• Minxy

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-01-30 19:19:14 följande:
    Det blir så spännande om man inte vet förrän den kommer ut! :)

Jag har hört att det är störst chans att det blir av samma kön som den senaste om det är smsa pappa. Vet inte hur väl det stämmer, men det är ju pappan som avgör vad det blir.
    Intressant...så blev det för mina föräldrar. Pojke, flicka, flicka.

Min man hävdade bestämt att han har "gjort" en till tjej den här gången. När jag frågade varför han trodde det så ryckte han på axlarna och sa: "Äh, tjejer är enklare att ha att göra med så jag tror nog jag undermedvetet valde att skicka ut tjej-simmare."

Han har nog inte tänkt en enda sekund på de kommande tonåren med barnen...där skulle jag nog snarare säga att killarna är "enklare" :P
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Ja det är så himla olika. Jag bytte från 65 E till 65 G redan i v.8.

Nu är jag i v.12 och måste byta upp en till storlek :(

Blir dyrt och tungt..
  • Minxy

Idag är en sån där dag då jag mår lite sämre. Känner av ett vagt illamående, vill helst bara sitta i soffan och titta på skräptv.

Snön formligen vräker ner och jag längtar efter vår och sommar *suck*

• Minxy

Jag får alltid sammandragningar när vi har sex, det har i mitt fall inget med orgasm att göra, magen blir stenhård och toppig även utan orgasm.

Hade likadant med båda de två andra och enligt min förra BM är det fullt normalt och inget att oroa sig för :)

Jag kan också få sammandragningar vid ansträngning, t.ex om jag skottar. Men det gör över relativt fort.

Min nuvarande BM sa vid inskrivningen: "Jag vill ju inte skrämma dig, men vi brukar tycka lite extra synd om treföderskor (de som väntar tredje barnet). Dom har oftast vansinnigt mycket sammandragningar och förvärkar. Mot slutet gör dom riktigt ont och kan hålla på länge! Många av de som kommer in på förlossningen för att få en sovdos är just treföderskor."

Tack för den! :P

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-31 18:42:34 följande:

Åh, nu har jag blivit riktig sugen på att gå ut med nyheten! Oron har minskat och glädjen har ökat - känns såå skönt!

Ber förresten om ursäkt för dubbla inlägg ovan, mobilen hakade upp sig så jag råkade klicka två gånger.

Vi gick ut med det igår! Eftersom jag hade berättat på jobbet så tyckte jag att vi lika gärna kunde släppa det för alla :)
  • Minxy

Mina bröst börjar se för läskiga ut...överallt dyker det upp tydliga blåa blodådror :(

• Minxy
    Micka! skrev 2015-02-01 16:21:49 följande:

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! smile1.gif Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar smile1.gif

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt smile1.gif så glad!!!!

Åh vad härligt att känna bebben! Jag känner efter varje dag, men har inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebisen än. Längtar! :)

Däremot kan jag också känna livmodern, speciellt vid sex då den knyter ihop sig till en hård boll.
  • Minxy

Jag känner kanten på livmodern lättast när jag ligger ner. Om man har svårt att känna den så kan man prova direkt efter orgasm då livmodern drar ihop sig och känns tydligare som en hård boll :)

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-03 10:31:21 följande:

Bebisen i magen mådde prima, moderkakan förser med näring och nu hoppas vi det fortsätter så. Kub om två veckor!<3

Skönt!
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-03 12:00:17 följande:
    Ja, verkligen! När hade du ul?
    Inte förrän 24/3 :( Känns långt bort...

Men idag tror jag faktiskt att jag kände Lill-humlan i magen! Mys! :)

Imorse syntes livmodern tydligt innan jag gått på toa, urinblåsan sköt väl upp den extra mycket.
Svar på tråden Bf Augusti 2015