• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Anonym (hoppla) skrev 2014-11-27 19:14:43 följande:

Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?

Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.

Det är vårat första försök till vårat första barn :)

Vi är 24 år och bor i mellansverige :)

ABSOLUT, välkommen! :)
  • Lillon

Okej hörni vad är detta. Vaknade i morse och upptäckte en liten blödning. Är inne på ÄL +10 nu, bim 5 dec. Brukar ALDRIG ha mellanblödningar, har varit utan ppiller i två år och aldrig haft en mellanblödning. Vad kan detta vara?? Spelar min kropp mig ett spratt?! :o Dåligt tecken eller bra?!

• Lillon

Googlade lite om nidblödning och får hoppas att det var det!!! :D Blödde bara pyttelite imorse, försvann nästan på en gång. Nu är det bara att vänta och se :)

• Lillon
    Myspys85 skrev 2014-11-29 09:10:27 följande:

Förresten, är det någon som äter extra D-vitamin såhär års och särskilt nu inför graviditeten? Jag tänkte först köra med apotekets Kvinna-tabletter, men var egentligen bara ute efter folsyran och då jag fick huvudvärk av de tabletterna har jag nu börjat med bara folsyra istället. Tänker dock köpa extra D-vitamintabletter eftersom man får så jäkla lite solljus så här års! Googlade just på det och såg att det faktiskt kan öka chanserna att bli gravid också, så då känns det ju som ett ännu bättre beslut!

Ja, äter alltid d-vitamin på vinterhalvåret. Man får tyvärr ingen d-vitamin av solen på vintern, den är för lågt på himlen. Blir lite piggare av att käka d-vitamin också :)
  • Lillon
    Maglizz skrev 2014-11-29 13:12:24 följande:

Min sambo jobbar 2 skift och har himla massa, men tar tid för att ha avslappnad sex och ha tid för mig framförallt. Så vi har haft sex var 2e till 3e dag för att liksom.

Jag har BiM 7/12 men har NOLL känningar alls. Möjligtvis haft liknande mensvärk men det sa Barnmorskan att det var ägglossning.

Tappat hoppet nu.. Blev inte lättare av att min kompis idag plussade.

Tappa inte hoppet! Vissa har inte känningar alls och plussar ändå. Håller tummarna för dig! :)
  • Lillon

Jag hade lite blödningar i morse igen, svagt rosaröda. Annars har jag inte kännt av något. 6 dagar till BIM :)

• Lillon
    Boonyi skrev 2014-11-29 13:30:15 följande:

Min mens kom äntligen igår! Och det är bra för efter mens kommer ÄL (och massa mys:) och sen kommer Bim och sen kommer plus och sen kommer skräckblandat lyckorus! Eller så har jag tänk mig att det ska bli i alla fall, naiv som jag är.

Det bästa är att tiden i december alltid brukar gå extra fort eftersom det är så mycket att pyssla med inför jul och nyår! 

Så sant så sant!! Hoppas du får en toppenfin helg! :)
  • Lillon
    basilikas skrev 2014-11-30 10:39:56 följande:

Får jag också hänga här? 

Jag och min Sambo ska försöka bli gravida nu i december. Har ÄL runt den 10:e december. Det blir första försöket för oss, och vi har inga barn sen tidigare.

Har ni några tips på vad man ska tänka på? Gällande vad som helst. Känner mig helt förvirrad. 

Välkommen! Har inga direkta tips att ge, vi är också på första försöket och första barnet :) Men folsyra ska du iaf börja äta nu på en gång och annars är det väl bara att försöka äta nyttigt och motionera regelbundet :)
  • Lillon

Anonym (Belle) och Tigerlilja86, hur går det för er? Har ni plussat eller är det nytt bim-datum? Och ni som är längst nere i listan utan datum, uppdatera gärna så kan jag lägga in er! Rensar bort dem som inte har datum eller passerat BIM om jag inte hör något från er :)

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

26/11
    Anonym (Belle), andra barnet

28/11
    Tigerlilja86, 28 år, andra barnet, andra försöket

5/12
    Lillon, 25 år, första barnet, första försöket
    Fastfrusen, 26 år, första barnet, första försöket
    Monn, 28 år, första barnet, första försöket
    cme86, andra barnet, fjärde försöket

6/12
    Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket

7/12
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12
    Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

10/12
    Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket

11/12
    manu88

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

17/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

--------------------------------------------------------------

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Ioitie, tredje barnet, första försöket
    basilikas, första barnet, första försöket

PlusGravid! Plus

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014