• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Decibel84 skrev 2014-12-08 12:21:55 följande:

glöm inte att många rekommenderas att faktiskt inte ha sex så ofta, typ var annan var tredje dag så spermierna är av god kvalité

Vi försöker ta varannan, men halkar just nu efter lite pga massa annat så man inte ens orkar.. slutar väl med att man inte ens har sex så när väl äl kommer är alla spermier döda :O
  • Ztarduzt
    CherryBlossom skrev 2014-12-08 17:08:19 följande:
    Hehe nä men då ville vi ju inte att det skulle bli nåt, men nu har vi haft sex runt äl i åtmintone 3 mån utan att nåt händer. Fast 3 mån är väl ingenting i ett sånt här sammanhang, så får väl försöka ta det lugnt bara ;D stör mig bara på typ filmer där de har oskyddat sex 1 gång och blir gravida direkt, känns ju väldigt osannolikt.
    Jag stör mig lite på att folk lyckas bli gravida av ett onenightstand från krogen, dom har sex en gång på en hel månad och lyckas bli gravida, på fyllan.. känns som orättvist då man själv försöker massor och dom lyckas på ett ligg.. kanske gäller att slappna av och inte tänka på det alls som dom gör? dom har väl inte planer på att bli gravida så man kanske får slappna av lite själv också och sluta tänka på det.. ska prova det den här månaden, tänka på julen och alla förberedelser och "glömma" allt detta och se hur det går :)  (lycka till liksom ;))
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-08 17:59:25 följande:
    Märkligt beteende av kk. Förstår att det istället blev att du avbokade. Samtidigt vill du ju ha svar... Vad händer nu?
    Hon sa att jag hamnade på väntelistan på nytt, så det kommer ta ca. 6 månader innan jag får en ny tid. Förhoppningsvis är jag gravid vid det laget.. 
    Ska försöka få en tid någon annanstans, men vet inte vart.. vill ju veta om något är fel :/
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-08 18:17:14 följande:
    Men vilka idioter! Tycker vården tar tidiga missfall väldigt lätt men att prata om en ofrivillig abort sådär är sjukt respektlöst!

Finns det någon annan du kan göra undersökningen hos? För det är något som måste göras förr eller senare eller hur var det?
    Kände mig helt knäckt, känns så skumt att dom inte förstår ens känslor. Jag har försökt i snart 9 månader och dom förstår inte varför jag är rädd för missfall. 

Jag har ingen aning, måste få tag i en privat klinik då så får googla, just nu känner jag ingen ork utan känner bara att alla kommer bemöta mig på samma sätt. 
    Undersökningen vill jag göra då ingen vet vad det är. Får hugg i äggstockarna och det enda hon på kk sa var "men det kan ju vara ägglossning du känner" varav jag svarade "men jag har det ju var och varannan dag, hur kan det vara ägglossning?!" varav hon svarade "mjaemen...... men du kan ju göra undersökningen hur som helst" och sen började konversationen jag redan skrivit.. 

förstår ingenting.
  • Ztarduzt
    holly03 skrev 2014-12-08 18:32:58 följande:

Hej hänger på här jag me! Hoppas d är ok! Är 32, bor i sthlm, har precis börjat bebisverkstan igen! Vi har en son på 3 år sen förut..Tror vi prickade in äl för ngn dag sen, kan ha blivit lite försent..annars är det bara på't nästa mån igen! Kul o följas åt!
    :)

Välkommen! :) 

Kul att skaffa ett till barn, jag försöker för fullt med min första och har försökt sedan April, men som du sa : bara på't igen! ;D 
    Jag är 23 år :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-08 19:49:13 följande:
    6 mån väntetid är ju inte ok heller, ring en privat gyn så lär du få tid i princip direkt. Låter som att du ändå bör kolla upp det, och du kan ju passa på att be gyn kolla att du ägglossar också. Betalar du för vården kan de ju inte direkt säga nej...
    Får göra det, ska bara hitta någon som inte är aaallt för dyr ;D 

Idag har jag haft extremt ont i båda äggstockarna, känns ungefär som mensvärk men ändå inte.. är för tidigt för äl då mensen slutade den 5/12. 
    Vad kan det vara? Jag vet att det är det jag ska kolla upp men om någon har ett förslag så känns det förhoppningsvis lite bättre.. 
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 20:35:26 följande:

Nu känner jag mig oerhört korkad. Har ju BIM imorgon. Köpte ett par tester från någon hemsida. Började testa redan i helgen i hopp att det skulle synas. Negativt resultat.. blev besviken..

Idag passade jag på att läsa mer av instruktionerna till testerna. "Testerna är så känsliga att de kan visa graviditet en dag efter utebliven menstruation"

Hallå, va? Testade helt i onödan eftersom dessa tester är såååå känsliga...

Dagens läxa.. läs instruktionerna ordentligt.

Hm, inte så konstigt att det visade negativt om dom är såååå känsliga.. tycker dom är rätt normala i känslighet om dom visar en dag efter BIM ;) 

Lycka till med testet... på torsdag (?!) ;)
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 21:42:24 följande:

"Sååå känsliga" var mer ironi. Det var ju typ standard. Själv trodde jag de var varianten som man kunde testa tidigt.

Några dagar till av hopp då :)

Jag vet, var också ironisk :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-09 21:54:50 följande:

Har för mig att om du hittar landstinganslutna (?) så är det samma taxa och går på frikortet...

Har ingen erfarenhet själv men cystor på äggstockarna kanske? Verkar inte helt ovanligt att ha det. Hoppas såklart att det inte är något!

Hittar bara en privat klinik i umeå, dom tar 950kr för ett möte.... :|

Nu blev jag bara mer orolig, har ont i båda så det försämrar ju en hel del om det är det :/
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 21:39:59 följande:

Läste här på familjeliv om tester som kunde känna tidigare. CB var det tydligen 4 dagar innan BIM.

Vilken djungel..

Känns ju bra såhär nu efter men lagom dum jag känner mig då. Haha, blir skadad av alla som lyckas plussa innan bim.

Ja, det blir nog ett test då på torsdag om inte mensen kommer.

Synd CB är så dyra, inga man vill testa ofta med :/ dom ser jag som "plussat med billigt test? Ta Clearblue för att veta till 100%"

Förstår dig, lätt hänt att man inte läser noggrant då man testat förut och tror det är andra typer av tester. Haha jag med.. Jag plussar inte ens efte BIM så man blir rätt avis!

Håller tummarna för plus då!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014