Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?
Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.
Det är vårat första försök till vårat första barn :)
Vi är 24 år och bor i mellansverige :)
Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?
Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.
Det är vårat första försök till vårat första barn :)
Vi är 24 år och bor i mellansverige :)
Okej hörni vad är detta. Vaknade i morse och upptäckte en liten blödning. Är inne på ÄL +10 nu, bim 5 dec. Brukar ALDRIG ha mellanblödningar, har varit utan ppiller i två år och aldrig haft en mellanblödning. Vad kan detta vara?? Spelar min kropp mig ett spratt?! :o Dåligt tecken eller bra?!
Googlade lite om nidblödning och får hoppas att det var det!!! :D Blödde bara pyttelite imorse, försvann nästan på en gång. Nu är det bara att vänta och se :)
Förresten, är det någon som äter extra D-vitamin såhär års och särskilt nu inför graviditeten? Jag tänkte först köra med apotekets Kvinna-tabletter, men var egentligen bara ute efter folsyran och då jag fick huvudvärk av de tabletterna har jag nu börjat med bara folsyra istället. Tänker dock köpa extra D-vitamintabletter eftersom man får så jäkla lite solljus så här års! Googlade just på det och såg att det faktiskt kan öka chanserna att bli gravid också, så då känns det ju som ett ännu bättre beslut!
Min sambo jobbar 2 skift och har himla massa, men tar tid för att ha avslappnad sex och ha tid för mig framförallt. Så vi har haft sex var 2e till 3e dag för att liksom.
Jag har BiM 7/12 men har NOLL känningar alls. Möjligtvis haft liknande mensvärk men det sa Barnmorskan att det var ägglossning.
Tappat hoppet nu.. Blev inte lättare av att min kompis idag plussade.
Jag hade lite blödningar i morse igen, svagt rosaröda. Annars har jag inte kännt av något. 6 dagar till BIM :)
Min mens kom äntligen igår! Och det är bra för efter mens kommer ÄL (och massa mys:) och sen kommer Bim och sen kommer plus och sen kommer skräckblandat lyckorus! Eller så har jag tänk mig att det ska bli i alla fall, naiv som jag är.
Det bästa är att tiden i december alltid brukar gå extra fort eftersom det är så mycket att pyssla med inför jul och nyår!
Får jag också hänga här?
Jag och min Sambo ska försöka bli gravida nu i december. Har ÄL runt den 10:e december. Det blir första försöket för oss, och vi har inga barn sen tidigare.
Har ni några tips på vad man ska tänka på? Gällande vad som helst. Känner mig helt förvirrad.
Tips! Går ett program på femman nu som heter Livet på BB :D
Anonym (Belle) och Tigerlilja86, hur går det för er? Har ni plussat eller är det nytt bim-datum? Och ni som är längst nere i listan utan datum, uppdatera gärna så kan jag lägga in er! Rensar bort dem som inte har datum eller passerat BIM om jag inte hör något från er :)
BIM
26/11
Anonym (Belle), andra barnet
28/11
Tigerlilja86, 28 år, andra barnet, andra försöket
5/12
Lillon, 25 år, första barnet, första försöket
Fastfrusen, 26 år, första barnet, första försöket
Monn, 28 år, första barnet, första försöket
cme86, andra barnet, fjärde försöket
6/12
Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket
7/12
Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket
8/12
Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket
10/12
Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket
11/12
manu88
15/12
Teakfreak, 33 år, första försöket
Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
17/12
Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket
20/12
isabelless, första barnet, första försöket
21/12
Myspys85, första barnet, första försöket
24/12
TIlde15, första barnet, tredje försöket
25/12
Steph9006, första barnet, andra försöket
CherryBlossom, 32 år, första barnet
30/12
Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket
--------------------------------------------------------------
Queen S, 24 år, första barnet
Anonym (planerar), tredje barnet
Ioitie, tredje barnet, första försöket
basilikas, första barnet, första försöket
Gravid!
Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)