• Chasingdreams

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

Jag är äntligen gravid efter drygt 1,5 års försök. Vår första IVF misslyckades, men på vår första frysåterföring blev jag gravid. Nu längtar jag efter en augustibebis :). Jag skulle väldigt gärna hänga i en gravidtråd med andra som är i samma situation.

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!
  • Zaza

Är det någon mer som gjorde ivf mitten av december? :) plussade igår med clearblue men idag fick jag negativt med dem där vanliga stickorna man kan köpa på Ica? Är orolig nu är gårdagens plus inte är korrekt ???

• Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-01 19:41:47 följande:

Är det någon mer som gjorde ivf mitten av december? :) plussade igår med clearblue men idag fick jag negativt med dem där vanliga stickorna man kan köpa på Ica? Är orolig nu är gårdagens plus inte är korrekt ???

Jag gjorde ivf i slutet av november så jag är ett par veckor före. Jag tror att du kan lita på ett positivt resultat. Det kan ha att göra med att det är olika märken som gör resultatet olika. Liksom tid på dygnet. Har du haft din testdag än?
  • Zaza

CB testet gjordes på morgonen och detta Ica restes för någon timma sen, och på CB står det att de visar positivt resultat väldigt tidigt. Tror du att jag kan lita på gårdagens plus? Min testdag är 7e jan. Om 6 dagar. Jag gjorde äggplock 17/12, är jag isåfall inne i v 5 om de nu är positivt? Tack för stödet

• Lokattis

Hej på er! Tänk att jag har missat den här tråden Vi lyckades med IVF i september, och BF är 7 juni. KUB är avklarat med hyfsat resultat, och den 13 januari är det dags för RUL. Magen har börjat växa litegrann, men jag tror fortfarande inte på att det beror på att det växer en bebis därinne. Mer att jag har ätit för mycket, eller att det är gaser Har haft mycket illamående, egentligen konstant från v6 till v 16, men nu är det bättre (är i v18 nu).

Zaza: som chasingdreams skrev så har olika testmärken olika känslighet, och dessutom så kan det spela till när på dygnet du tar testet och hur mycket/lite du har druckit.

• Zaza

Åh vad kul, det är nära nu till första mötet. Så himla häftigt. Är det första barnet?

Jag testade mig med CB i morse fast inte morgonrutiner. Fick negativt. Jag är så nere som man kan bli. Fattar inte varför kah plussade i onsdags, ska jag trösta mig med att det inte var moegonurinet idag och göra om imorn igen? Blääää

• Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-02 10:23:59 följande:

Åh vad kul, det är nära nu till första mötet. Så himla häftigt. Är det första barnet?

Jag testade mig med CB i morse fast inte morgonrutiner. Fick negativt. Jag är så nere som man kan bli. Fattar inte varför kah plussade i onsdags, ska jag trösta mig med att det inte var moegonurinet idag och göra om imorn igen? Blääää

Prova med morgonurinet imorgon. Jag hoppas att det är positivt. Eftersom testet var positivt i onsdags har ditt embryo fäst. HCG stiger om embryot fortsätter utvecklas. Jag tror att det tidigt har betydelse att man använder morgonurin. Att det kan variera mycket över dygnet i början. Jag håller mina tummar för dig!
  • Zaza

Jag ska testa med CB imorn bitti. Är bara så orolig över att de kanske var utslaget av sprutan som gjorde att jag plussade i onsdags. Blää har inte kunnat äta av oro idag. Hur mår ni andra? Trevlig kväll och tack för stt ni finns

Chasingdreams skrev 2015-01-02 17:28:45 följande:

Prova med morgonurinet imorgon. Jag hoppas att det är positivt. Eftersom testet var positivt i onsdags har ditt embryo fäst. HCG stiger om embryot fortsätter utvecklas. Jag tror att det tidigt har betydelse att man använder morgonurin. Att det kan variera mycket över dygnet i början. Jag håller mina tummar för dig!

• Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-02 10:23:59 följande:

Ja, det är första barnet för oss efter totalt 4 år av försök (egna försök, inseminationer och IVF)...
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!