Ann Cistrus skrev 2014-12-01 13:35:02 följande:
Tja... Det har nog med intimitet att göra. Jag tycker att sängen är en intim plats och känner mig inte bekväm att dela den med någon annan än min sambo eller mina barn (jag har helst inte mina egna barn i sängen heller eftersom de sparkar och far runt..).
Jag tycker om min sambos dotter, tar hand om henne på alla sätt och vis, såväl materiellt som med engagemang i hennes liv och behov, men den där sista biten, den kroppsliga närheten, den finns inte där för min del.
Svårt att sätta ord på det eftersom det inte är ett medvetet val, inget jag har tänkt ut utan bara så som jag känner.
Tack för svar! Ok, då har det alltså inte endast med att göra att det är ett bonusbarn, utan något du oavsett barn känner rent generellt? Du tycker om din sambos dotter, månar om hennes väl och ve, men saknar den sista biten, att det känns naturligt med kroppskontakt. Det kan jag respektera, trots att det inte stämmer in på mig själv. Men vi är alla olika. Huvudsaken är att man behandlar barnen väl, så man ser att de må bra. Kroppskontakten får hon förhoppningsvis ändå. Men skulle du avvisa henne om hon kom och ville ha en kram?