• thuram

BF Juni/Juli 2015 Östersund

L och K skrev 2015-07-05 13:42:01 följande:

Ja tillslut blev de våran tur :D 26/6 föddes våran dotter :D. Allt gick bra förutom att ryggmärgsbedövnigen inte blev rätt så efter 3dje gången fungerade de! Personalen var kanon

Härligt, grattis!! :)
    Går allting bra hemma nu då? Har hon fått något namn? :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-07-18 12:00:35 följande:
    Hehe ja:p hur går det för dig att vara själv om dagarna?:) min sambo har haft semester denna vecka. Skönt. Han stannade bara hemma de dagarna i början så han fick spara lite semester till nu:)

Kan inte förstå hur mycket kärlek denna lilla människa kan ge. Känner mig så glad:)

Det går bättre och bättre för oss. Blir som bortskämd när hon sover 5-6 timmar ena natten och nästa kanske bara sover 3. Haha. Känner att kroppen är inställd på att vakna och ibland sover hon ändå. Konstigt att kroppen vänjer sig så fort.

Men hon är vaken väldigt mycket ändå. Känns som hon egentligen borde sova mer men. Vi tror det blir en Minna:)

Har ni funderat på dop och sånt?:)
    Det går bra, dagarna går rätt fort.. Antingen är vi bara hemma och myser annars är vi ofta iväg och träffar någon som gärna bebismyser ;) Han älskar att åka både bil och vagn så det är busenkelt att ha med honom om man vill gå på stan eller så :) än så länge.. hehe! Längtar liite tills han blir större så man kan leka med han och hitta på lite roliga saker, känns inte som att man kan göra så mycket nu, jag lever ju som vanligt förutom att han också hänger med på ett hörn ;) Vad gör ni om dagarna? Du hade väl lite kompisar med barn också va? :)
    Okej vad skönt, är ganska lyx att slippa planera in sina toa och matpauser när någon annan också är hemma :) Tycker egentligen det funkar rätt okej att var själv med honom men det är ju mysigt att vara hela familjen liksom :)

Eller hur, har man en dålig dag gör dom små den genast bättre ^^) Fast inte klockan 04 på morgonen men det är glömt fort ju.. hehe ;)

Hehe ja man känner ju att sömn är en lyxvara nu för tiden ;) Tycker inte nätterna är så jobbiga, försöker att inte planera någon tid då jag ska iväg på dagarna för att kunna sova igen på förmiddagen om vi sovit mindre på natten :) Fast man längtar ju tills den dagen man får sova en hel natt ;) Ammar du eller är det flaskmatning? :) tänkte om man flaskmatar kan man ju dela på nätterna på ett annat sätt och få sova.. :) Jag ammar men tänkte redan när jag var gravid att pumpa ur så sambon kunde ta vissa nätter eller morgnar men har varit för bekväm att testa strula med det :p

Tror dom är i lite perioder med att sova och vara vakna så det är nog inget att oroa sig över. Ena dagen känns det som han är vaken hela tiden och nästa dag kan det kännas som att han sover hela tiden :p Minna är fint, var med på våran tjejlista en stund ^^)

Näe jag är inte så mycket för sånt där.. Är inte själv döpt så han får välja det senare om han vill konfirmera sig och döpas då :) Ni då?
  • thuram
    L och K skrev 2015-07-19 16:30:56 följande:
    Tack :D  Ja de har fungerat väldigt bra ! :) hon är lugn och nöjd och en riktig tröttis ^^ haha.  Hon sover bra på nätterna samt på dagarna.

En gång har hon skrikit rejält då hon förmodligen hade ont i magen av en massa luft.  Och då hon har det kan hon bli lite ledsen annars också men då går det över så fort man rapat henne =)
    Min sambo har varit hemma hela tiden men nu i tre veckor ska han jobba Måndag och tisdag sedan vara ledig resten av veckan och efter det börjar han jobba 100% igen.

