• Minxy

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-02-19 20:22:50 följande:

Grattis till lyckat RUL! Jag har mitt om fyra veckor! Fyra låååånga veckor! :)

Samma här, 4 veckor och en dag för att vara exakt :(
  • Minxy

Jag har verkligen ingen aning om vad det är för kön. Vi hade bestämt oss för att inte ta reda på det den här gången (tog reda på könet med både sonen och dottern), men jag börjar vackla.... :P

Det ÄR mysigt att "veta" vem som ligger i magen, men samtidigt vore det ju häftigt att ha det kvar som överraskning. Nä...vi har ju 4 veckor på oss att diskutera frågan...och dessutom kanske man inte ens ser könet vid RUL! Så var det med dottern, på henne gjorde vi ett tillväxt-UL i v. 30 och då såg vi :)

• Minxy
    sagofröken skrev 2015-02-20 08:35:57 följande:

Ang. att ta reda på kön. Vi gjorde det med dottern och tyckte det var skönt att veta så mycket som möjligt om bebisen i förväg. Nu känns det som att det kvittar, men vi har fått för oss att det skulle vara lättare för dottern att förbereda sig om hon vet innan. Hon är 4 och trots mina ansträngningar (eller pga dem...) väldigt intresserad av vilka som är pojkar eller flickor. Hon har ena dagen sagt att hon bara vill ha en lillasyster "för att pojkar är så bråkiga" (gaaaah!!!) och andra dagen att hon bara vill ha en lillebror så det blir jämn könsfördelning hemma. Nu känner jag att vad fan, om vi tar reda på kön är det som att vi bekräftar för henne att det spelar roll. Men å andra sidan är det kanske dumt att hon går och hoppas på nåt och blir besviken när bebisen kommer. Hur tänker ni andra som har barn sedan tidigare? Vore det hemskt orättvist att ta reda på det men inte berätta för syskonet? För TÄNK om det är fel också, hur hanterar en fyraåring det liksom...

Ja precis, tänk om det är fel. Man förbereder barnet på ett visst kön, man pratar namn, inreder eventuellt barnrum osv. Och sen blir det ingen Nils utan en Sigrid?

Jag håller med om att det är svårt att veta hur man ska göra. Min son vill ha en lillebror, min dotter vill ha en lillasyster, så hur vi än gör kommer någon bli sur :P
  • Minxy

Åh, varför ska man vara så nojig?!

Har inte känns nåt biff eller sprattel på säkert över en vecka! :(

Funderar om jag ska ringa min BM och ordna en tid för ett UL, men samtidigt tycker jag att det inte ska behövas. Herregud....jag vet ju sedan tidigare att det går veckor i början där man känner sig helt ogravid!

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-02-20 19:33:50 följande:

Jag har drömt att det är en pojke i magen .. men vi ska inte kolla upp könet innan :) Idag var jag hos BM på fortsatt inskrivning (v.14) .. hon skulle lyssna på hjärtat och hittade inget hjärtljud, fy va orolig jag blev. Som tur är har dom läkare/ultraljud i samma byggnad så jag fick gå dit och kolla (han hade dock en patient så jag fick vänta ca 30 min) Man hinner tänka mycket på den tiden.. Men allt var bra! Bebisen rörde på sig jättemycket och hjärtat slog så fint. Det var som att hålla andan i 30 min och sedan kunna andas igen <3

Åh vad skönt!
  • Minxy
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen din mammas bemötande i detta :(

Vad skönt ändå att du har din pappas stöd och uppmuntran! Din mamma kommer nog på bättre tankar så småningom :)
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-02-23 07:28:38 följande:
    Jag sover inte heller särskilt mycket på rygg längre. Vänstersidan känns bäst här också, trots att jag vanligtvis sover på höger sida.

Ingen gelé i benen, däremot har mina restless legs blivit mycket värre, skitjobbigt! Min sambo blir galen när vi kollar film, jag kastar benen fram och tillbaka, stretchar dem, trycker på dem etc etc.
    Jag sover fortfarande som en stock på rygg :)

Har lite känningar av kramp i vaderna då och då vilket inte är mysigt. Hade mycket kramp de förra graviditeterna och väntar bara att det ska slå till med full kraft... Hu!

Restless less har jag inte fått än, men även det hade jag med mina två första, så har jag otur kommer det igen..
  • Minxy

Jag kissar bara en gång per natt (tack och lov), brukar bli runt 4-snåret.

Mammabyxor har jag använt sedan v.10 :D

Magen är fortfarande väldigt uppsvälld. Gillar det inte eftersom det bara är tarmarna. På morgonen när jag ligger ner syns bara en liten liten kula.

• Minxy

25 dagar kvar till RUL....

Min man frågade i förbigående om jag hade valt ut någon vagn när jag och barnen ändå var på Babyproffsen för att hämta ut en babybox! :D

Jag som trodde han var helt inställd på begagnad från blocket, men troligen inte. Roooooligt att gå och känna på barnvagnar igen! :D

• Minxy

Kramkolan och CVS: googla babybox så får nu upp några olika :)

Vissa hämtar man på babyproffsen, vissa kan man hämta på apotek osv. Oftast går man i gengäld med på att leverantörer får skicka reklam till ens mail, men det kan man ju leva med :)

Babybox får man oavsett vilket barn i ordningen det är, jag väntar tredje barnet!

Babyboxen man hämtar hos Babyproffsen innehöll en (1!) blöja från Pampers (snålt), några tvättlappar, en haklapp, tandkräm (?), en napp och nåt tvättmedel.

Sen så brukar man ju få en Box/bag på BB också, men det är ju efter förlossningen :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015