• Chasingdreams

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

Jag är äntligen gravid efter drygt 1,5 års försök. Vår första IVF misslyckades, men på vår första frysåterföring blev jag gravid. Nu längtar jag efter en augustibebis :). Jag skulle väldigt gärna hänga i en gravidtråd med andra som är i samma situation.

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!
  • Chasingdreams
    emeliearcen skrev 2014-12-12 07:49:50 följande:

Nej, inget kubtest för vår del. BM tog lite blodprover och kollade blodtrycket. Efter lite tjat fick vi även lyssna på hjärtljudet :D hon sa att det egentligen var lite tidigt och att det kunde vara svårt att hitta, men hon lyckades nästan direkt :D så härligt att få höra alltså!

Ja det kunde inte vara en finare julklapp :D

Vad mysigt med hjärtljud :).
    tinylove skrev 2014-12-12 14:00:19 följande:

hej! jag plussade idag efter vårt första IVF-försök men efter över 2års kämpande att bli gravid.

känns helt overkligt och rätt konstigt..

jag är 32år, har en dotter född 2010, bor i sthlm och tror att ja har bf runt 15/8-15

vsrt bor ni andra??

Grattis till plusset! Vad härligt att det plötsligt händer när man kämpat länge. Jag bor i Värmland.
  • tinylove
    Joooo01 skrev 2014-12-12 06:04:21 följande:
    Ja okej, det är nog olika från klinik till klinik. Jag går på St:Göran i Sthlm. Spännande med UL, kommer ni berätta för någon innan?
    kul med fler från sthlm vad har ni tyckt om st:göran?
  • tinylove
    Chasingdreams skrev 2014-12-13 13:32:42 följande:
    Vad mysigt med hjärtljud :).

hej! jag plussade idag efter vårt första IVF-försök men efter över 2års kämpande att bli gravid.

jag är 32år, har en dotter född 2010, bor i sthlm och tror att ja har bf runt 15/8-15

vsrt bor ni andra??

Grattis till plusset! Vad härligt att det plötsligt händer när man kämpat länge. Jag bor i Värmland.
    tack! ja denna bebis har vi verkligen kämpat för hihi
    var i värmland bor du?
  • emeliearcen

vsrt bor ni andra??

Grattis till plusset! Vet hur galet overkligt det kändes, även om jag var väldigt inställd på att vi lyckats. Hade många symptom redan :p

Jag bor i Skåne :)
  • tinylove
    emeliearcen skrev 2014-12-13 19:44:40 följande:
    Grattis till plusset! Vet hur galet overkligt det kändes, även om jag var väldigt inställd på att vi lyckats. Hade många symptom redan :p

Jag bor i Skåne :)
    tack!!
    grattis till dej med!

har ni storm där nere?
  • emeliearcen
    tinylove skrev 2014-12-13 19:58:27 följande:
    tack!! smile2.gif
    grattis till dej med!

har ni storm där nere?
    Tack :)

Nej, det blåste rejält fredag kväll/natt men ingen storm direkt :) de varnade för mer än det blev :p
  • emeliearcen
    Anermu skrev 2014-12-13 21:29:34 följande:

När kände ni av graviditeten , vilken ruvardag?

Hmm, ruvardag 8-9 fick jag en mensliknande smärta som kom och gick varje dag nästan, lite illamående och en jävulsk magkatarr som höll i sig ända fram till testdagen. :/

Hur mår du?
  • Anermu
    emeliearcen skrev 2014-12-14 17:21:29 följande:
    Hmm, ruvardag 8-9 fick jag en mensliknande smärta som kom och gick varje dag nästan, lite illamående och en jävulsk magkatarr som höll i sig ända fram till testdagen. :/

Hur mår du?
    Är ej ruvare än ! Äp idag så väntar på 5-dagar blastocysta !! Men är så nyfiken
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!