• Minxy

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-01-29 13:20:53 följande:

KUB gick bra idag! Vilken lättnad!!!

Skönt :)
  • Minxy

UL avklarat, lilla humlan var ca 5 cm lång och även om BM mätte den och fick det till v.12 (11+4) så ligger jag nog kvar på v.12 (11+1)

Helt fantastiskt att något så himla litet kan sprattla så fantastiskt mycket! <3

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-29 16:25:38 följande:
    Härligt!!
    Ja det kändes mycket skönt :)

Hon sa att moderkakan satt till vänster, att navelsträngen såg fin ut och dessutom kunde man se hur dom små små fötterna sparkade :D

Det känns som om jag borde kunna berätta snart....folk kommer väl börja lägga ihop ett och ett snart i vilket fall som helst. Stor mage, går ofta på toa, har varit på "vårdcentralen" ett flertal gånger...

Min chef kom faktiskt förbi mig idag och frågade om jag var sjuk eftersom jag hade varit på vc. Jag sa att det bara gällde några blodprover.
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-29 18:43:52 följande:
    Vad mysigt! Vår lilla sparkade också massor, tryckte mot "väggen". Tror h*n blev hemskt upprörd över den jobbigt ul-maskinen :)

Ja, nu kan du väl ändå berätta. Ul så här sent, nu SKA ju allt gå bra!

Ryktet sprider sig på jobbet, och det är verkligen skönt. Nu vill jag att alla ska veta så de inte tror att jag bara börjar bli tjock och har toaproblem ;)

Berätta imorgon vetja, en fin fredagsnyhet! Alla kommer säkert ta det bättre än du tror!
    Ja, jag ska diskutera det med maken ikväll så får vi se :)
  • Minxy

Hej och välkommen alla nya :)

Det känns som om jag gör allt bakvänt. Jag var inte det minsta trött i början av graviditeten.

Men nu när jag gått in i v.12 så har det skett en förändring.....de senaste kvällarna har jag varit som en zombie. Somnar ifrån tv-program/filmer/böcker, somnade med en halväten kaka i handen i förrgår (!), somnade med linserna i igår osv.

Nu har jag klivit upp och jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Tack och lov att det är helg och att jag kommer få sova lääääänge imorgon!

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-30 09:33:18 följande:

Min mage känns mindre och inte lika svullen nu (v 14 imorn).. men visst är det normalt att svullnaden lägger sig lite nu i någon vecka innan riktiga magen kommer fram? :)

Japp, det är samma för mig, den värsta svullnaden har gett sig lite :)
  • Minxy
    Micka! skrev 2015-01-30 11:54:13 följande:
    Min mage har också blivit mindre, men i morse kändes det som om livmodern som jag kan känna ovanför blygdbenet också blivit mindre, fick matförgiftning igår!! smile4.gif kräktes och var dålig i magen och ont i huvudet! Så rädd att den lill* inte lever längre, illamåendet är mycket mindre idag, nästan helt borta!!!! Ska till bm på måndag, ska försöka få henne att lyssna med dopplern då, annars lär jag boka tid på gyn....är så orolig!!! Går också in i v. 14 imorgon! smile4.gif
    Jag blev matförgiftad när jag väntade andra barnet! Kräktes och hade sjukt ont i magen, fick några mindre blödningar också pga våldsamt kräkande.

Lill-tjejen klarade sig bra ändå, kroppen klarar mycket :)

Förstår att du är orolig, men det är nog ingen fara :)
  • Minxy

Nu har jag berättat för min högste chef! Vilken lättnad! Han tog det jättebra :)

Under nästa vecka när jag är på kurs ska han ta upp det med mina två närmare chefer (har delad tjänst mellan två avdelningar).

Jag är tacksam över att han tar hand om det eftersom den ena av mina två närmare chefer inte kommer ta det så bra, det är jag övertygad om..

• Minxy

Ja jag har kört mammabyxor sedan v.10 :D

Så himla skönt att slippa trycket precis vid naveln!

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-30 18:15:43 följande:

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

Jag har absolut ingen aning eller feeling för vad det skulle kunna vara :)

Vi tog redan på könet med både sonen och dottern. Just därför tänkte vi låta det vara en hemlighet den här gången.
Svar på tråden Bf Augusti 2015