• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej hej! Sista gången jag uppdaterar BIM-listan här på ett tag nu, någon annan får gärna ta över. Kyss Jag kommer inte att vara inloggad så mycket de kommande veckorna, hör av mig igen efter ÄL och innan nästa BIM som är 2 januari. Hoppas verkligen att fler plussar nu! Lycka till allihopa!! Skrattande

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    .

5/12
    Fastfrusen, 26 år, första barnet, första försöket
    Monn, 28 år, första barnet, första försöket
    cme86, andra barnet, fjärde försöket

6/12
    Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket

7/12
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12
    Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

10/12
    Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket

11/12
    manu88

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

17/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

--------------------------------------------------------------

BIM okänt
    Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Ioitie, tredje barnet, första försöket
    Lissing, tredje barnet, tredje försöket

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

• Lillon
    fastfrusen skrev 2014-12-02 19:58:12 följande:
    Jag förstår verkligen, men hoppet är ju klichéartat det sista som överger en! Funderar typ på att jag vet inte, börja sticka barnkläder bara för att få tiden till äl/bim att gå!
    Hoppas verkligen att du plussar!!! :)

Jag beställde precis hem en basaltermometer och äl-stickor, kommer att köra lite mer hardcore denna månad ;) Lite rädd för att vi missar äl-dagen dock.. Enligt min app som jag följer ska jag ha ÄL 19e dec, men han åker iväg till sin släkt 18e dec.. Jaja, får hoppas det sätter sig 18e då hehe. Får se med äl-stickorna om jag ens har äl då.

På återseende! :)
  • Lillon

Vad roligt att ni håller igång tråden!! Jag har tempat i en vecka nu (köpte en basaltermometer) och har legat runt 36.2 grader. Äl 18-19e och BIM 2 jan :)

• Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 21:57:58 följande:

Vi har samma ÄL och BIM!  funderar på att tempa denna månad bara för att, men äger inte ens en termometer.. 

Hihi spännande! Hade julfest i veckan så det var sista gången jag drack alkohol i december :) rätt intressant att tempa faktiskt, får hoppas jag får någon ökning efter äl :D
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 22:06:45 följande:

Skum fråga, men, vart ska man tempa när man tempar för äl? Vart ger det bäst utslag? 

Det bästa är tydligen i rumpan.. Men känns ju lagom kul :D Men under tungan med stängd mun funkar också bra, så gör jag. Armhålan är helt värdelös, diffar jättemycket och där ska man inte mäta om man vill kunna se sin egna kurva korrekt :)
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 22:34:23 följande:

Åh, jag säger bara att jag kör så är problemet löst ;) Ja, skulle vara kul att börja nu och se skillnaden, ska nog köpa temp imorrn :) har en speciell anteckningsbok där jag skriver ner det mesta som händer i kroppen, så bara skriva ner temp där och se hur den går :) sambon börjar tycka jag gör allt knas just nu för att få veta när äl är, haha ;) Uppväxt med rumpan så kanske får köra på det så man får rätt utslag, men om munnen fungerar lika bra är det såklart mycket lättare. Gud, vilket svårt val :P har man väl börjat använda den på ett ställe får man ju köra på det för att få samma tempskillnad.

Kan tipsa om appen ovuview! Där kan man se en kurva över sin temperatur och även fylla i när man haft sex, symptom osv. Den räknar även ut ägglossningsdatum och mens :)
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 23:39:30 följande:

Oj, nu när jag inspekterar min app mer noggrant så ser jag ju att min app också har tempkurva :D tack för tipset! Mycket lättare med en app så man har koll! Min säger ÄL den 19, men med tanke på att mensen var 7 dagar sen kan kanske äl ha rubbats också?

Så lite så :D Kom din mens senare så borde också din äl vara senare. Min app räknar ut äl enligt mens och har jag senare mens har jag senare äl också :)
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 01:19:57 följande:

Men gör som jag och Lillon! Tempa :) Jag ska börja snart och det är ju definitivt billigare än massa test som man måste ta hela tiden :) 

Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 01:19:57 följande:

Men gör som jag och Lillon! Tempa :) Jag ska börja snart och det är ju definitivt billigare än massa test som man måste ta hela tiden :) 

Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
  • Lillon

Många som inte känner av sin äl, inklusive mig. Märker inte något alls i kroppen förutom äl-flytningen som jsg får ibland.

Tycker inte man ska jämföra sig med andra, alla kroppar funkar olika :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014