Anonym (Isa) skrev 2014-12-01 11:14:40 följande:
Nu är jag inte mycket för samsovning, dock kan man göra undantag och en ettårig är definitivt ett undantag. Nu vet inte jag hur stort ni bor men finns det ett rum som barnet ska ha sen. Så kan ni väl köpa en vanlig 90 säng dit och så sover du där när barnet är hos sin pappa. Och när barnet är stort nog så skruva av benen på sängen och så använder barnet den sängen då.
OT att du inte gillar samsovning är en sak. Men det finns barn som behöver den närheten och så finns det många som trivs med den lösningen.
Så det finns inget som heter undantag.
Det här barnet behöver närheten på natten med sin pappa och jag har full förståelse att ts inte är bekväm med detta.
Men som vuxen person så behöver absolut inte samsovning, utan bör kunna sova i eget rum i egen säng
Det som jag alltid funderar när sådana här trådar kommer upp. Man hävdar att barnet är för gammalt för att samsova (nu är knappast en ett-åring för gammal), men man anser att det är självklart att två vuxna samsover
Men jag förstår, eftersom du är emot samsovning, så sover du inte tillsammans med din man/sambo eller?