Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-02-01 16:50:42 följande:

Men hur många veckor ska man gå då om man ska ha 14×3 innan ungen kommer?? Då räknar de ju med att ungen blir överburen.. galenskap :D

Nä, och 1177 vårdguiden säger från 12+0, likaså boken jag fick hos bm vid inskrivning och dem tror jag mer på
  • charlotta1985
    malintherese01 skrev 2015-02-01 14:12:42 följande:

Hej!  Jag är beräknad den 4 Augusti... Har de börjat synas på er än? :) 

Jag är nu i vecka 14+5, och tycker att magen är snäppet större, men vet inte om jag inbilar mig :)

13+2 och min mage är större. Har förvisso gått upp ngr kilo så inte bara bebis förmodligen :).
  • charlotta1985

Nu vet nästan alla på jobbet, så skönt! Ryktet sprider sig, folk jag stöter på under lunchen gratulerar spontant. Känns mer och mer verkligt att detta händer. Längtar SÅ mycket till 6 mars och RUL då vi (förhoppningsvis) får reda på kön. Efter det blir det shoppa loss och inreda barnkammare!

• charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-03 17:48:29 följande:

Ska ringa och boka tid för kub på måndag. Förhoppningsvis får vi tid redan på torsdagen eller fredagen nästa vecka. Men jag har inga större förhoppningar om något. Det känns inte som att det här barnet ska finnas. Jag vet att jag får komma in imorgon och kolla om jag vill.. men jag orkar faktiskt inte en vända till. Är det ett missfall så bör det väl visa sig snart. Är bara en vecka sedan jag var på mitt fjärde vul.

Usch, stackare. Hoppas att det löser sig!
  • charlotta1985
    Sanandra skrev 2015-02-03 17:10:01 följande:

Flicknamn är hur enkelt som helst, men pojknamn....

Flicka blir troligen Lo, Ruth eller Ester och pojke Elmer.:)

Haha, vi tycker tvärtom! Vi har ett pojknamn klart men flicknamn.. Jättesvårt!
  • charlotta1985

Nu har jag gått in i sådan där spökvecka tror jag. Känner inte mycket alls, vilket såklart gör mig orolig. Speciellt nu när halva världen vet, tääänk om det inte skulle gå vägen nu! Samtidigt helt orationellt eg, när jag för en vecka sedan såg bebis sprattla för fullt i vecka 13 och inte haft en endaste liten blödning under hela grav... Men denna oro.. längtar tills man börjar känna bebis så man får ständig bekräftelse på att liten mår bra.

• charlotta1985
    excalibur skrev 2015-02-04 07:43:06 följande:
    Flicknamn är bestämt, en Lovis blir det iaf :)

Pojknamn kommer vi inte överens om alls! Det blir nog slagsmål om det visar sig bara en pojk :P Jag vill ha en Otto - pappan vägrar! Man tycker ju att den som föder borde ha veto, right?! ;)
    Haha, ja det är svårt det där med namn. Ingen aning om hur vi gör om det blir en flicka. Otto är fint!
  • charlotta1985
    inapina skrev 2015-02-04 08:30:02 följande:
    vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
    Lo verkar rätt poppis, faktiskt. Och Louie. Jättefint!
Svar på tråden Bf Augusti 2015