• Queenxiter

Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015

ida90 skrev 2014-12-16 17:34:32 följande:

När dom sätter tillbaka så behöver de inte fästa samma dag så de hade tagit ca 2 dagar innan min lilla prick hade fäst i livmodern. O när hon mätte så va de bara 6 mm tror ja de va o då räknade hon tillbaka 2 dagar . men ska på ny vul den 7/1 så får se vad dom säger då :) sen ska jag till Mvc den 8/1. Så tycker de kan bli Januari nu :p

Okej, då förstår jag. :)

Jag ringde idag och ville ha en tidigare tid för den tiden jag fått den 23e är en akut tid och jag har inte så stor lust att sitta på sjukhuset hela dagen innan julafton. Men dom lät mig inte komma före jag kommit in i v8. Får hoppas på det bästa, men akuttider brukar kunna dra ut på tiden.
  • Queenxiter
    ida90 skrev 2014-12-16 19:05:37 följande:

Varför hade du fått en akuttid? Vart hade du gjort din ivf? I uppsala tror jag dom har att mån får vul 2 veckor efter att man har +at.

Hej jag gjorde ivf i Örebro, men har gått på Fertilitetskliniken i Karlstad. Bor ca 10mil ifrån Karlstad så det är ju inte mitt hemsjukhus. Förhoppningsvis får jag komma till Arvika sen. Jag ringde när jag plussat, då sa dom att jag skulle få komma i v8 och det är mitt i julveckan så Fertilitetskliniken är stängd men Gyn är öppet men dom hade bara akuttider så är någon mer akut än mig får dom gå före. Tyckte jag kunde fått komma nu på fredag, men det var inte v8 så det gick inte.
  • Queenxiter

Vad konstigt att jag inte fick göra vul i v7 som er andra. Men det kanske inte passade med tiderna eller något? Ska fråga när jag kommer dit. Jag börjar också må mer och mer illa, får kväljningar hela tiden men har inte spytt än. Köpte seabands och dom fungerar förvånade bra. Hoppas inte illamåendet blir värre än såhär, men det blir det säkert är i 6+6 idag.

• Queenxiter
    Ssa skrev 2014-12-19 13:18:33 följande:

Vad är seabands? Jag mår illa också och ibland hela dagen men har inte spytt heller. Har läst banan hjälper mot illamående. Mitt största problem är förstoppning! Är laktosintolerant så går inte med magiska Laktulos. Tips ??

Det är armband med en kula som trycker på en speciell punkt på handleden som lindrar illamående, det låter hokuspokus men för mig funkar det mycket bra. Jag har testat banan men höll på att spy av den mosiga känslan, äpple är krispigt och gott så det funkar att småäta för mig. Jag är också laktosintolerant, men åt lite yoghurt på morgonen de dagarna jag var riktigt trög i magen och det hjälpte :) är inte så allvarligt intolerant, utan blir mest lite dålig i magen. Annars ska kivi hjälpa mot trög mage.
  • Queenxiter
    dumdummast skrev 2014-12-19 20:30:06 följande:

Jag hoppas gärna in här. Har testdag julafton men har tjuvtesta innan. Har hunnit ta fyra test och alla säger samma sak. Känns overkligt efter fem års tårar och kämpande.

Enligt mina egna uträkningar borde bf vara kring 25/8

Hej. Välkommen hit :) grattis till er :)
  • Queenxiter

Det har vart likadant för mig, är i v8 nu. Har fortfarande inte kännt något speciellt och denna veckan har träningsvärken i magen också försvunnit. Men jag har börjat må lite illa sen mitten av v7 men aldrig spytt och bara om jag är hungrig eller inte ätit på någon timma. Ömma bröst och lite känslig i humöret. Skulle också gärna känna mer. Ska på vul på tisdag, längtar hur mycket som helst. Just nu bor vi hos mina föräldrar över jul och dom ska få veta på julafton, så lite jobbigt tills dess.

• Queenxiter
    MTLL skrev 2014-12-31 10:43:03 följande:

Hur har ni andra det med aptiten/illamående? Vaknade runt 8, illamående och sura uppstötningar, åt runt 9, sovit från ca 9.30 till 10.30, vaknade av illamående och sura uppstötningar och nu känner jag mig hungrig igen men jag mår rätt illa så jag tror inte jag får i mig något.

Jag mår illa om jag väntar för länge mellan måltiderna, så jag måste äta även om jag inte är hungrig.
  • Queenxiter

Jag klarar mig inte utan mina seabands, men jag ska sy in dom lite för dom trycker inte alls lika bra längre.

Svar på tråden Vi som lyckats bli gravida med IVF och har BF i Augusti 2015