Ja hon heter Shelby :)  pappan fick sin önskan :D haha.   Ifrån Bilen Mustang Shelby gt 500 

Hur stor var din son när han föddes? :) och har han något namn ?
    Mysigt! Skönt att hon sover så ni får vila också :)

okej, ja våran lilla får också lite magknip ibland så det blir lite attackskrik men det går ju som sagt över när han får ut luften år något håll ;) Skönt att ni fått varit hemma båda två, jag tyckte det var jätteskönt i början när man inte visste så mycket :) Du klarar dig nog fint när han börjar jobba igen, rätt mysigt att få gosa själv och ansvara över bebis ;)

Men vad fint namn :) Kul med lite annorlunda :)

Våran Nils vägde 3420g och var 51cm, lite under medel vad jag förstått :) Hur stor var Shelby? :)
  • thuram
    hipshakinbaby skrev 2015-07-23 23:27:01 följande:

Mysigt att ni fått era godingar. Jag har gått över i morgon 1

Vecka men dom vill att vi stannar kvar här tills lillen har kommit. Vi har bott på patienthotellet men fick idag stanna kvar på bb

Kan tänka mig att det är sjukt jobbigt att gå över tiden.. Hur har det gått? Har bebis tittat ut nu? :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-07-31 19:01:44 följande:

Låter jätte mysigt:) skönt att inte behöva planera in en massa. Jag tar det mest lugnt. Hon sover alltid när man åker bil eller är ute och går så jag försöker låta hon vara vaken mer på dagarna så hon kan somna bättre på kvällarna. Hon känns så pigg och nyfiken så sova verkar inte vara något som händer så ofta på dagarna. Ja jag har några kompisar med barn också:) blir nog roligare när hon blir äldre och kan leka mer med deras barn också.

Hehe ja precis. Känner mig extremt trött ibland så sambon byter oftast blöja på natten medan jag ammar:p jag kan pumpa ur ibland och så kör vi med ersättning när jag har lågt blodsocker. Blodsockret går ner vid amning så det blir besvärligt att amma om jag har lågt blodsocker. Men det fungerar jätte bra:) hon har kommit in i någon period när hon ska äta i princip hela tiden. Hon fick ersättning redan på bb innan det rann till då hon hade lågt blodsocker. Så sambon har fått mata också. Känns riktigt skönt att han får dela de stunderna också:)

Hehe okej. Vi ska döpa våran tjej. Jag är döpt och killen så vi vill döpa våran tjej också.

Är han snäll eller är det mycket skrik? Gillar han att bada?:)

Hade det inte varit en sån pissommar hade man kanske varit iväg mer.. Nu senaste är vi mest hemma och plöjer igenom serier ;) Skönt att våra små gillar både bil och vagn, hört så många historier om barn som hatar att åka vagn och bara vill bli burna, det måste vara jobbigt! Det är ju min lilla trygghet att veta att han kommer vara lugn om vi ska åka nånstans i bil eller vagn så hoppas det inte ändras! Hehe :) jo precis, när dom är såhär små så spelar det kanske inte så större roll att man umgås med andra barn :p Ska nog försöka ta mig iväg på öppna förskolan nån dag när jag törs, även om det inte ger honom sådär jättemycket än så kanske jag behöver träffa andra föräldrar :) Har ju liksom inga andra i mitt umgänge än som har barn! En sak som suger när man är först ;)

Justja du har ju lite problem med blodsockret, hade inte tänkt att det påverkar amningen men det är ju klart det gör! Duktig du är som kämpar på ändå och ammar och varvar med ersättning, känns som att många kanske skulle bli bekväma fort och bara köra ersättning :p Hur tar hon flaskan? Ja menar vet hon hur hon ska göra? Lär ju inte vara sån skillnad mot bröstet tycker man men jag har läst dom som har svårt att ta flaska.. Är inne på att pumpa ur snart och få en hel natt sömn! Känner mig aldrig riktigt utvilad längre :p Dock har jag en sambo som sover som en stock så skulle ju ändå behöva vakna och väcka honom :p Hehe!

