• Minxy

Bf Augusti 2015

familjenl skrev 2014-12-10 18:29:46 följande:

Vilken vecka är ni i nu och jag undrar också hur mycket ni känner i kroppen??

Jag är i vecka 6 (5+4) men känner typ ingenting... mår lite illa ibland på kvällen, lite hungrigare kanske och molvärk ibland men det är verkligen inga starka symptom..  Vågar inte riktig tro på att man är gravid när man inte känner något. Jag vet att det var ungefär lika i min förra graviditet så egentligen borde man inte oroa sig men man gör ju lätt det ändå...  

Jag har som tur var ett VUL nästa vecka (den 19e) och jag hoppas innerligt att vi får se ett hjärta då!! 

Kul med VUL!

Jag är bara i v. 4 (3+6) än.

Har fått tid hos min bm den 7 januari - hon gör VUL ibland, så kanske får jag se något då :)
  • Minxy
    pedestrian skrev 2014-12-10 18:37:18 följande:

Jag känner också i brösten och så är jag hungrig ofta! Inte bra att börja äta massa redan smile5.gif Och så har jag hög puls. Nån mer som har det?? Tänker mest på det när jag ska lägga mig och sova.

Hög puls har jag också + tungt att andas. Väldigt irriterande, har för mig att jag hade så när jag väntade ett av de tidigare barnen också, men minns inte vilket.
  • Minxy

Okeeeeej.....hormonsvallningarna har hittat hem till mig.

Satt och slöläste lite i Ebbas gravidbok, läste i kapitlet om amning och BOOM! så kom tårarna! Inga små tårar i ögonvrån heller utan det var rena rama vattenfallet, ni vet när man liksom "fulgråter" och inte ser riktigt klok ut. Kunde inte sluta heller, stängde in mig på toa och hulkade.

Hade jobbigt i början med amningen med båda barnen, känner såväl igen smärtan hon pratar om. Jag har haft rejäla sår på bröstvårtorna, det ser riktigt jävla creepy ut när bebisen tappar greppet och det rinner blodblandad mjölk överallt. Och likt förbannat är amningen ändå underbar, när den väl fungerar.

Så. Nu har tårarna torkat. Jag ska duscha och sen sova :)

• Minxy
    PixiLady skrev 2014-12-10 23:46:50 följande:
    Känner igen det där med amningen...ush. Jag gav upp när jag satt en natt och ammade, grät av smärtan och tänkte att detta är ju inte så som det ska vara. Gav upp amningen och tänka sig, dottern klarade sig utmärkt ändå =) Ska nog prava med nästa barn men inte plåga oss (främst mig) så länge =)
    Ja amningen är inte helt lätt...man trodde liksom att förlossningen skulle vara det värsta, men jag skulle fasen ta en extra förlossning bara jag slapp smärtan vid amning..

Vecka 5 (4+0) idag! Woho, det går framåt! :P
  • Minxy

Jag har ett test kvar som jag ska ta imorgon tänkte jag, då är jag på BIM+2. Sen får det vara färdigtestat! :)

• Minxy
    Micka! skrev 2014-12-11 11:38:12 följande:

I mina tidigare graviditeter har jag börjat må väldigt illa och spy vid det här laget, är i v. 6 5+5.....

Känner mig lite nojig....är bara lite illamående. ..ömma bröst, och lite mer kissnödig än vanligt!!! Ja och trööttt är jag också!!!

Funderar på att ta ett digitalt test för att lugna mina nerver! Åh vad kinkig man kan vara....

Jag vet, man är nojig. Det är svårt att slappna av och tänka "ingen graviditet är den andra lik".

Ta ett test du om du tycker det känns bra, jag ska ta mitt sista (tror jag) imorgon :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-11 14:24:08 följande:
    Känner mig också ganska hormonell till och från! Är känslig i vanliga fall men nu är det liksom 10 gånger värre. :P
    Jag brukar få ett sådant här gråtutbrott tidigt i varje graviditet. Fick ned sonen, dottern och vid mitt MF. Hoppas jag har gjort av mig med mina hormonsvängningar för den här gången nu :)
  • Minxy
    Zora skrev 2014-12-11 16:02:15 följande:

Hejsan!

Plussade idag och är i v 4 om man går efter ägglossningsdagen. Är vårt andra barn och BF 21/8 om allt går som det ska.

Vet inte om det finns nån BF lista, men om det finns kan ni få lägga in mig där smile1.gif

Välkommen Zora! :)
  • Minxy
    Zora skrev 2014-12-11 18:34:45 följande:

Tack! Ska bli roligt att få följa er alla. Har inga speciella symptom förutom att jag känner mig frusen och har ganska mycket "mensvärk" som sitter både i mage och rygg. Hoppas att det är som det ska. Har för mig att jag hade typ sån värk i början även med förra barnet.

Samma här, inga symptom att tala om, bara lite lite molvärk då och då. Ömma bröst har jag också, men annars känns det precis som vanligt.
  • Minxy

Sådär, nu har jag tagit det sista gravtestet jag hade. Tror jag ska försöka skuta noja nu. Är på BIM+2 och det är nog så positivt som det kan bli :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015