• Minxy

Bf Augusti 2015

Honsomvill skrev 2014-12-27 05:44:39 följande:

Drar mig ur. Fick missfall i natt

Jag beklagar verkligen :(

Ta hand om dig!
  • Minxy

Jag står i ett köpcentrum och trängs med en miljon andra människor. Tänker köpa mammakläder på julrean. Kändes som en bra idé, men just nu mår jag bara illa (har varit hungrig i 10 minuter) :(

• Minxy

Panikhandla lunch, panikhandla lunch....varför har folk så svårt att bestämma sig för vad dom vill ha?! Det känns som om alla före mig i kön har världens beslutsångest. "Jaaaa, vad ska jag ha....hm...kanske en...eller nä, då blir jag så mätt...."

Gaaaaah! Påminner om när vi kom in till förlossningen med andra barnet. Det var natt, så man fick gå in och anmäla sig via akuten. Före oss stod två skruttiga tanter. Jag hade regelbundna kraftiga värkar och kunde knappt stå upp.

Tanterna till sjuksystern i luckan: "Jahaaa...men när kommer doktorn..?"

Ssk: "Så snart han har tid, så om ni bara slår er ner..."

Tanter: "Men kan det dröja länge..?"

Ssk: "Det vet jag tyvärr inte, men vi ropar upp er när det är er tur."

Tanter: "Jaha...men det kan alltså dröja ett tag?"

Under tiden stod jag och jämrade mig dubbelvikt alldeles bakom.

• Minxy

Och varför finns det inga vettiga mjuka bh:ar i rätt storlek till rätt pris?!

Jag är på Lindex och jagar efter en supermjuk bh att ha på natten. Är nu uppe i storlek 65 G (mina bröst sväller alltid kopiöst när jag är gravid).

Om man kollar på vanliga mjuka bh:ar, tex Sloggi, så är det storlekar 75A-85C. Jag då?!

Märks det att jag är lite irriterad? :)

• Minxy
    Längtansomtaröver skrev 2014-12-27 17:05:18 följande:

Får dra ur mig. Missfall på gång här. Får ingen hjälp innan måndag och mår skit. Lycka till ni andra!

Åh, beklagar om det är så :(
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-27 17:34:21 följande:

Minxy: hahaha vad rolig du är. Känner så igen mig i dina känslor och frustrationen! ;) jag är så sjukt lättirriterad nu så jag skrämmer mig själv till och med.

Hehe, skönt att jag inte är ensam :D

Jag vägrar dock visa det utåt. Biter ihop och knyter handen i fickan.
  • Minxy

Åh Gud...nu blev jag vansinnigt sugen på snabbmakaroner och riven ost! Måste måste måste fixa, bara jag blir klar med barnen pannkaka först.

• Minxy

God morgon alla :)

Idag gör jag slag i saken och röjer i garderoben. Jag har vanligtvis väldigt tajta kläder, så många av mina jeans, byxor och tröjor funkar inte längre eftersom det ser ut som om jag legat i sängen och käkat 2 liter glass om dagen den senaste månaden :(

Istället för att prova 100 plagg varje dag (och bli heligt förbannad/nedslagen 99 av de 100 gångerna) så plockar jag nu bort allt jag inte kan ha. Jag har hellre ett mindre urval av sånt jag vet faktiskt passar. Många oversize-tröjor kommer det bli de närmsta veckorna ;)

Hur gör ni andra med klädfrågan?

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2014-12-28 12:50:42 följande:

Älskar mjukiskläder för närvarande! Bara v9 men sååå svullen! Försöker välja bekväma kläder och gärna svarta :). Men känns som att jag behöver köpa på mig lite oversized nu tills jobbet börjar den 5e efter julledigt.

VUL förresten imorgon!

Spännande med VUL! :)

Ja jag lever också i mjukiskläder hemma. Tog mig faktiskt in till julrean igår och köpte två mamma-tröjor till senare i graviditeten.
Svar på tråden Bf Augusti 2015