Inlägg från: Dovey |Visa alla inlägg
  • Dovey

Mitt barn är elak i skola

Min son har alltså varit och är jättesnäll. Leker bäst med tjejer och har en del tjejkompisar.

Nu har han börjat nollan och verkar trivas bra men i denna nya miljö har rätt hemska beteenden vuxit fram.

Han säger elaka saker till andra barn och retas.

Två föräldrar har nu kontaktat mig för att det gått för långt och det är mot barn han känner väl och brukar leka med.

Jag står rådvill

För mig är det här en mardröm värre än något annat. Vad gör jag?

Är det någon som har erfArenhet?

Kram

• Svar på tråden Mitt barn är elak i skola
  • Dovey

Skolan har pratat med mig. Men tyvärr över hans huvud så jag har haft vredesutbrott i timmar sen. Han skäms.

Så jobbigt bara när föräldrar till barn man känner och tycker om hör av sig. Vet inte hur jag får stopp på det.

Pratar och förklarar.

Ska försöka få tag på bup omg.

• Dovey

Haha. Jag hade inte vredesutbrott utan min son när han såg att fröken pratade med mig.

Sen har jag svårt att nå fram till min son när han blir arg i vissa fall.

Men jag tycker att det är mitt ansvar som förälder att se till att det inte händer igen såklart. Svårt bara när man inte är där.

Hemma är jag såklart hela tiden noga med att säga till när han och brorsan kivas och om det sägs elaka saker.

Vi separerade, fast det var i januari 2013.

Har en bra relation med deras pappa dock. Vi träffas ganska ofta med barnen. Äter middag hos varandra osv.

Jag kommer inte på ngt annat än miljöbytet

från dagis till skola

Svar på tråden Mitt barn är elak i skola