Klarar vi oss utan dubbelvagn till 18-mânaders och nyfödd?
Ja, som titeln lyder: tror ni vi klarar vi oss utan dubbelvagn till en 18-mânaders och en nyfödd? Det vill säga fram till att den minsta kan sitta och vi skaffar oss en dubbelsittvagn.
Motivera gärna ditt svar och dela med dig av dina upplevelser och erfarenheter kring detta tema, oavsett om du svarat ja eller nej.
Jag har tittat som en galning pâ alla möjliga dubbelvagnar som existerar och de verkar antingen alldeles för små för min äldsta, eller sâ inte praktiska för att delarna inte är individuellt vändbara, eller sâ alldeles för breda och otympliga.
När jag tänker pâ att vara utan dubbelvagn känns det som att det vore sâ himla skönt att bara använda en sittvagn och ha den minsta i bärsjal under de första 6 månaderna, men det som oroar mig är att jag dâ i stort sett aldrig skulle vara riktigt disponibel för det äldsta barnet, till exempel pâ lekplatsen. Jag skulle ju inte kunna typ göra vad som helst med honom i sandlândan och inte heller bära runt pâ honom dâ och dâ eller lâta honom sitta i mitt knä pâ ett smidigt sätt.
Väldigt tacksam för era synpunkter!