Okej, när planerar ni dop då? :)

Han är för det mesta snäll. Han blir lätt uttråkad nu för tiden så får han inte 100% uppmärksamhet kan han bli grinig.. Han vill gärna "sitta" och "stå" och vara med, ligga ner går bra ibland korta stunder :) Han älskar att ligga på magen och träna nacken men han börjar bli lite förbannad att han inte kommer nånstans :p så så länge man håller honom aktiv så är han glad :) Han älskar att bada! Inte första gången för då hade vi "fingervarmt" som dom sa att man ska ha.. Nä varmt och gott bad vill han ha såklart, badar lika varmt som mig ;) Hur är eran lilla tjej?
  • thuram
    JGFH skrev 2015-08-06 10:04:28 följande:
    Ja men precis. Ja det känns guld värt att dom gillar vagn och bil:) Rädd om hon ändrar sig sedan när hon blir äldre. Men jag tror det är för att det rör sig en del när dom ligger i vagnen och så:) Jaha, jag har inte hört något alls om någon öppen förskola. Vet inte om jag vågar ta mig på det heller. Haha. Jag känner ingen här omkring riktigt så jag kanske skulle behöva ta mig dit och kanske hitta någon att dela funderingar och så med:p

Nej, jag trodde inte det skulle påverka amningen faktiskt men oj så fel jag hade. Var riktigt kämpigt i början med blodsockret men det är mycket bättre nu som tur e:) Jag kan känna att oj vad skönt att mata henne med flaska men samtidigt vill jag inte. Men oftast försöker jag trycka i mig något så blodsockret inte är lågt vid amningen och då fungerar det bra:) Hon tar flaskan bra, vi har flaska som ska likna bröstet eller vad det stod. Hon har inga problem med flaskan i alla fall:) Ja, men det skulle vara helt underbart att få en hel natts sömn. Känns som det är länge tills den dagen kommer. haha. Men jag sover ganska mycket ändå. Visst är det jobbigt att behöva amma på nätterna men jag försöker sova då jag kan:) Haha, jag vet vad du menar. Min sambo får så lov att kliva upp och byta blöja så jag får lite lugnt på natten också. Haha. Men det är alltid att man måste väcka honom. Ibland vet han inte ens om han varit vaken på natten. Haha. 

Dopet blir i höst någon gång:) Vi har inte planerat riktigt ännu. 

Vad skönt:) Jobbigt att han blir uttråkad. Känns som det är lite samma här. Vår tjej vill gärna bli buren så det rör sig. Lite jobbigt ibland. Åh, jasså?:) Håller han huvudet mycket själv? Våran tjej höll i huvudet redan på BB. tidigt men hon brukar hålla det själv när man bär henne. Men man vet aldrig. Handen får vara med bakom för säkerhetsskull :p 
    Åh vad mysigt:D Våran tjej älskar att bada. Hon blir så lugn och glad. Hon vill också ha det varmt, blir det fingervarmt är det för kallt;p haha
    Jo precis, dom gillar ju gunget ;) Det finns ju öppna förskolan överallt där det finns bvc, nu över sommaren är väl mycket sånt stängt men det lär ju dra igång snart igen i alla områden :) Vi kan ju träffas tillsammans på något om du vill och vågar, kan vara trevligt sen kanske hitta några andra också :)

Ska nog försöka köpa en sån flaska och börja pumpa ur inom snar framtid ;) Han kanske även får en annan relation till sin pappa också om han matar honom ibland. Fast ska nog inte klaga på sömnen inatt.. vi vaknade lite för smidig matning då och då sen vaknade jag av mig själv då var klockan 12.. haha sån chock jag fick! :p Haha ja samma här, sambon brukar vakna till på nätterna om vi är lite högljudda men han minns det aldrig på morgonen... sömntutor till karlar vi har :p

