Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-01-29 13:20:53 följande:

KUB gick bra idag! Vilken lättnad!!!

Vad skönt :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-29 17:07:14 följande:

Ja det kändes mycket skönt :)

Hon sa att moderkakan satt till vänster, att navelsträngen såg fin ut och dessutom kunde man se hur dom små små fötterna sparkade :D

Det känns som om jag borde kunna berätta snart....folk kommer väl börja lägga ihop ett och ett snart i vilket fall som helst. Stor mage, går ofta på toa, har varit på "vårdcentralen" ett flertal gånger...

Min chef kom faktiskt förbi mig idag och frågade om jag var sjuk eftersom jag hade varit på vc. Jag sa att det bara gällde några blodprover.

Vad mysigt! Vår lilla sparkade också massor, tryckte mot "väggen". Tror h*n blev hemskt upprörd över den jobbigt ul-maskinen :)

Ja, nu kan du väl ändå berätta. Ul så här sent, nu SKA ju allt gå bra!

Ryktet sprider sig på jobbet, och det är verkligen skönt. Nu vill jag att alla ska veta så de inte tror att jag bara börjar bli tjock och har toaproblem ;)

Berätta imorgon vetja, en fin fredagsnyhet! Alla kommer säkert ta det bättre än du tror!
  • charlotta1985
    Surprice skrev 2015-01-29 19:37:59 följande:

Vad tycker ni? Jag och maken var först överens om att kolla om det blir en pojke eller flicka. Det är tredje barnet och de andra kollade vi inte. Nu har jag ändrat mig men maken är fast besluten att han skall veta vad det blir, vad jag än tycker. Han skall hålla det för sig själv. Jag känner mig överkörd och tycker att det här måste vi på något vis vara överens om. Jag tror inte heller att han kommer att vara helt opåverkad i sitt vetande. Frustrerande.

Ni båda har ju lika mycket rätt i era viljor. Han blir ju lika överkörd om ni går på din vilja ;). Nu är jag o min sambo överens om att vi vill veta, men om inte hade jag tvingat fram ett konsensus :). Ni får argumentera för er sak båda två, det kommer säkert ge sig :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-30 13:45:52 följande:

Nu har jag berättat för min högste chef! Vilken lättnad! Han tog det jättebra :)

Under nästa vecka när jag är på kurs ska han ta upp det med mina två närmare chefer (har delad tjänst mellan två avdelningar).

Jag är tacksam över att han tar hand om det eftersom den ena av mina två närmare chefer inte kommer ta det så bra, det är jag övertygad om..

Vad skönt att han tog det så bra! Skönt också att han sköter kommunikationen med de två andra :)
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-01-30 14:10:16 följande:

Redan för några veckor sedan började mina vanliga byxor kännas tighta. Jag försökte en dag tränga mig på ett par jeans,vilket slutade i uppknäppta byxor nästan hela dagen ( hann knappt fram till jobbet innan det spände för mkt) 

Hur är det för er?

Ja går in i v.14 imorgon och har redan börjat använda mammabyxor. Jag vet att det inte är bebisen som gör magen större. Obeskrivligt skönt att få plats i byxorna :) 

Jag gick in i v14 idag, och började använda mammabyxor denna vecka. Mycket på grund av att jag tyckte allt (även tights!) tryckte när de slutade under naveln. Jag tycker det känns som en hård klump som ligger i magen, när jag böjer mig fram el dyl, och när det sitter åt mot det så är det väldigt obekvämt. Så därför MYCKET skönt med byxor som är mjuka över hela det området :)
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-01-30 15:34:46 följande:
    ja! det var precis så jag också kände, knappt tights var skönt. Har köpt ett par mammajeans och ett par mammatight :)
    har sagt de till sambon att jag kommer använda dem som buffé byxor efter graviditeten :D haha
    Hahaha, buffébyxor! :D
  • charlotta1985

Av någon anledning tror jag det är en pojke, men kan såklart vara vilket som. Sambon vill ha son. Jag ville det till en början, men har nu börjat tänka att det skulle vara mysigt med en dotter. Haha, båda är helt fine mao :). Vi är helt överens om att ta reda på det. 5 veckor till RUL, ihhhh så spännande!

• charlotta1985
    stjärnasomärdin skrev 2015-01-31 10:22:28 följande:

Ni som smörjer/tänkt smörja magen med olja, när började/tänker ni börja? :)

Jag har redan börjat sen ett par veckor! BioOil :)
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-01 11:33:37 följande:

Går man in i andra trimestern vecka 12+0 eller 13+0?

12+0, dvs v13 enligt min libero-app :),
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-01 12:10:17 följande:

Tack :)

Man blir ju förvirrad när vissa appar använder vilken vecka man är i, och andra appar hur många fullgångna veckor..

Ja, och som om det inte vore nog så påstår vissa appar att trimester2 startar först v15. Men de flesta säger v13 :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015