• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Anonym (Ava) skrev 2014-12-07 18:28:12 följande:
    har du testat vid varje mens? på vilket sätt vet du om du har ÄL? använder du en app, tempar du?

klart man blir ledsen och orolig, om det är fel på din ÄL kanske ni ska boka utredning??
    Jag testar varje månad, temp går inte då jag varierar mellan 35-36 beroende på tempen inne..  Men alla ÄL test visar negativt men vi kör ändå via en app jag följer, den har haft rätt med BIM varje månad så jag går efter ÄL där också och har massa sex i 10 dagar runt appens beräkningar, sen ungefär varannan dag annars för att vara säkra. 

Man måste ha försökt i 1 år innan dom gör utredning, så i April kan jag be om en. Länge dit :/ 
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-07 18:36:26 följande:
    varför ringer du inte nu och säger att du försökt i ett år? det kan dom ju inte kolla upp..
    Vart ska jag ringa? Kvinnokliniken vet när jag tog ut spiralen.. 
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-07 18:37:04 följande:
    regelbunden mens?
    ja, boka tid för utredning!
    Den var rätt regelbunden med 30-31 dagars mellanrum, rätt lång cykel. Men nu senast rubbades den 7 dagar så har ingen koll på min cykel just nu..
  • Ztarduzt
    VillBliTre skrev 2014-12-07 18:48:51 följande:
    Inga vitaminer eller annat innan plusset.
    tusan, hoppas någon kan komma med något jag inte tar och att det ger ett mirakel ;) 
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-07 18:54:11 följande:
    Jag vetju inte var du bor men jag googlade utredning för ofrivillig barnlöshet och fick upp olika nummer.
    Jag bor i Umeå. Får googla och se vad jag får upp här! 
    Tack för hjälpen!
  • Ztarduzt
    Elinn skrev 2014-12-07 20:29:17 följande:

HEJ! Läste inte alla dina inlägg, så du kanske har skrivit. Men tänkte bara säga.. att jag har testat med ägglossningstest och aldrig fått utslag.. trots att jag har två barn. (då testade jag även dessa månader då jag uppenbarligen haft ägglossning) Oroa dig inte! Snart så!

Hur gammal är du?

Okej, får se till att bara ligga en massa då ;) undrar vad det är som gör att man inte får utslag.. har dessutom läst att om man inte får äl så är mensen större men mindre smärtsam.. jag kan inte ens gå utan smärtstillande, men blöder oftast inte så himla mycket.. 
    Skönt att du inte heller får utslag men har 2 barn! 

Jag är 23, sambon 31..
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-07 20:26:55 följande:
    Vågar mig på ett grattis :)

Ztarduzt, testar du med äl-test både morgon och kväll? Kan ju missa utslaget annars om du har en snabb stegring! Men är det så att du verkligen inte har äl måste det kollas upp, tror man får hjälp snabbare om man har problem med det (för utan äl går det ju inte oavsett tid). Om du inte får hjälp direkt av vården kanske du kan gå till en privat gyn, dom kan ju se att äggen är på väg att mogna iaf...
    jag testar 3 per dag för att vara säker, och har mycket sex trots ingen stegring ifal testet inte vill fungera ;P 
    Jo, får ta och kolla upp det, har tid hos kvinnokliniken i januari typ men känns så segt att vänta tills dess.. vill ju plussa nu! 
    Får googla och se vart man kan göra det och om det går snabbare. Efter att en annan här inte fått utslag på äl-test men ändå har 2barn gör det lite mer uthärdligt iallafall! :)
  • Ztarduzt
    Elinn skrev 2014-12-08 16:35:39 följande:

ja precis!! bara att fortsätta.. :)

Jag har haft utebliven ägglossning vid två tillfällen tror jag. Men då var mensen jättesen.. och jag hade ingen mensvärk!

Usch, jag hade BIM i fredags/lördags... ingen mens i sikte över huvud taget, men minus på stickan!!! Störigt! Hellre mens då så man kan börja om på ny kula!!

Testen hade utgångsdatum för ett år sen, men visst ska de väl funka om kontrollstrecket dyker upp?

Okej, jag har alltid cp hög mensvärk, utan smärtstillande kan jag inte ens stå upp. 

Hm, du kanske inte får utslag än? kanske kommer om någon dag? :) 

Dom borde funka, men man vet ju aldrig :/
  • Ztarduzt
    Usch, fick tag på kvinnokliniken idag, dom var inte alls förstående utan det slutade med att jag avbokade hela mötet. Jag förklarade att jag har BIM den 2/1, mötet var bokat 30/12. Hon förstod inte varför jag skulle vara rädd för missfall, är ju bara en gynekologisk undersökning där dom kommer undersöka min livmoder. Hon sa "men är du gravid då gör det väl inte så mycket, är ju inte så långt gånget så det är ju bara vänta nån månad" jag typ "jaha?! men Om jag är gravid så kommer mötet orsaka att bebisen försvinner?" varav svaret blev "ja, men det är så tidigt skede så du kommer ändå inte märka det".
    nämen, tack. Rynkar på näsan
  • Ztarduzt
    CherryBlossom skrev 2014-12-08 06:31:21 följande:

Superstort grattis till dig manu88!

Ztardust, jag har läst massor här på FL om att bidrottninggelé (kapslar) skulle kunna vara bra på nåt vis, har inte riktigt fattat hur men...

Jag har varit utan preventivmedel i typ över ett år utan att det hänt något, fast innan har vi väl i och för sig med hjälp av appen försökt undvika att ligga vid äl så... Kanske inte behöver oroa mig ännu. Men känns som att somliga blir prego av att bara vara i närheten av en naken karl så det kan ju kännas lite orättvist nu när man väl försöker och vill. Men det blir nog vår tur också ska du se, och åldersmässigt behöver ju inte du oroa dig riktigt än i alla fall ;) håller tummarna!

hm, har läst att vissa inte märker skillnad och vissa reagerar negativt, allt beror nog på hur man är som person och vad man tål.. men förstår inte heller HUR det fungerar.. vissa tycker bisolvon fungerar as bra, medans andras cykel blir helt felvänd.. :s vill inte proppa i mig något ifall det förlänger min redan för lång cykel. MEN; Alla som använt bidrottninggelé, hur har ni ätit det? hur ofta? hur har det fungerat för er? alltid bra med många svar så skriiv!! :)  

Kan kanske vara lite svårt att bli gravid om man undviker äl, men ja, vissa blir gravida utan samlag känns det som ^^  Jag hoppas denna månad vill ge med sig! :) 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014