Chasingdreams skrev 2015-01-27 06:46:43 följande:
Tack :). Vi har ju setts även i andra tråden, men det känns efter år av infertilitet viktigt att också ha kontakt med andra som också gjort samma resa. Ja vårt första barn blev helt och hållet till på det vanliga sättet, dvs sex :). Då 2011 blev vi nästan förvånade över att allt gick så lätt. Jag hade just flyttat till Värmland, men sambon hade då inget jobb här. Allt var kaosartat ett tag. Utredningen som vi gjorde i våren 2014 visade dock att det fanns få och bara långsamma spermier. Enligt läkarna var det i princip omöjligt för oss att bli gravida själva och det var ju det vi hade märkt i 1,5 år att inget hände. Resultatet bekräftades vid flera olika provtagningar. Det är väl därför vi inte kan förstå hur sonen bara blev till 2011... Jag trodde länge att det var mitt akuta kejsarsnitt som ställt till det, men det trodde inte läkarna. Det är väl så att mirakel händer ibland :). Gjorde ni också icsi?
Vad skönt för er ändå att ni fick den första själva och nu kunde få ett syskon :)
Vet inte vad icsi är förnått, kan hända att vi gjorde det :)
Vet fick efter utredning veta att det inte är något fel på någon av oss, men det vill bara inte.
Fick ett 5dagars blastocyst återfört 2 månader efter uttagningen då jag vart överstimulerad.