hehe ja förut var han ju nöjd av att bara ligga bredvid men nu ska det ju hända saker hela tiden.. men blir väl så när dom utvecklas! Längtar så tills han kan sitta själv så man kan få händerna fria för att äta tillexempel :p Ja han är jättestark i nacken (många blir förvånade att han är så stabil men jag har inte träffat så mycket bebisar så har inget att jämföra med så vet inte själv :p) Han kan få lite gung på huvudet så man får ju vara med lite med handen men det brukar gå bra, han ligger ofta på ett täcke på golvet och tippar omkring mjukt så låter honom hållas lite själv :) Åh duktig tjej, ja man vill ju inte riskera att dom slänger med huvudet för mycket.. :) Men hon närmar säg 2 månader snart va? Tycker det händer mycket nu för varje dag, gillar hon att ligga på magen?
  • thuram
    JGFH skrev 2015-08-12 13:05:53 följande:
    Ja:) Jaha, jag visste att det fanns något på bvc men visste inte om det bara var att gå dit eller hur det fungerar:p Får man gå till vilket man vill då eller?:) Ja det skulle vara jätte roligt. 

Hehe ja:) Jag pumpar ur, mina ibland. Skönt när dom är överfull och inte äter så mycket:p Ja det får han nog om han matar:) Men så skönt:) Haha ja men verkligen. Att dom inte ens minns något. haha. Förstår inte. Känner mig som någon som får berätta allt min sambo sagt eller gjort på natten för att han inte minns själv. Haha. 

Haha förstår precis vad du menar:) Ja, jag längtar också. Men ändå vill jag inte att tiden ska gå så fort. Känns som den springer iväg och dom små växer så himla mycket. Åh, vad duktig han är:D Men det är bra att dom är så pass stark ändå. Vissa verkar inte kunna hålla upp de så mycket själv. Men jag tycker det känns skönt att dom ändå orkar när dom är så små:) Ja, igår blev hon 2 månader. Kan inte riktigt förstå.
    Ibland ligger hon på magen men hon blir så förbannad att hon inte kommer någonstans så det är bara korta stunder hon ligger så:p Vill inte att hon ska vara förbannad;) haha. Eran kille då? Gillar han att ligga på magen? Ja, eran blir väl 3 månader i slutet av månaden?:) Känns som det var nyss vi fick våra bebisar:)
    Tror man få gå till vilken man vill, borde man få :) Kolla denna länk: www.ostersund.se/barnutbildning/forskolaochfritidshem/forskola/oppenforskolafamiljecentral.4.14cea49b13d17be825a1c4.html

Okej, jag är helt för bekväm för att orka pumpa ur och läsa på hur man ska förvara det.. haha! Nu är det lite mycket runt omkring också så nu har jag inte haft tid eller ork att strula med det :p Men någon dag!! ;) Haha ja helt otroligt, måste vara någon killgrej det där.. ;p

Jag längtar men försöker njuta av den här tiden också ;) nu har han börjat "babblat" massa och ler jättemycket när man busar med honom, så mysigt! :) Näe precis, barn skiljer sig ju väldigt mycket mellan varandra. Tror Nils ligger "normalt" till i utvecklingen iallafall.. :) hihi. Ja men det är ju bra att hon gillar det en stund iallafall, sen tränar dom ju nacken automatiskt på andra sätt också under dagarna när dom blir burna och så :) Ja han kan ligga rätt länge om han är på bra humör, slutar oftast med att han tar i för att komma nånstans och då tippar han på sidan ;) Ja den 24e blir han 3 månader och det firar vi med vaccination på bvc.. Han kommer klara det bättre än mig.. ;) Ja eller hur, känns faktiskt som att man alltid haft en liten bebis.. Tiden går väldigt fort! Men tyckte graviditeten gick fort också :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-08-24 10:27:31 följande:
    Okej:) Då ska jag kolla länken.

Vill att tiden ska stanna upp lite:) Jag tror våran tjej ligger som hon ska i utvecklingen:) Hon har haft de "jobbiga" perioderna och nu gruvar jag mig för att den nya ska komma till veckan. haha. 

