10.
  • Queenxiter

Ni som vill kan jättegärna få gå med i en Facebook grupp som en ur gruppen BF augusti 2015 skapat.

Det är en hemlig grupp så ingen kommer se att du är medlem.

Det ni behöver göra är att lägga till mig som vän på Facebook så kan jag bjuda in er i gruppen, efter inbjudan är klar så tar vi bort varandra som vänner.

Jag heter Lotta Andersson på Facebook, ni hittar mig lättast om ni skriver Lotta Andersson Åmotfors. Min profilbild är rakt framifrån med rakt askblont hår. Min bakgrundsbild är en solnedgång över Vänern .

• Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-26 21:15:24 följande:

Hej!

Hoppas att det är okej att jag skriver här :) Vi blev gravida på vårt andra ivf-försök, som var ett frysförsök. Jag är nu i vecka 12 (11+1) med BF 15/8. Första trimestern har varit mycket jobbig med kraftigt illamående som lett till att jag snart varit sjukskriven i en månad. Detta är vårt andra barn. Vi har en son född 2011 som blev till på första försöket. Det känns obegripligt nu då vår fertilitetsutredning gav oss obefintliga möjligheter att bli gravida utan icsi.

Klart du är välkommen här :)

Var er första graviditet helt utan hjälp? Vad är icsi? Usch vad jobbigt att må så illa, jag tycker att jag mått väldigt bra själv men klart helt bra mår jag ju inte. Vill helst sova på eftermiddagen/kvällen för att slippa känna att jag mår illa.
  • Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-27 06:46:43 följande:

Tack :). Vi har ju setts även i andra tråden, men det känns efter år av infertilitet viktigt att också ha kontakt med andra som också gjort samma resa. Ja vårt första barn blev helt och hållet till på det vanliga sättet, dvs sex :). Då 2011 blev vi nästan förvånade över att allt gick så lätt. Jag hade just flyttat till Värmland, men sambon hade då inget jobb här. Allt var kaosartat ett tag. Utredningen som vi gjorde i våren 2014 visade dock att det fanns få och bara långsamma spermier. Enligt läkarna var det i princip omöjligt för oss att bli gravida själva och det var ju det vi hade märkt i 1,5 år att inget hände. Resultatet bekräftades vid flera olika provtagningar. Det är väl därför vi inte kan förstå hur sonen bara blev till 2011... Jag trodde länge att det var mitt akuta kejsarsnitt som ställt till det, men det trodde inte läkarna. Det är väl så att mirakel händer ibland :). Gjorde ni också icsi?

Vad skönt för er ändå att ni fick den första själva och nu kunde få ett syskon :)

Vet inte vad icsi är förnått, kan hända att vi gjorde det :)

Vet fick efter utredning veta att det inte är något fel på någon av oss, men det vill bara inte.

Fick ett 5dagars blastocyst återfört 2 månader efter uttagningen då jag vart överstimulerad.
  • Queenxiter

Jag har tänkt mer och mer på KUB testet, att jag också vill göra ett. Har hört av mig till några privatkliniker och fått nej ifrån 3st pga fullbokat, nu väntar jag på svar ifrån den i Göteborg. Tänker att det känns bättre att ha skickat ut förfrågan så går tiden lite medans man väntar på det också, även om vi kanske inte hinner med något KUB så känns det bättre att ha försökt.

Fick kallelse till RUL idag iallafall, den 10 mars :) då får vi veta vad det är för liten person där inne.

• Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-01-28 16:44:14 följande:

Jag såg i andra tråden att du tillsist lyckades få tag i en tid :). Hoppas att allt såg bra ut idag och att du fick en trevlig road trip på köpet :).

Jo, fick en tid hastigt och lustigt. Men det gick jättebra och det var så underbart att få se den lill*. Roadtripen var kul förutom att det har regnat och snöat precis hela vägen.
  • Queenxiter
    Karriärskvinna skrev 2015-02-11 22:10:52 följande:

Hej, ni som blivit gravida med blastocyst i naturlig cykel, hur räknade ni ut BF? På sista mensen eller återsättningen?

Räknade ut på sista mensen, för det måste ju ändå vara den cykeln kroppen följde som man ska gå efter. Eller?
  • Queenxiter
    Alicia skrev 2015-02-12 22:18:36 följande:

Är också gravid med hjälp av IVF med ICSI med vårt första barn. 3 IVF-försöket resulterade i en 2-dagars återfördes. Har BF 9/8-15.

Har mått fruktansvärt illa och kräkts mkt även om det stillade ngt i vecka 14. Men kräks i princip varje dag ändå. Har testat både postafen och Lergigan + Comp och tyvärr utan effekt. Vågade inte be om primperan eftersom jag förstått att man bli zombietrött av dom.

Denna vecka är jag mest orolig över att magen blivit mjukare och det känns inte som jag kan hitta den "hårda" bubblan nere i magen längre. Har gjort ett VUL i v 9 och då tickade ett hjärta men fick tid för RUL först v 20 så jag vet inte hur man håller nerverna i schack tills dess.

Har någon av er testat doppler ännu?

Hej, välkommen. :)

Jag känner som du, just denna vecka känner jag mig väldigt o gravid. Har en doppler, men det var så svårt så har bara testat ett par gånger. Min BM hittade hjärtljuden så snabbt när jag var där i v10. Men jag gjorde även KUB i v13 så känner mig lite lugnare av det. Men har tänkt lyssna med doppler idag, men vet att det är lönlöst nästan.
  • Queenxiter

Hej allihopa. Tänkte höra om någon vet hur det funkar med IVF och syskon? Vi vet ingen orsak till att vi inte kunde bli gravida. Vi lyckades på första försöket.

Vi tänkte försöka med syskon själva så fort som möjligt för att inte förlora tid om det inte går. Men hur fungerar det när man har embryon kvar i frysen från första försöket?

• Queenxiter
    dumdummast skrev 2015-03-09 10:57:30 följande:

Ni kör på samma plan som vi .

Vi kommer inte använda nå preventivmedel efter den bebis är född (fast chansen att det tar sig för oss är ganska lite).

På våran kliniken kostar det 10 000 kr per fet om du har i frysen. Så här för man betala själva när man fått ett barn.

Jag har faktiskt ingen koll på vad det kan kosta då vi gjorde via landstinget, jag har försökt att googla men får inget vettigt svar.
Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015