• FlickanUtanNamn

Jag kan inte komma över mitt livs kärlek - tio år senare!

Hej allihop,

Som rubriken lyder så kan jag inte komma över mitt livs kärlek trots att det nästan gått tio år. Det låter kanske patetiskt men det här har blivit ett stort problem för mig då jag fortfarande tänker på honom dagligen & skulle göra vadsomhelst för att våra vägar skulle korsas igen. Jag mår så jävla dåligt av det här helt enkelt! Jag ska försöka att göra en lång historia kort.

Det hela började 2005 då jag mötte denna underbara människa - vi kan kalla honom för Jonas. Jag hade just flyttat till en ny stad & träffat en tjej som jag blev bra vän med direkt. Jag var ute med denna nyfunna tjejkompis på krogen då hon ringde en kille hon kände. Killen kom & han hade i sin tur med sig en kompis, vilket visade sig vara den här fantastiska skapelsen som skulle förändra mitt liv - Jonas. Hursomhelst så blev vi fyra ett litet skönt gäng som hängde regelbundet under ungefär ett års tid. Den bästa tiden i mitt liv för övrigt. 

Ungefär ett halvår senare så är vi fyra hemma hos Jonas & festar. Plötsligt så tar han tag i min arm & frågar om han får prata enskilt med mig. Vi går in i hans sovrum & sätter oss på sängkanten. Plötsligt så berättar han att han har fått känslor för mig. Jag blir helt ställd & vet inte riktigt vad jag ska svara. Samtidigt som jag är så otroligt kär i den här underbara killen så dras jag med en stark rädsla för att bli sårad. Jag var helt enkelt jävligt trasig under den här tiden efter en hel del svåra svek i mitt liv.

Under bråkdelen av en sekund så hinner jag svara honom: "Sluta". Där & då dör allting & hans svar blir: "Men skit i det då". Sen går han ut ur rummet & jag minns inte mer av den kvällen faktiskt.

Det slutade i alla fall med att han flyttade ifrån stan, dels pga mitt avvisande men huvudsakligen pga ett stort svek ifrån den andra killen som vi umgicks med. Allt gick helt enkelt åt helvete för alla inblandade! Har för övrigt kontakt med den andra killen än idag.

Jag tänkte dock inte mer på allt det här förrän flera år senare eftersom jag sedan länge levt ett självdestruktivt liv helt utan samvete. Det är först det senaste året som jag börjat rannsaka mina handlingar & tagit tag i mig själv.

Nu såhär i efterhand så inser jag att det här var mitt livs stora kärlek som jag sumpade. Jag kan inte tänka på honom utan att gråta. Jag drömmer om honom & den där kvällen spelas upp i mitt huvud om & om igen som någon slags självplågande inre teater. Det låter som en klyscha men jag har verkligen aldrig känt såhär för någon annan trots att det funnits en hel del som varit intresserade genom åren. INGEN kommer i närheten av att få mig att känna det han gjorde. Man sumpar inte killar som honom, han var helt jävla underbar på ALLA sätt. Intelligent, vacker, kreativ, hederlig, tänkande & hade armar som inte är av denna värld. (Jag kan fortsätta i all evighet....)

Jag skickade i alla fall ett brev till honom för ett tag sen där jag förklarade hur jag kände & att jag var ledsen för att jag sårade honom o.s.v. Jag tänkte att det kanske kunde bidra till att jag kan gå vidare men det har snarare förvärrat det.

Vad fan ska jag ta mig till?! Det här håller på att göra mig galen! I synnerhet som jag blivit spådd av fler oberoende men seriösa mediala personer & fått höra att den här mannen är mitt öde & att vi kommer att mötas igen när tiden är rätt..

HJÄLP! :(

• Svar på tråden Jag kan inte komma över mitt livs kärlek - tio år senare!
  • FlickanUtanNamn
    Anonym (.) skrev 2014-12-09 20:50:17 följande:
    Men vad är alternativet? Att sitta och obsessa honom resten av livet och ångra att du inte gjorde mer?

Han kanske ser dig som en stalker. Eller så har han inte ens läst brevet. Som jag ser det har du ingenting alls på att kontakta honom igen. Du behöver ju få ett avslut. Det värsta som kan hända är att han tycker att du är en stalker - men då har du iallafall gjort vad du kunnat. Andra scenarios är att han vill träffa dig och prata om det - och då kan det ju gå hursomhelst. Ni kan bli ihop. Du kan inse på riktigt, en gång för alla, att fantasipersonen som du har varit kär i inte finns i verkligen (och på så sätt kunna gå vidare). O.s.v. Och allt är ju egentligen bättre än att bara gå och älta honom och undra vad som kunnat hända.

