Dovey skrev 2014-11-25 23:58:47 följande:
Min son har alltså varit och är jättesnäll. Leker bäst med tjejer och har en del tjejkompisar.
Nu har han börjat nollan och verkar trivas bra men i denna nya miljö har rätt hemska beteenden vuxit fram.
Han säger elaka saker till andra barn och retas.
Två föräldrar har nu kontaktat mig för att det gått för långt och det är mot barn han känner väl och brukar leka med.
Jag står rådvill
För mig är det här en mardröm värre än något annat. Vad gör jag?
Är det någon som har erfArenhet?
Kram
Låter som det är något han inte trivs med samt att 6 år är en jobbig period för många barn. Här rekommenderar de varken på förskola eller skola att föräldrarna skall ringa varandra och gnälla utan att skolan skall sköta det som sker under barnets vistelsetid där. I synnerhet som en del föräldrar glatt använder ett barn till syndabock för allt. Så som sagt ta upp det med skolan, de skall ha en plan för att både ditt och de andra barnen skall ha det bra under sin tid där. Min egen pojk blev kallad fruktansvärda saker förra veckan av ett par klasskompisar, pratade med skolan och de löste det snabbt genom att prata med både honom, berörda barn och föräldrar, inte ringde jag upp dem. Däremot ringde en förälder upp mig och bad om ursäkt för sitt barns betende och att han skulle få gottgöra det, vilket ju är en annan sak.