• thuram

BF Juni/Juli 2015 Östersund

JGFH skrev 2015-01-15 16:44:52 följande:

Haha:) nej. Hoppas verkligen detta ultraljud vi ska göra nu ser bra ut:)

Okej:) ja vi har inte den blekaste aning om datum för våran lilla. Längtar tills vi får veta mer exakt

Jasså? Gick det bra? Skönt att du berättat. Slippa gå runt och tänka på det:) jag har inte gjort min graviditet offentlig ännu. Blir nog efter rul.

Ja det finns nog många på Facebook som egentligen inte behöver veta:p

Det kommer nog att se bra ut :) vilket datum har ni rul?

Ja han blev glad och nog lite förvånad faktiskt hehe :) ja nu är det så skönt att släppa magen fri så att säga, slippa tänka på vad man har på sig för kläder osv :)
  • thuram

Jag vet inte hur ni andra tänker men skulle behöva era åsikter och pepp! Jag anser att händer det något i mitt liv så är det helt upp till mig om jag vill berätta det för mina vänner eller inte. Det är ju somsagt MITT liv det handlar om, som jag styr över själv!

Men tydligen så har jag ett fåtal "vänner" som nu går bakom ryggen på mig och är besvikna på mig att jag inte sakt att jag varit gravid på 20 veckor även fast jag träffat dom. Men dom verkar ju inte förstå att jag väljer väl själv om jag vill berätta eller inte, det är ju inte något specifikt mot just dessa som jag väljer att inte säga något utan det är ju mig det handlar om och mina val..

Alltså jag kan förstå att man känner sig lite bitter att jag inte sakt något men att inte ringa och gratta oss bara för att "varför ska jag ringa och säga grattis när hon inte ens ville berätta för mig att hon var gravid när vi träffades för 1 vecka sen"..

Detta kanske är vanligt i min åldersgrupp och jag är först ut i min kompiskrets med att skaffa barn.. Man märker nog fort nu vilka som är ens riktiga vänner!

Tycker ni jag är elak som dolde detta så länge? Känner fortfarande att det är mitt val och ingen annans, förstår inte hur vissa kunde bli så sur när jag trodde mina vänner skulle bli glada..

Mina närmsta vänner som jag träffar mer eller mindre varje dag fick veta i v14.. 3st. Och ja dom flesta av mina vänner blev ju jätteglada och helt överlyckliga men det är ju det negativa man råkar lägga energi på..

Alltså förlåt för världens längsta inlägg, var tvungen att skriva av mig! :p

• thuram
    JGFH skrev 2015-01-18 20:04:51 följande:

Jag hoppas verkligen det:) Men man vet aldrig eftersom det kan hända så mycket pga. min diabetes. Tyvärr. Men det märks. Vi har rul den 27. Tror vi gått 19 fulla veckor då så vi får se hur det ser ut då:)

Men vad skönt att det gick så bra. Haha, jag förstår din känsla;) Jag känner att jag inte behöver bry mig om vad jag har på mig beroende på vilka man träffar. Kommer inte behövas tänkas på när fler vet sedan

Förstår att du är lite orolig över diabetesen, men det är ju bara att försöka tänka positivt :) jag längtar med dig till 27e ;)

Var på h&m igår och köpte första mammajeansen och tröja, oj vilken skillnad det blev. Sjukt skönt utan något som sitter åt.. Finns mycket snyggt också som framhäver magen, kul nu när man slutat dölja och visar upp den maximalt istället :) Hehe!

Tack för ditt svar på mitt andra inlägg, har faktiskt många goa vänner så känner nu att det gör inget om jag förlorar några av "sämre kvalitet".. Känner inte att det är JAG som går miste om något eller någon :) Det bästa med att vara först ut i kompiskretsen är ju att jag har måååånga redan villiga barnvakter, så avlastning kommer vi att få om det behövs :p
  • thuram
    JGFH skrev 2015-01-27 16:19:36 följande:

Nu har vi varit där:) allt såg bra ut.

Ja vi frågade efter kön:) hur går det för dig?

