• Minxy

Bf Augusti 2015

Sanandra skrev 2014-12-28 13:00:49 följande:

Hemma kan man ju gå i myskläder och klänning osv men för min del kommer det bli problem med jobbet.

Jobbar inom industrin och har arbetsbyxor som verkligen inte finns ngn växtmån i.:( Känns sådär att inte kunna ha arbetskläderna. Som tur var jobbar jag skift så arbetar bara 7 skift till innan jag går på 17 dagars ledighet, är i v.12 när jag kommer tillbaka.:)

Jag jobbar inom domstolsväsendet där det hör till att man ska ha skräddade byxor/kjol och en blus/skjorta. Oversize och tights brukar inte vara jättevanligt, men det får bli som det blir.
  • Minxy
    Sanandra skrev 2014-12-28 14:29:12 följande:
    Ja kan ju vara svårt att komma i tajt kjol framöver!;)
    Ja...av någon underlig anledning ser det inte lika bra ut som tidigare :P
  • Minxy
    KramKolan skrev 2014-12-28 14:48:59 följande:

Fortfarande i morgonrocken... Hatar att ens klä på mig just nu.

Måste snart duscha för vi ska bort ikväll. Hoppas jg hittar nåt i garderoben att komma i...

Ja jag gruvar mig för nyår! Lycka till med kläderna ;)
  • Minxy
    solskenskaka skrev 2014-12-28 15:05:34 följande:

Hoppar in i tråden! Plussade igår, bf kring 27 aug. Lite osäkert då mensen varit oregelbunden då jag fortfarande ammar vår dotter född juni 2014. Känner mig mest förvirrad just nu och att det kan vara skönt att läsa lite om hur det går för er andra!

Många skriver om kläder och sånt, antar att det är de som har bf tidigare i aug. Bra med påminnelse om vad som väntar smile1.gif

Önskar er ett gott slut på året!

Inte direkt, har beräknat BF 19 augusti och är alltså bara i v.7

Tyvärr så blir jag såhär i alla mina graviditeter. Lägger på mig ganska tidigt, men går i gengäld inte upp mycket alls i slutet. Landade på +8 kg i första graviditeten och +7 kg i andra. Har sett höggravid ut redan i vecka 11-12 :(
  • Minxy
    solskenskaka skrev 2014-12-28 21:41:47 följande:
    Någon som vet om alla får göra VUL eller om det beror på vart man bor?
    Det beror delvis på var man bor, men också på om man haft flera tidiga missfall, om man blivit gravid genom IVF mm mm.

Andra går till privata kliniker där VUL ingår (eftersom man betalar för det)
  • Minxy

Men det här är ju faktiskt väldigt irriterande.

Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.

De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

• Minxy
    excalibur skrev 2014-12-28 23:48:30 följande:
    Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)
    Ja maken sa igår kväll (när jag satt med min tredje piggelin...) att det inte kommer dröja länge förrän någon fattar vad som står på.

För mig är inte illamåendet så farligt på morgonen. Det är värre från 12 och resten av eftermiddagen/kvällen. Eller det kanske beror på att jag inte klivit upp förrän runt 10-tiden hela julledigheten :P
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-29 11:32:49 följande:
    Har också så...illamående om jag inte äter hela tiden. ..känns som jag helst vill ha nått i munnen hela tiden! Åh ...piggelin, det lär jag testa...jag proppar i mig jättemånga clementiner för att klara av det värsta illamåendet...men lätt att man suger på nått sött...inte bra...har gått upp ett kilo, väger 59 nu! Brukar inte äta efter sju på kvällen, men nu måste jag ju äta massa då!!!! Rädd för att gå upp för mycket i vikt, är i v. 9 nu!!!! smile1.gifsmile1.gif
    Men du kanske blir som mig Micka :)

Med båda tidigare barnen har jag gått upp det mesta under den första halvan av graviditeten. Jag brukar vanligtvis inte heller äta något efter 18 på kvällen, men nu äter man ju minst en gång i timmen.

Det enda som är positivt (för mig) är att jag inte längre är sugen på godis och chips/läsk. Det har jag annars stora problem med som ogravid.

Jag slår dig förresten ;) Har redan ökat från 58 till 61 och är bara i v.7! :D
  • Minxy
    excalibur skrev 2014-12-29 14:40:03 följande:
    Hehe, här sa gubben att jag äter oss ur huset när jag åt frukost för miljonte gången i förmiddags! :P Jag som aldrig äter frukost annars.. Men va gör man inte för att slippa må illa ;) Har bara gått upp 1kg än, blev lite chockad, trodde det skulle va mer, men det kommer klart :)
    Ja det lär nog öka om ett tag :)

Jag äter ofta, men lite. Till frukost blev det en hårdbrödmacka och ett glas citronvatten. En timme senare en tallrik fil och havrekuddar. En timme senare en till hårdbrödmacka. Osv osv.

Just nu gör jag kladdkaka på barnen begäran. Det går förvånansvärt bra än så länge, men jag ville inte smaka på smeten.
Svar på tråden Bf Augusti 2015