Kör hårt! Kontakta honom igen!
    Om han tycker att du är läskig som tycker om honom är han ju rätt knepig. De allra flesta skulle väl bli väldigt smickrade? Skulle inte du?

Jag hade väl hellre hoppats på att vi skulle stöta ihop sådär magiskt på en regnig gata & att han kysser mig efter att jag har dragit det klassiska "Jag-har-alltid-älskat-dig-och-kommer-aldrig-mer-att-göra-dig-illa"-talet medan Coldplays "Fix You" börjar tona in & alla omkring applåderar.

Nej, allvarligt talat. Jag inser givetvis att du har helt rätt & du skriver en hel del bra grejer för det är ju precis sådär. Nu minns jag honom just som ganska knepig. Det var mycket Thorsten Flinck över honom & blev han sårad av någon så fanns inte den personen mer för honom utan det var locket på som gällde. Mina chanser till att få ett svar är alltså minimala men det är på sätt & vis ett svar i sig.

Well, enough of this. Jag ska ta & göra som du skriver - kontakta mannen igen. Får jag inget svar den här gången så kanske han inte är värd all denna tankemöda utan då får jag helt enkelt se allt som ett fint minne som får leva kvar i det förflutna.

Jag skulle absolut bli smickrad om en gammal kärlek hörde av sig med ett handskrivet brev där denne förklarar hur saker & ting låg till. I synnerhet om JAG var den sårade & avvisade. Faktiskt skulle det imponera som fan för hur ofta får man något sånt skickat till sig idag? Även om jag inte skulle vara intresserad av någon slags återförening så skulle jag absolut ta chansen till att göra ett bra avslut.

Tack för bra feedback!

• PelleX

Du tror på brev. Men så har du inte fått nått svar och sitter fortfarande och undrar om det finns en möjlighet..

Han är tydligvis inte färdig med dig annars skulle han svarat.

Tänk om han blir f-nad!! Skit i det och tänk på dig själv istället. Det är ju inte så att du går in och sabbar hans liv. Du vill ju bara förklara vad du gjorde och att du ångrar på det. Det hjälper helt säkert han också. Finns det en gnista kvar så kommer du märka det om ni träffas. Brev funkar i filmer men inte i verkligheten. 90% av kommunikation är tonläge och ansiktsuttryck. Skall du verkligen få något svar så träffa honom.

Good luck

• FlickanUtanNamn

Vadå "tydligtvis inte färdig med mig"? Du menar att det skulle vara någon slags sårad stolthet som gör att han inte svarar? Någon slags hämnd för hur illa jag gjorde honom? Eller att jag skulle gjort honom känslomässigt störd & därför så är jag roten till allt det onda för honom relationsmässigt?

Vi bor alltså inte i samma stad. Vi bor inte ens i samma län. Hans stad är inget man åker till om man inte känner någon där. Om det krävs att jag står utanför hans dörr så får det vara. Enligt mig så är det ett sjukt beteende att helt plötsligt bara dyka upp hemma hos någon. 

• Anonym (Shannon, Dublin)
    Jag hade väl hellre hoppats på att vi skulle stöta ihop sådär magiskt på en regnig gata & att han kysser mig efter att jag har dragit det klassiska "Jag-har-alltid-älskat-dig-och-kommer-aldrig-mer-att-göra-dig-illa"-talet medan Coldplays "Fix You" börjar tona in & alla omkring applåderar.

Du vill framstå som roligt, men innerst inne är det väl just detta scenario som du förväntar dig? Inget illa menad, men det är kommer aldrig någonsin hända. För mycket Bridget Jones och för lite realitet alltså. De flesta här har nog någon livskärlek som man då och då tänker på. Det du håller på med, kallas obsession. Du menar att du mår bättre idag än för 10 år sedan. Bättre och bättre. Jag tycker att du lever alldeles för mycket i någon slags fantasivärld. Han kommer inte krypandes på sina bara knä och Celine Dion sjunger för er i regnet för att han flyttat "pga dig" och eftersom ni inte ens varit ett par skulle du kunna vara glad att han öht kommer ihåg dig. 10 år är en lång tid. Han kan ha varit gift 3 gånger och har 5 barn, tänkt på det? Jag tycker som alla andra. Hör av dig till honom. 
  • Anonym (Shannon, Dublin)
    PelleX skrev 2014-12-11 04:49:25 följande:

Du tror på brev. Men så har du inte fått nått svar och sitter fortfarande och undrar om det finns en möjlighet..