Vad härligt för er :) vad fick ni för Bf nu då? :)

Det flyter på, känner jättemycket rörelser så det är mysigt även fast det är en liten läskig och overklig känsla :) vi flyttar nästa helg så har lite för mycket för mig med packning osv så tar nog tyvärr det inte så lugnt som jag borde så känns rätt mycket i ryggen.. :/ men har så svårt att bara sitta.. Vill ju få något gjort ;)
  • thuram
    mystrollet skrev 2015-01-29 16:21:39 följande:

Här går det bra, går in i vecka 19 på lördag. Rul 5e feb så ska bli riktigt spännande! :) Har foglossning och fruktansvärd ryggvärk för det mesta (hade daglig ryggvärk innan grav pga lastbilsolycka då ja bröt ryggen och blev stelop på 3 kotor) visste det skulle bli värre med grav :) men de är ju värt det. Inget illamående sen vecka 14 ungefär och har enbart gått upp 1kg :)

Bara 1 vecka kvar då :) jobbigt med foglossning.. Jobbar du eller blivit sjukskriven? Läskig olycka men klart att lite värk är värt för att få en liten bebis ;) skönt att du mår bra annars! Jag gick upp mitt första kilo runt v17 sen dess har det blivit 1kg i veckan typ.. Men jag är lång och smal och behöver nog ganska många extrakilon så det gör mig inge att gå upp lite :)
  • thuram
    mystrollet skrev 2015-01-29 20:35:38 följande:

Driver eget hunddagis så är ganska flexibel, än så länge funkar det :)

Jo jag behöver nog också de där extrakg igentligen haha.

Jaha vad mysigt! :) Skönt att ha eget så du kan styra det själv hur du mår :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-02-01 10:22:09 följande:

Ja men eller hur:) Vi ska väl åka och handla nästa helg så vi har mycket klart då man aldrig vet hur jobbigt det blir när man är för stor. Sedan vet man aldrig om den lilla kommer tidigare:) Jag hoppas nästan på att jag får föda tidigare:) 

Ja men precis:) Det får gå som det går:) Ångrar du att ni inte tittade kön eller känns det skönt att inte veta? ;)

Vad kul :) Ja det är ju skönt att få klart så mycket som möjligt när man känner att man har både ork och tid. Igår hittade jag äntligen en barnvagn som vi nog vill ha, har fått typ ångest av den djungeln och tyckt det varit tråkigt att titta på för har inte veta vad jag vill ha.. :p

Näe det känns bra, inte så nyfiken faktiskt ;) känns kul att få lite mer variation på kläder och prylar. Tror det blir lätt att snöa in på "kön" grejer annars :p vill du avslöja vad ni väntar? :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-02-01 16:05:26 följande:

Blev något fel på förra inlägget så jag provar igen. haha:)

Ja verkligen, de som redan har barn tycker det kan vara bra att ha det mesta klart då man aldrig vet hur man mår när man blir för stor osv. Men vad skönt, vi håller på att titta på barnvagn.

Vet verkligen inte vad vi ska köpa. Det finns så himla mycket att jag bara blir less efter 5 minuter. haha. 

Men vi funderar på en Emmaljunga, verkar ha bra omdöme och bra test:) Men vi får se. Vad har ni hittat för barnvagn?

Okej, känns roligt att det blir en överraskning när den kommer ut också:) 

Jag tänker köpa så mycket neutralt som möjligt när det gäller saker som barnvagn och allt sånt. 

Vi väntar en liten tjej:) Längtar så tills det är dags för bf :)

Precis så har jag också känt, barnvagn har varit det tråkigaste för man vet ju inte alls vad man är ute efter när det finns så mycket :p Brio smile, har dock inte tittat på den på riktigt men den känns rätt på internet och recensioner :) har även köpt en begagnad vagn med sitt och ligg men den är väldigt stor och klumpig och ingen man tar med i affärer kanske men passar bra om man vill ut och gå :)

Ja det ska bli såå spännande! Skulle ju inte va dumt att gå och lägga sig ikväll och vakna i juni igen ;) tiden får ju gärna springa iväg! Grattis till tjejen :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-02-01 19:29:22 följande:

Ja men det är så himla svårt alltså. Jag har tittat massa på barnvagnar på internet men idag var vi och testade lite på lekia. Var skönt att köra och känna och klämma på dom. haha. Men det är svårt ändå. Kostar en hel del den vi tittade på. Men vi ska iväg snart igen och titta i sundsvall också. Vet inte vad det finns för affärer med barnvagnar här omkring:p 

Haha ja, det skulle inte vara helt fel:D Tack så mycket:) Hoppas allt går bra bara:) 

Ja vi ska också åka och klämma och känna på lekia någon dag :) kommer nog ta hjälp av personal där med vagn, bärsele, bilstol osv och sen typ beställa från internet ;) blir ju såå mycket billigare. Är bara lekia här i stan som har såna grejer så prissättningen är rätt hög tycker jag.. Vill också till Sundsvall, får se om det blir en sväng dit till Ikea efter flytten och då kan man ju passa på och titta till bebisen också :)

Man måste ju tänka att allt går bra, allt annat är bara dumt! :)
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund