Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-02-23 10:20:13 följande:
    Restless legs under graviditeten beror troligen på magnesiumbrist. Ta tillskott!
    Magnesium har jag tagit tidigare, men var osäker på om man fick ta nu under grav. Får börja igen! Tack för tipset :)
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-23 12:47:49 följande:

Ni hade rätt som vanligt!

Fick 1:20,000 på alla tre. På enbart blodprovet så var det 1:280,000 haha.. men hon sa att de inte går över 20,000 för det finns liksom ingen anledning enligt henne.

Nackspalten var 1,07 så det är fint!

Den där bebisen levde om och visade alla konster den kunde :D

Tänk att gå från att troligtvis inte kunna bli gravid på naturlig väg, till utomkved, till kanske ett viabelt embryo, till ett "exemplariskt foster"! Läkaren egna ordval :)

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

Vilka härliga nyheter, stort grattis! Hoppas att ni kommer att kunna njuta ordentligt fr om nu!
  • charlotta1985

Usch, idag har jag haft så ont i magen :(. Känns som ganska rejäl mensvärk på vänster sida om livmodern och bak i ryggen. Inga blödningar eller nåt sådant, men man blir ju ändå orolig. Länge sen jag hade växtvärk känns det som, konstigt att det kommer nu så här.

• charlotta1985
    Micka! skrev 2015-02-24 16:07:27 följande:

Jag hade ungefär så i förrgår, vaknade på natten, hade ont och blev väldigt orolig, men sedan dagen efter kände jag bebisen, så det är nog bara växtvärk! Ligamenten som drar...Läste mina gamla gravidböcker från mina 2 förra graviditeter och där hade jag skrivit just om växtvärk i v. 17!!!!! Så det är nog ingen fara, men kontakta bm om du är väldigt orolig!

Tack för lugnande :). Avvaktar lite, om det inte gått över imorgon ringer jag!
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-24 19:27:25 följande:

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  

Av en kvinna som själv har barn! Usch tycker såna kommentarer är så onödiga! :/

Alltså folk fattar inte att de är så klumpiga. Min chef sa i förra veckan "om du redan är så stor, tänk då hur det kommer bli sen". Och jag har redan ångest över att jag växer liksom...
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:

Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.

.

Exakt samma här; överlycklig över bebis men jobbigt att gå upp pga issues med vikten sedan ung ålder. Men men.. Sambon är väldigt peppande iaf och det är skönt :)
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:

Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.

.

Exakt samma här; överlycklig över bebis men jobbigt att gå upp pga issues med vikten sedan ung ålder. Men men.. Sambon är väldigt peppande iaf och det är skönt :)
  • charlotta1985

Är det bara jag som tycker utbudet på mammakläder är förskräckligt dåligt? Hittar några fina men då kostar det 800kr för EN tröja typ. De billigare kedjorna tex HM har ju ungefär 3 plagg att välja på och ofta med fult tryck på.

Skulle vilja ha enfärgade tunikor/ långa tröjor av babydoll-typ, dvs tajtare över byst och löst vid magen. Hittar ingenstans...

• charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-02-25 20:09:47 följande:

Tipsar igen om min favvosajt asos.com! Har köpt en hel del grejer där och allt har varit bra. Lite coolare och mer ungdomligt än hm och Lindex o dyl. Inte dyrt heller. Men utbudet är ju såklart mycket mindre än vanliga kläder... Själv satsar jag på mammabyxor/strumpbyxor och har köpt två längre linnen att ha under vanliga toppar och tröjor. Det funkar bra än så länge men sen måste man väl köpa lite mer mammatröjor/toppar också när magen blir för stor.

Tack för tipset, ska kolla det... Men är det enkelt med returer o sånt då, för det är väl inte en svensk sida?
  • charlotta1985

Tack för alla tips, nu har jag ett par ställen att spana in utbudet från :).

På tal om att det inte går att värja sig från kommentarer och att alla ändå kommer ha helt olika uppfattning:

Igår sade en kollega som nyss fick veta "Ja, men oj! Magen är ju jättestor!" (Hon är för övrigt lite stor själv, hrm...)

Idag sade en annan kollega (av smalare sort): "Men, va? Liten mage, hade jag aldrig kunnat gissa!"

Så det är väl egentligen bara att slå ifrån sig kommentarer av båda slagen, alla har ju olika referenser som de utgår från.

Svar på tråden Bf Augusti 2015