• Minxy

Bf Augusti 2015

Leonis skrev 2015-02-17 13:05:58 följande:

Hej, ny här! Väntar mitt 2a barn i början augusti. Har en flicka på 1år.

Precis som förra lider jag av extremt illamående, och kräks flera gånger per dag, och de kommer nog inte gå över förrän frlossningen denna gången heller. Tappat 5kg än så länge, förra gången höll jag mig på plus/minus noll hela graviditeten...

Denna gången har jag fått problem med foglossning, speciellt på morgonen.

Har även massa sammandragningar och växtvärk från hell.

Så en väldigt jobbig gravititet och än är jag bara i v.18....

Har dock känns sparka/rörelser dagligen sen en månad tillbaka.

Börja misstänka att de kan var två, eftersom jag har extrem växtvärk och känner rörelserna så tydligt, har RUL om 2v så får väl veta först då!

Vi har en bugaboo donkey som vi ska använda, den kan användas i mono eller duo beroende på hur mycket storasyster vill åka.

Vad jobbigt för dig med illamåendet och foglossningen :(

Välkommen iaf :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-17 14:06:00 följande:

Kub gick toppen, lugn krabat därinne å siffror på strax över 13 000 så är mer än nöjd. Kanske kan börja njuta snart!!;)

Härligt! :)
  • Minxy
    Cvs skrev 2015-02-17 22:23:32 följande:
    Åh vad jag längtar till rul! Men får vänta ett tag till, har tid 19/3. Men den som väntar på något gott :)
    Jag får också vänta, har RUL 20/3 :/

Känns lite otäckt eftersom jag inte känt av någonting alls från magen de senaste dagarna :(

Och jag VET att det i början kan gå veckor utan att man känner nåt eftersom bebisen är så liten och har så gott om plats där inne, men man blir ändå nojig....

Det var samma med de två första, så man tycker ju att jag borde ha vant mig :P
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-02-18 10:30:44 följande:

Jag har sedan imorse haft superont på en punkt på vänster sida av magen. Känns typ som håll, men ihållande. Gör inte ont när jag bara sitter eller går, utan när jag vrider mig på ett visst sätt, hostar till eller nyser. Försökt använda den käre vännen Google, men hittar inget speciellt. Någon som känner igen från denna eller tidigare graviditet?

Det kan vara så att du sträck de sneda bukmusklerna. Jag fick nåt sånt under första graviditeten. Det blev gradvis värre under dagen och på eftermiddagen kunde jag inte stå rak. Åkte in och kollade och det visade sig vara en rejäl sträckning av ena sneda bukmuskeln, men jag kunde verkligen inte komma på när jag skulle ha sträckt mig?

Det gick bort med vila iaf :)

Ring BM och fråga vad dom tror för säkerhets skull.
  • Minxy

Idag är det för övrigt "bara" 30 dagar kvar till RUL! Hej och hå, tänk när man kommer ner på ensiffrigt! :D

• Minxy

Är det någon annan som är överdrivet trött?

Egentligen ska ju tröttheten gå över nu i andra trimestern, men jag blir fasen bara tröttare och tröttare. Tvättar håret redan vid 18 så jag vet säkert att det blir gjort, lägger barnen 19:30. Sen sätter jag mig i soffan och då är det i princip tack och godnatt.

Jag var inte alls trött under första trimestern vilket kändes underligt då. Nu känner jag mig underlig åt andra hållet :P

Redan nu strax efter lunch kommer tröttheten krypande och förlamar min tankeverksamhet :(

• Minxy
    Hetlena skrev 2015-02-18 14:01:58 följande:

Sparar ni nå pengar inför den kommande inkomsttappen? Jag satsar på att lägga undan mellan tre och fem tusen i månaden fram till det är dags. Förra månade blev det 3500:- å denna ser det ut att bli samma. Sen kommer även mannen kasta in en del men hur mycket det blir kan jag inte svara på, men ungefär två-tre gissar jag. Tänker använda dessa under mammaledigheten för att täcka upp så man slipper leva så hemskt fattigt. Men bara om det behövs så klart. Ska inte göra några stora utsvävningar bara för att pengarna finns. Men känns tryggt att ha ifall det blir tungt. =)

Bra tänkt! Jag har inte sparat än men nu när du säger det så är det ju inte alls någon dum idé :)
  • Minxy
    KramKolan skrev 2015-02-18 22:20:47 följande:

Tittade först på en film där ett barn dog när det var tre dagar, efter det såg jag Greys anatomy där ett par får reda på att deras ofödda barn är sjukt, genom ett ultraljud.

Perfekt uppladdning inför rul imorgon.. =S Tur att vi har tid kl.8.00 så vi slipper vänta...

Det var en hyfsat dålig uppladdning ja :P

Allt kommer gå bra, lycka till!
  • Minxy

En fråga till er som har sammandragningar: när får ni dom? Märker ni att dom kommer om ni stressar eller så?

Mina kommer när jag lagt barnen och äntligen slappnar av på kvällen :(

• Minxy
    KramKolan skrev 2015-02-19 19:38:07 följande:

Rul gick fint!! <3

Bebis mådde fint och allt såg bra ut! Blev som jag förväntade mig flyttad en vecka. Så bf 27 juli. V.17+2 idag. Sen brukar jag gå över två veckor så jag är inställd på att det är 10 augusti som gäller för oss! smile1.gifphpZotXi118554.jpg

Fin bild! Grattis till lyckat UL! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015