Han är tydligvis inte färdig med dig annars skulle han svarat.

Tänk om han blir f-nad!! Skit i det och tänk på dig själv istället. Det är ju inte så att du går in och sabbar hans liv. Du vill ju bara förklara vad du gjorde och att du ångrar på det. Det hjälper helt säkert han också. Finns det en gnista kvar så kommer du märka det om ni träffas. Brev funkar i filmer men inte i verkligheten. 90% av kommunikation är tonläge och ansiktsuttryck. Skall du verkligen få något svar så träffa honom.

Good luck

Jag tror han är alldeles färdig med ts, annars skulle han svarat.
  • Anna Hady

Att vara så besatt som dig av någon annan person efter 10 år, kräver behandling. Kram.

• PelleX

Tänkte jag skulle peppa dig till att ta kontakt, men det man skriver blir ju lätt missuppfattat.

• Åsan

Ring honom vettja Skriver du mess så kommer du bara få mer ångest om du inte får nåt svar. Var modig. Ring. Du har inget att förlora på det. Absolut inget!

Och så kan du gå vidare sen och släppa detta.

• FlickanUtanNamn

Anonym (Shannon, Dublin) skrev 2014-12-11 09:47:33 följande:

Du vill framstå som roligt, men innerst inne är det väl just detta scenario som du förväntar dig? Inget illa menad, men det är kommer aldrig någonsin hända. För mycket Bridget Jones och för lite realitet alltså. De flesta här har nog någon livskärlek som man då och då tänker på. Det du håller på med, kallas obsession. Du menar att du mår bättre idag än för 10 år sedan. Bättre och bättre. Jag tycker att du lever alldeles för mycket i någon slags fantasivärld. Han kommer inte krypandes på sina bara knä och Celine Dion sjunger för er i regnet för att han flyttat "pga dig" och eftersom ni inte ens varit ett par skulle du kunna vara glad att han öht kommer ihåg dig. 10 år är en lång tid. Han kan ha varit gift 3 gånger och har 5 barn, tänkt på det? Jag tycker som alla andra. Hör av dig till honom. 

Nej jag försöker inte framstå som rolig & nej, detta är inte ett scenario som jag innerst inne förväntar mig. Jag använde mig av ironi. Om du inte förstår begreppet ironi så är det kanske på tiden att du lär dig vad det betyder. Jag förväntar mig ingenting annat än just ett uteblivet svar då jag är medveten om att han gått vidare i livet & troligtvis inte ens är det minsta intresserad av att höra vad jag har att säga. Men för mig betyder det något att han får veta hur det låg till just för att det känns rättvist. Det är ett sätt att ställa saker & ting till rätta & försöka sona för sina misstag. Om du har en ekonomisk skuld till någon så betalar du den givetvis liksom att om du har en känslomässig skuld till någon så vill du betala DEN.

Egentligen är det inte värt att bemöta det andra du skriver då jag tar det som rena påhoppet men vad jag lever i för värld vet du ingenting om. Jag är mycket väl medveten om att detta är ett stort problem JA men samtidigt så har jag alltså ett liv bortsett från detta. Men du kanske inbillar dig att jag sitter & gungar fram & tillbaka med glasartad blick & tvångsmässigt klistrar upp bilder av honom på väggen hemma?  

Fantasi-värld var något nytt för övrigt. Hade jag levt i denna "fantasi-värld" så hade jag snarare suttit & planerat för hans återkomst & hur vårat liv tillsammans skulle bli. Jag utgår alltså ifrån att få ett AVSLUT så att jag kan GÅ VIDARE med MITT eget liv då saker & ting slutade så tragiskt mellan oss. Det är ganska naturligt att känna sorg över en relation som slutade abrupt & olyckligt.

Har aldrig påstått att han flyttade ENBART pga mig. Att jag avvisade honom underlättade givetvis inte situationen men det fanns många andra orsaker till hans flytt.

Anna Hady skrev 2014-12-11 10:19:08 följande:

Att vara så besatt som dig av någon annan person efter 10 år, kräver behandling. Kram.

Tack för ditt expert-utlåtande Dr.Freud.

Svar på tråden Jag kan inte komma över mitt livs kärlek - tio år senare!