Ja såhär efteråt känns det inte ens som jag varit gravid. Vet inte om jag börjar bli gammal eller något. Vill så gärna stanna tiden ett tag
    Man får gå på vilken öppen förskola man vill, i hela sverige till och med fick jag veta idag. Man behöver inte bara gå dit man "tillhör". Idag har jag varit på bebismassage tillsammans med föräldrargruppen och det var i samma lokal som öppna förskolan så fick träffa personal därifrån och kika runt lite så nu vågar jag kanske ta mig dit ;)

Eller hur, kommer inte heller knappt ihåg hur det var att vara gravid.. :p Men tycker vi är i en mysig tid nu, Nils börjar bli en egen individ och det är så kul att se hur han utvecklas och upptäcker saker så även om han blir större och inte är en liten bebis längre så är jag i någon slags bebisbubbla ändå ;)

Känns som inte hela ditt inlägg kom med?
  • thuram
    JGFH skrev 2015-09-09 11:37:00 följande:

Oj, glömt bort att gå in här och kika:p 

Jaha, men det visste inte jag. Vad roligt att man kan göra det:) Vad mysigt. Vi har börjat babymassagen nu också. Väldigt mysigt.

Har du varit på öppna förskolan ännu? :)

Nej, det är inte lätt. Mitt minne är inte så jätte bra nu längre. Är tusen saker mer att tänka på och komma ihåg nu när man har barn;)

Jag håller med dig. Spännande att följa de små liven:)

Hur går det nu? Nils närmar sig snart 4 månader, hur går det med allt?

Oh hej och välkommen, trodde du lämnat oss ;) Ja visst är bebismassagen mysig, Nils gillar det iallafall tror jag fast han ligger mest och är upptagen att spana in alla andra. Haha! Näe vi har inte varit där än, haft massa annat för oss men ska iväg imorgon eller onsdag har jag tänkt! Känns som Nils behöver aktiveras mera så nu äre dags ;p

Haha håller med dig, läste så mycket om gravidhjärna när jag var gravid men nu såkallade "amningshjärnan" är inte att leka med. Jag brukar vara ganska strukturerad och ha koll men jag har tappat bort plånboken och fick spärra alla kort sen hittade jag den i vagnen.. Suck! Och om jag tappar bort mina nycklar så vet jag att dom oftast sitter kvar i ytterdörren.. Haha såå förvirrad! Men tur att man alltid kommer ihåg bebis åtminstone.. :)

Ja om typ 2v är han 4månader, rätt härlig ålder! Så himla nyfiken och ska kolla på allt samtidigt när man kommer till nya platser. Det flyter på, han börjar få in bra rutiner på nätterna så han sover gärna till 9-10 på morgonen med 3 måltid på natten så det kan jag stå ut med. Har dragit ner på tempot lite för jag tror jag körde slut på mig själv förut och skulle ha det städat och fixat hela tiden men nu kan jag faktiskt slappa en stund i soffan när han sover på dagen utan dåligt samvete.. :)

hur går det för er? Hur går det med huset förresten? :)
  • thuram
    L och K skrev 2015-09-11 12:19:59 följande:

Hej :)

Hur går det för er? :)

Det flyter på, det är konstigt hur fort man faktiskt kommer in i mammarollen. Det känns ju som att Nils alltid varit hos oss :) Nu är han i en härlig ålder tycker jag, vill inte sitta still vill gärna stå och "flyga" omkring och nu kan man börja leka med honom på ett annat sätt då han förstår och visar intresse för leksaker :)

Hur går det för er? Har ni också börjat på bebismassage? :)
  • thuram
    L och K skrev 2015-09-15 13:58:41 följande:

Okej härligt att göra :D, Ja eller hur :) tycker också man kom in i rollen snabbt.

Hehe ja de förstår ja:)

För oss går det också bra, haft en ganska lång period av rejäla magknip:/ och gallskrik en timme per kväll ibland längre stunder och ibland utspritt under dagen i 3 veckor men nu äntligen har de återgått till de bättre igen :).

Vi har inte börjat med bebismassage än men de drar igång nu i september iaf :)ska bli kul.

