• Minxy

Bf Augusti 2015

Lovven skrev 2015-01-07 23:14:13 följande:
    Utan honom vet jag inte vad jag gjort. Sexlusten är också borta, min ÄLSKADE SEXLUST! Hur är det med den för er andra? Jag hade sex nästan varje dag innan nu känns det otroligt avlägset. Igår hade jag sex två gånger men då hade jag haft någon sexdröm på natten, känner att jag har otroligt lång startbana om det ens ska "vakna till liv". Det suger.
    Just nu (med illamåendet och hungern) har jag i princip noll sexlust, men det tror jag kommer lösa sig bara jag mår lite bättre.

Det hade jag ju nästan glömt! I mina två förra graviditeter fick jag väldigt många orgasmer i sömnen! :D Hade väääääldigt många trevliga nätter, kunde vakna 2-3 ggr på en natt av att det gick för mig ;) Synd bara om maken. När jag väl var vaken så var jag inte särskilt sugen eftersom jag hade haft "sex" hela natten :D
  • Minxy

Jag kan säga att det var helt rätt besökt av mig att vara hemma i måndags. Då mådde jag pyton hela dagen. Idag klev jag upp 05:30 och känner mig hyfsat ok, bara jag äter (mest hela tiden).

I princip kan man väl säga att man under graviditeten ska lyssna extra noga på kroppen och ge den vad den vill ha/behöver. Just nu är det tydligen mat i stora lass :)

Ha en trevlig dag alla!

• Minxy

Jag är inte alls särskilt trött den här graviditeten, vilket känns som en välsignelse :)

Illamåendet höll jag i schack idag med hjälp av en tidig lunch och därefter obscena mängder salta kex.

Var ruskigt hungrig när jag smet från jobbet vid 16. For hem till mamma och pappa och moffade pannkakor med barnen :)

Åh vad jag vill att de kommande 4 veckorna ska svischa förbi så jag har kommit över v. 12 nån gång!

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-08 20:55:47 följande:
    Jag bokade vul till 8+2, behövde dock inte köra vaginalt utan gick finfint på magen med vanligt ul. Pluppen var 17mm "stor" :)
    I princip samma som mig, min var 17 mm och bm sa att jag var i v. 8+1 :)
  • Minxy

Åh neeeej! Jag som har varit så nöjd över att jag inte mått illa idag. NU kommer hela skiten, nu när jag bara vill ligga i soffan och kolla på film :(

Mår superilla. Är äckligt mätt sedan middagen tidigare, men samtidigt liiiite hungrig och därför illamående, men när jag funderar på vad jag kan äta så känner jag bara att jag är för mätt :(

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-08 21:46:29 följande:

Har ul imorgon, så grymt nervös. Men efter 2 missfall och en onormal graviditet kanske nervositeten är befogad. Ska dock till den bästa överläkaren på gyn. Samma som skrapade mig i somras. Känns tryggt det jag, är ngt fel så är hon rätt person att upptäcka det. Vill verkligen att det ska gå vägen nu!:)

Håller tummarna! :)
  • Minxy
    jenwal skrev 2015-01-08 22:16:46 följande:

Så nervös... Har rejäl mensvärk och blöder lite grann. Efter toabesök blir det rosa/rött på papperet. Det känns så jobbigt... Var ju på VUL igår och då såg allt bra ut men eftersom jag nu har så ont i magen och blöder känns det så nervöst... Fortsätter det imorgon så ringer jag in för kontroll.

Jag har också extra mensvärk idag (dagen efter VUL). Jag förstår att du är orolig, det blir man ju när man blöder! Men - som det sagts tidigare tror jag att det mycket väl kan bero på att slemhinnorna är extra sköra och att man därför kan blöda lite lätt.
  • Minxy
    Lovven skrev 2015-01-08 23:56:02 följande:
    Vilken vecka är ni som blöder i?
    Jag blöder förvisso inte, men har lite extra mensvärk. Är i v.9 (8+1)
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 07:49:47 följande:
    Åh, vad skönt med ledighet!! Själv ser jag fram emot helg. Går in i v 11 imorgon, börjar må bättre men efter en heldag är jag ganska slut.

Såg i min app att jag idag gått 25% av grav. Coolt!!
    Ja jag längtar också efter helgen. Jobbar bara två dagar den här veckan, men känner att det är ungefär vad man orkar med.

Nu är det dessutom oxveckor framöver, ingen ledighet förrän tidigast sportlovet!

Funderar dock på att ta ut fp för sonen och vara hemma med barnen då och då. Har nämligen över 90 sjukpenningnivådagar kvar för honom och han fyller 7 nu, så jag har bara ett år på mig att ta ut de sista dagarna!
  • Minxy

Haha, ja....figuren är inte den bästa just nu :P

Jag är väldigt nöjd över att jag städat undan alla mina "smal-kläder" redan. Jag slipper bli förbannad varje morgon. Vissa klänningar får jag vänta med, för dom sitter ganska tight just för att framhäva bebismagen när den väl kommer. Just nu ser man bara allmänt underlig och oformlig ut.

Svar på tråden Bf Augusti 2015