Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Åhh så himla tråkigt! Idag på jobb kände jag hugg i svank/sidan som varade ganska länge som jag inte kände igen, och tänkte, men tänk om! Men senare fick jag migrän och nu känner jag mig blödig och ryter till ibland - det vill säga solklar pmsig. Får alltid huvudvärk kring mens. Så. Trist. 

• fastfrusen

Så har mens kommit igång på bim! Åtminstone skönt att jag inte skenade, kände inga symtom under hela äl till bim, och att den är regelbunden! Ny äl kring 22 dec och ny bim 5 jan :) 

• fastfrusen

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

5/12

Monn, 28 år, första barnet, första försöket
    cme86, andra barnet, fjärde försöket

6/12
    Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket

7/12
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12
    Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

10/12
    Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket

11/12
    manu88

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

17/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

5/1 
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

--------------------------------------------------------------

BIM okänt
    Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Ioitie, tredje barnet, första försöket
    Lissing, tredje barnet, tredje försöket

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

• fastfrusen
    Maglizz skrev 2014-12-13 12:38:42 följande:

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

Åh vad roligt! Grattis! Tänk att det ändå blir ett par plus i tråden :))
  • fastfrusen

Grattis småland! Vad roligt :D

Jag har totalt glömt bort äl pga massor av jobb så idag frågar sambon mig "tror du vi lyckades imorse?" och jag inser att han har bättre koll på min kropp än vad jag har! Har inte tänkt på stickor eller kalender öht, men visst stämmer det att äl är idag. Så himla gulligt! Så bim om 14 dagar! 

Kommer definitivt dricka något glas vin över jul och nyår, såhär tidigt räknas det ju inte, och vill försöka leva som vanligt fram tills det faktiskt blir ett plus.

• fastfrusen

Är på äl +7 idag, känner inget öht likt förra månaden så tror inte det tog sig den här gången heller! Tänker att det är lite för tidigt att testa på nyårsafton, men man kanske ska ändå för att kunna dricka bubbel med bättre samvete?

• fastfrusen

Åhh nu blev jag också sugen på att testa imorgon, ÄL+9 isåfall, men har inga engångsmuggar hemma och bara stickor som man doppar. Hinner inte fixa innan jobb heller. JAJA. :(

• fastfrusen

Åh grattis alla! Så himla roligt!! Jag ska sno med mig en plastmugg hem från jobb så jag testar ikväll, även om det känns väldigt otroligt med kvällsurin samt äl+9 ;) får knipa nu resten av dagen!

• fastfrusen

Neg test igår på äl +12 och inga symtom den här månaden heller! Åtminstone skönt att jag inte går omkring och skenar som jag gjort tidigare då vi inte ens försökt :P Förväntar mig migrän, mensvärk och mens imorgon Död

• fastfrusen

Jag blir tokig på min kropp! Är bim +2 och ingen mens men neg gravtest senast idag, alltså, helt blankt. Har aldrig sen mens, aldrig. Jag är inte gravid så mensen är ju sen av annan anledning och jag tänker att det är för att jag säkert gått upp ett par kilo nu kring jul (kan mens ens bli sen av det?). Känner att jag "vill" ta tag i vikten för jag tänker att fertiliteten bör ju öka om man kommer ner i BMI och att det kanske blir lättare att klara av grav om man inte redan ligger +10-15kg. Åh. Kan mens komma nu så man kan ha sin sista chokladcraving och sedan jag vet inte, sluta.

• fastfrusen

Fick min mens nu på cykeldag 35, helt sjukt långt tycker jag. Och med den kom den eviga värken. Önskar att man blev gravid fort så man kunde få 2-3 barn och sedan bara plocka bort hela paketet. Det är ju galet när man räknar på det, hur lång tid man går omkring och lider och blöder! Nu vet jag inte hur det är med äl kommande månaden, så ska testa med äl-test och eh ja, sikta på ökad motion! Enligt app äl 26 jan och bim 9 feb!

• fastfrusen
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    29/12
    FlutterDash, 
    första barnet, första försöket. 
    Oldy, 29år, andra barnet, andra försöket.

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket 

5/1 
    eriwag, 26år, tredje barnet, första gemensamma, första riktiga försöket.
    Jippi, 32år, fjärde barnet, första försöket

7/1
    nisopa, 30år, Första barnet, andra försöket 

8/1

Lotie, 28år, tredje barnet, första försöket.

13/1
    Sommar, 28 år, andra barnet, andra försöket (med Pergotime)
    Petra 228, andra försöket

17/1
    Irlais, 28 år, andra barnet, andra försöket
    Eldora, tredje barnet, fjärde försöket

20/1
    Lizzie09, 22 år, första barnet, femte försöket
    Ballerina453

21/1
    Fiaw89 

25/1
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

30/1
    jzz2306, 29 år, första barnet, tredje försöket
    Lillon, 25 år, första barnet, tredje försöket

9/2
    Fastfrusen, 27 år, första barnet, tredje försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket
    WhiteRose, andra försöket
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket (Oregelbunden mens...)

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket (BIM 17/12)
    Teakfreak, 33 år, första försöket (BIM 15/12)

Liafiaa, 24 år, första barnet, första försöket (bim 10/12)
    isabelless, första barnet, första försöket (BIM 20/12)
    Lissing, 26 år, tredje barnet, tredje försöket (BIM 3/1)
    Madicken01, 34 år, tredje barnet, tredje försöket. (BIM 3/1)
    Stargi
  • fastfrusen

Jag inväntar äl och misstänker att det är lite mer än en vecka tid, men har faktiskt ingen aning eftersom min mens var sen den här månaden! Ska börja testa med äl-stickor from nästa helg hade jag tänkt!

• fastfrusen
    Fiaw89 skrev 2015-01-20 14:26:58 följande:

Positivt graviditetstest BIM-1 <3

Grattis :) Så himla roligt! Vilket test använde du??
  • fastfrusen

Fick mens 6 feb men har typ inte haft sex hela januari för vi har fått hem en hund som såklart sover i sovrummet. Den håller oss vaken hela nätterna och kan ju säga att vår barnlängtan har lagt sig något... och så länge den inte klarar av att vara ensam blir det nog inget lek i sänghalmen :P Men nästa bim är 9/3!

• fastfrusen

Vi försökte den här månaden och lyckades pricka äl! 4e månadens eg försök eftersom vi hoppade över feb och mars! Har dock inte så stora förhoppningar och just nu känns det som att det är mycket med jobb och renoveringar och sommar så vi tar det lite som det kommer :)

• fastfrusen

Haha åh nu kom mens på cd27, vilket innebär att min äl inte alls var då jag trodde! Nästa månad ska jag börja tempa med natural cycles! Försök nummer 5!

• fastfrusen
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 22:49:46 följande:

Idag plussade jag! Nu hoppas vi att den stannar kvar den här gången. Vet inte hur jag psykiskt skulle klara av ett missfall till. Hade mf i v.9 i slutet av januari efter att jag plussat i december.

Grattis :)))
  • fastfrusen

Åh hoppas det går vägen nu! Snart ett år sedan vi började försöka också. Blev gravid i aug men det slutade i ett x o en äggledare mindre.. Har precis haft första mens efter operationen o hoppas att det blir ett nytt plus på rätt ställe snart!

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014