• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Lillon skrev 2014-12-11 22:01:13 följande:
    Hihi spännande! Hade julfest i veckan så det var sista gången jag drack alkohol i december :) rätt intressant att tempa faktiskt, får hoppas jag får någon ökning efter äl :D
    Åh, jag säger bara att jag kör så är problemet löst ;) Ja, skulle vara kul att börja nu och se skillnaden, ska nog köpa temp imorrn :) har en speciell anteckningsbok där jag skriver ner det mesta som händer i kroppen, så bara skriva ner temp där och se hur den går :) sambon börjar tycka jag gör allt knas just nu för att få veta när äl är, haha ;) 
    Lillon skrev 2014-12-11 22:26:18 följande:
    Det bästa är tydligen i rumpan.. Men känns ju lagom kul :D Men under tungan med stängd mun funkar också bra, så gör jag. Armhålan är helt värdelös, diffar jättemycket och där ska man inte mäta om man vill kunna se sin egna kurva korrekt :)
    Uppväxt med rumpan så kanske får köra på det så man får rätt utslag, men om munnen fungerar lika bra är det såklart mycket lättare. Gud, vilket svårt val :P har man väl börjat använda den på ett ställe får man ju köra på det för att få samma tempskillnad.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-11 22:17:58 följande:

Enligt alla mätningar skulle jag haft äl mellan den förste och femte dec (beroende på när man ändrar lite värden för att vara på säkra sidan). Men nu har jag i tre dagar haft sån otrolig äl-värk så sex har varit uteslutet. Jag har i alla fall tolkat det som äl-värk. Men det blir ju nionde till elfte... hur mycket stämmer de där äl-kalendrarna? Och hade jag äl nu så blev det inget plus denna månad för det kändes som kraftig mensvärk.

En äl-kalender är ju inte exakt, för alla har äl olika länge innan mensen. Din kalender kan skilja sig med några dagar. Tror det kan diffa runt 5-6 dagar hos olika kvinnor om jag inte minns fel. 
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-11 23:25:52 följande:
    Kan tipsa om appen ovuview! Där kan man se en kurva över sin temperatur och även fylla i när man haft sex, symptom osv. Den räknar även ut ägglossningsdatum och mens :)
    Oj, nu när jag inspekterar min app mer noggrant så ser jag ju att min app också har tempkurva :D tack för tipset! Mycket lättare med en app så man har koll! Min säger ÄL den 19, men med tanke på att mensen var 7 dagar sen kan kanske äl ha rubbats också?
  • Ztarduzt
    JNR skrev 2014-12-11 23:56:38 följande:

Är det någon som har något tips på Ägglossningstester? :)

Jag har blivit rekommenderad clearblue, alla billiga har aldrig fungerat för mig eller för en annan här. :)
  • Ztarduzt
    JNR skrev 2014-12-12 00:18:56 följande:
    Jag har bara testat de som är billiga men alla visar negativt! :/ Man skulle kanske köpt hem några av clearblue, synd bara att dom kostar lite mer och eftesom min mens är lite oregelbunden så måste jag testa ganska många gånger :)
    Men gör som jag och Lillon! Tempa :) Jag ska börja snart och det är ju definitivt billigare än massa test som man måste ta hela tiden :) 
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 07:37:48 följande:
    Så lite så :D Kom din mens senare så borde också din äl vara senare. Min app räknar ut äl enligt mens och har jag senare mens har jag senare äl också :)
    Jo den har ju ändrat sig, men om mensen försöker återhämta sig till sin ursprungliga tid så kanske äl kommer tidigare ;) kan ju alltid hoppas äl kommer typ.. nu. Tempade idag då jag hade vilat ett tag. min temp är just nu 1 grad högre än vad jag normalt har. Så, jag har nog feber..
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 07:41:17 följande:
    Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
    Men, jag har inte tid att vänta några månader ;) ska plussa denna månad! ;)
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-12 14:08:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är okej? Är 22 år gammal och är på fjärde försöket med första barnet :) Är lite osäker på när BIM är pga att jag fick missfall förra månaden, men jag tror att det är den 15/12. Har några symtom, så hoppas verkligen att det tyder på graviditet! :)

Välkommen! :) 
    Jag håller tummarna för dig att du är gravid och slipper ett till missfall! 
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 17:52:24 följande:

Huu jag skulle aldrig ha tålamod till att tempa
    känns också som att man måste hålla på ett tag innan man verkligen har koll på vad som e vad,vilken temp som betyder vad
    och hoppas att man inte blir förkyld nu, som många blir, för då vetefan

själv kör jag på en metod
    har sex:)
    så har man sex så lär man ju pricka in ÄL oavsett

Jag gör just nu det jag kan för att kolla om jag verkligen har äl, då jag börjar bli osäker. :) 

Jo klart, inte för ofta, inte för sällan så borde man ju lyckas någon gång att få till ett pyre där inne :)
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 17:56:24 följande:
    jo precis, jag har tre stickor kvar så jag kanske ska kolla nu vid betänkt äl men tror det blir svårt då mensen var tidig
    allt blir så fel då mensen inte vill komma samtidigt varje månad... jag litar inte på äl-stickorna just nu, enligt dom har jag ingen äl och jag vill inte tro det än. :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014