• Anonym (H)

styvbarn

Hej på er (både styvföräldrar och föräldrar)

Min sambo har ett barn på 1 år. Barnet sover hos två nätter i veckan. 

Vi har ingen egen säng till barnet och min sambo har varit motvillig till detta, då sambon har fått kämpa med sitt umgänge till barnet. Det jag nu undrar är vilka krav jag som styvförälder kan ställa just gällande egen säng till barnet? Jag tycker att han är så pass gammal att han kan börja sova i egen säng. Vad tycker ni?

• Svar på tråden styvbarn
  • Anonym (H)
    Fånga dagen skrev 2014-12-01 11:57:13 följande:

Jag får inte intrycket att det är pga störd nattsömn som ts vill att det lilla barnet ska sova i egen säng istället för hos sin pappa. Pappan är motvillig till det, och då tycker inte jag att hon ska försöka övertala honom till det, utan låta pappa och barn få vara nära varandra två gånger i veckan.

Har han dessutom fått kämpa för umgänget, känns det säkert ännu mer angeläget att ta tillvara på tiden och närheten med sitt barn. Ts undrar vilka krav hon som styvförälder kan ställa på att barnet ska sova i egen säng. Jag tycker inte hon ska ställa några krav öht, utan ordna nattlogin på annat sätt två nätter i veckan.

Hej där! jo barnet far runt som en virvelvind i sängen. Jag kan inte soova ordentligt. Jag ska upp tidigt på morgonen så de nätter barnet sover hos oss är jag jättetrött dagen efter.
Svar på tråden styvbarn