Hur tycker du det är?, Hur går de till? :)

Jobbigt med magknip, vi har haft det lite grann men inte så långa perioder. Hoppas hon slipper det helt snart :) Våran lilla kille är en riktig gasmaskin, helt sjukt vad mycket han fiser.. Och luktar illa gör dom också!! Haha! Men skönt att han får ut luften själv :)

Okej. Tycker bebismassagen är mysig. Man får ha dom nakna (blir oftast lite kissfest, extra handduk skadar inte :p) och lär sig några delar av kroppen åt gången. Skönt att komma iväg och göra något också :)

Vart var det ni bodde? Utanför stan va? Vilken bvc tillhör ni? :)
  • thuram
    L och K skrev 2015-09-30 02:34:55 följande:

Oj totalt glömt kolla här!

Ja inge kul alls med en massa magknip :/ förra veckan va de magknip efter hon ätit och nån kväll. Ja de hoppas vi med :) Okej skönt de då:)

Men grejen är den att hon fiser en hel del men får ändå magknip :/ Haha ja de luktar ju inge vidare :p

Ah okej :) lät lugnt o mysigt, okej får tänka på att packa ner de :d. Vi va in o tog 3mån vaccinet i måndags o då sa hon att babymassagen drar igång 15 oktober istället.

Ja vi blev ju utan boende så bor i höviken (forsaleden) men Äntligen har vi hittat eget :D kommer hamna i brynje, ska hyra ett hus där :) vid bringåsen ungefär. Så kommer va 1, 7till stan. Men vi kommer gå kvar i Brunflo så länge :) sen vet ja inte vilken man har närmast till.

Och ni bor på Frösön eller? :)

Oj, vad tiden går undan! Förstår inte hur dagarna går så fort och det var länge sen jag var här inne :p

Då ska vi se, 15e var igår. Hur tyckte du massagen var? Gillade hon det? :) Tyckte det var kul att få se dom andras bebisar också kommer jag ihåg :)

Vad skönt att boendet har löst sig, måste kännas bra och tryggt :) och hus.. Just nu känns lägenhet bra men drömmen om hus finns ju!

Näe det är hon andra som bor på frösön, jag bor i odensala :)
  • thuram
    linans skrev 2015-11-13 12:42:10 följande:

Ja det känns jätte bra att bo i hus:) ångrar mig inte en sekund. Ni bor kvar i lägenheten eller har ni tittat på något nytt?

Men oj. Det låter så mycket. 6 månader. Haha. Ebba kan rulla runt. Hon har gjort det sedan hon var 4 månader. Men sitta går det sämre med.

Vad roligt. Vi har inte varit på öppna förskolan än. Tänkte försöka ta oss dit. På frösön är det tydligen varje dag men för de allra minsta på onsdagar.

Märker du av utvecklings stegen väl? ;)

Härligt :) Näe trivs bra i lägenhet just nu och detta område så blir nog kvar några år, nästa flytt blir nog hus och gärna inom odensala då :)

Ja.. Ett halvår liksom! Helt galet :p Efter att Nils fick sitta i gåstolen några dagar så vips blev han "jättestabil" och kunde helt plötsligt sitta några sekunder.. :)

Ja på zgränd är det för dom allra minsta på tisdag fm och onsdag em men man får ju gå alla dagar. Brukar hänga på tisdagsmornar, blir oftast samma gäng med lite nya så det är mysigt :) Försök ta dig iväg, tycker det ger mycket :)

Tycker att varje utvecklingssteg går så fort så man inte märker påengång.. Vips så kunde han sträcka sig efter saker och stoppa in saker i munnen, det steget missade jag verkligen :p Denna vecka har vi tydligen haft någon utveckling som heter "sovasålitesommöjligt" den märks tydligt ;) haha! Han har alltid varit lättsövd och kunnat sovit varstans och långa stunder, nu känns det som han alltid är vaken.. Senaste dagarna börjar det dock bli bättre :) Men man själv blir ju helt knäpp av att inte få sova när man vill och behöver :p
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund