Bf Augusti 2015
Jag frågade maken imorse om jag fick piggelin till frukost. Han sa nej :(
Tänk på att ni som handskas med kemikalier i arbetet kan få HP (havandeskapspenning) pga att ni blir avstängda från arbetet pga risker i arbetsmiljön. Avstängd pga risker i arbetsmiljön kan man bli från dag 1 som gravid.
Är det så att man får svår foglossning och pga det inte kan fortsätta jobba så kan man bli sjukskriven på hel- eller deltid. Sjukskrivning går alltid före HP.
Själv har jag ett kontorsjobb och hoppas kunna arbeta hela tiden ut (förutom halva juli - fram till förlossning då jag tänker ha semester :D )
Åh fy....illamående, har inte tvättat håret på två dagar, släpar mig fram i mysbyxor, sport-bh och sliten t-shirt. Och nu ringer några goda vänner och berättar att dom kommer på besök. Jaaaa, vad kul *host*
Vi kommer vara iväg på heldag/kväll med flera goda vänner, vi blir väl allt som allt 15-17 pers (vuxna och barn blandat).
Vi kommer börja tidigt, redan vid 10-tiden med pulka, korvgrillning mm, för att sedan åka direkt vidare på trerättersmiddag och umgänge hela kvällen/natten :(
Känns sådär...
Kan meddela att jag numera älskar kvällarna. Inget illamående, är inte särskilt trött, mår precis som vanligt faktiskt. Gruvar mig dock för morgondagen :/
Ska börja jobba imorgon och gruvar mig....
Stressa upp vid 6 istället för att i sakta mak stiga upp vid 9, måste räkna lite på vad och hur mycket jag behöver ha med i matväg för att klara mig utan illamående. Vill inte avslöja något än på jobbet..
Yay! 6-årige sonen rundar av kvällen med en riktig kaskadspya i sin säng. Nu håller vi tummarna för att det beror på överdrivet pepparkakshusätande och INTE magsjuka!
Men för att komma ihåg det som är positivt kan man ju glädjas åt att han gjorde det just på kvällen när jag inte mår illa! Jag hade inte varit fullt så effektiv om det hade skett under mitt värsta morgonillamående :P
Jag skulle jobba idag. Det gick inte vidare bra..
För det första så har sonen kräkts hela natten så sömnen var väl sådär, även om min underbara make tog det mesta.
När jag väl (efter en lång startsträcka på morgonen) lyckats ta mig in till jobbet så mådde jag så jävla illa att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Härdade ut ungefär 20 minuter, sen tackade jag för mig och åkte hem igen.
Jag kände mig extra nojig eftersom jag var osäker på om det bara är morgonillamående deluxe eller om jag råkat få nån skit från sonen. Skulle inte vara så kul att smitta ner hela jobbet...
Nu ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv. Känns extra skoj att maken åker utomlands på måndag. Det blir nog en fin vecka med illamående, dags- och skollämning/hämtning och matlagning :(
Jaaa, jag är gnällig idag! :(