• Minxy

Bf Augusti 2015

Sanandra skrev 2015-01-06 19:31:26 följande:
    Finns så grymt mkt fina vagnar men vill denna gång att den ska vara smidig och lätt att få i och ur bilen.

Tänkte köpa en billig typ brio happy eller ngt att ha när det är som värst snö och på fsk sedan.:)
    Så gjorde vi med de två första och så gör vi nu också. Har en buggaboo för smidigheten. Ska köpa en brio happy eller brio duo på blocket att ha som dagisvagn mm.
  • Minxy
    Anvicra skrev 2015-01-06 22:00:32 följande:

Hej!!! Kul med FL tråd. Hängde här även 2011/12 under första graviditeten. Nu är det dags för barn 2. Är i 7+2. Illamående som sjutton men kräks inte. Köpte seaband på Apoteket i går och de har faktiskt hjälpt lite för mig. Jag rekommenderar men tror inte de funkat för alla. ????

Vad skönt att dom hjälper lite för dig!

Jag har också provat seabands, men dom gör tyvärr inga underverk på mitt graviditetsillamående :(

Däremot är jag väldigt åksjuk (som ogravid alltså) och dom brukar funka kanon när jag ska åka tåg :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-06 22:23:19 följande:
    Åh, är det som ett armband man har på sig? Det är inte skadligt för barnet på något sätt? Jag mår konstant illa så det hade varit skönt att prova något som ev kan ta bort illamåendet..

Har provat postafen annars och det tar bort illamåendet men jag blir så otroligt dåsig och konstig av dem så då mår jag hellre illa. :P
    Japp, dom trycker mot akupunkturpunkter och är inte det minsta skadliga :)

För mig fungerar det som sagt klockrent på åksjuka, men inte graviditetsillamående. Men prova! Kostar 140 kr har jag för mig, är ju lätt värt det om du blir av med illamåendet.
  • Minxy

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

• Minxy

Ja, jag känner också "helst en, men är det två så är det ok". Finns ju inte mycket man kan göra om det visar sig vara två liksom! :P

Oroande dock att "risken" för tvillinggraviditet ökar markant efter kvinnan fyllt 30 enligt Svenska tvillingförbundet.

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 09:16:40 följande:
    Hur gammal är du?:) Själv blir jag 30 år nu i vår så hoppas strecket hår EXAKT vid 30 år, haha.;)
    Är 32 ;)

Men! Nu har jag fått sett lilla humlan på bild! Hjärtat tickade så fint och vad hon kunde se var det bara ett foster. Moderkakan höll på att bildas och allt såg bra ut :)

SKÖNT!
  • Minxy

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-07 09:53:06 följande:
    Grattis! :) Vilken vecka är du i?
    Tack!

Vecka 8 (7+6) enligt sista mens, men vecka 9 (8+1) enligt VUL :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 09:59:49 följande:
    Så härligt! Hoppas jag har samma tur på fredag så jag slipper oroa mig.:)
    Yes, nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra när moderkakan ska ta över näringstillförseln till liten :)

Håller tummarna för ditt VUL! :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-07 10:30:47 följande:
    Tack!:) När tar moderkakan över? Är i V.8+4 på fredag.
    Tror det är vecka 10-12. Det är därför man inte kan ropa ett försiktigt "hej" förrän efter v.12.

Jag funderar på att gå tillbaka och göra ett nytt VUL i v13 bara för att se att hjärtat fortfarande slår + att gulesäcken tillbakabildats och moderkakan tagit över.
Svar på tråden Bf Augusti 2015